فوت و فن تایپ ده انگشتی ، چطور سرعت تایپ خود را افزایش دهیم

فوت و فن تایپ ده انگشتی ، چطور سرعت تایپ خود را افزایش دهیم؟ بهترین راهکارها برای افزایش سرعت تایپ را در این مطلب بیابید.

صفحه کلید استاندارد,آموزش تایپ ده انگشتی

قبل از شروع تایپ بسیار مهم از که با نحوه کار کردن صحیح با کیبورد (صفحه کلید) آشنا شوید، برای مثال نحوه صحیح قرار گیری انگشتان ، نحوی جابه جایی آنها، نحوه زدن کلید ها و موارد دیگر.

نحوی صحیح قرار گیری انگشتان بر روی صفحه کلید و حرکت انگشتان در تایپ ده انگشتی بسیار مهم است در تایپ ده انگشتی شما باید یاد بگیرید که هر کلید را با انگشت مربوط به آن بزنید. شاید این آموزش تایپ ده انگشتی فوت و فن کیبورد

کار در ابتدا کمی برایتان سخت باشد ولی با کمی تمرین و تکرار می توانید این کار را انجام دهید. در نرم افزار انگشتان طلائی کلید های مربوط به هر انگشت با رنگ خاصی مشخص شده اند تا شما بتوانید با سهولت هر چه تمامتر بر روی آنها مسلط شوید. برای مثال انگشتی که با رنگ سبز مشخص شده است وظیفه زدن کلیدهایی را دارد که با رنگ سبز مشخص شده اند.

 

پایگاه صفحه کلید

پایگاه یکی از اصول اولیه تایپ می باشد. تعدادی از کلیدهای صفحه کلید هستند که همه انگشتان هر دو دست (به جز انگشت شست) همیشه روی این دکمه ها  قرار می گیرند. هر بار که لازم باشد کلیدی از سایر ردیف ها تایپ شود فقط انگشت مربوطه به آن از محل خود جابه جا شده و پس از تایپ حروف مورد نظر مجدداً به محل خود باز می گردد. روی ردیف پایگاه برای تعیین محل انگشتان سبابه، دو برجستگی روی کلیدهایF  و J    قرار گرفته است که شما را با کمک حس لامسه به پیدا کردن سریع محل پایگاه صفحه کلید کمک می کند. به تصویر زیر دقت کنید در تصویر زیر انگشتان بر روی پایگاه صفحه کلید قرار دارند.

پایگاه صفحه کلید,آموزش صفحه کلید

موقعیت انگشتان قبل از شروع تایپ

اولین کاری که شما باید بکنید این است که انگشتان شما همیشه در پایگاه قرار گیرد و فقط برای تایپ از کلید خود برداشته شوند و دوباره به سر جای خود برگردند و دیگر اینکه هر انگشت کلید خود را می فشارد. شما با نگاه کردن به صفحه کلید راهنما و صفحه نمایش سعی کنید جای همه حروف را یاد بگیرید. در صفحه کلید راهنما تمامی حروف و طریقه تایپ آنها مشخص شده است، و همچنین بازی چیدن کیبورد باعث می شود با سرعت بسیار بالا تمامی کلیدهای کیبورد را حفظ کنید. پس از انجام تمرینات گفته شده جهت حفظ کلید ها، باید سعی کنید که دیگر فقط به متن نگاه کرده و تایپ نمایید و به انگشتان خود اعتماد داشته باشید. ابتدا تمرین کنید که هر یک از انگشتان، حروف مربوط به خود را تایپ نمایند و سپس تمرینات نرم افزار را دقیق و با برنامه ریزی انجام دهید. تمرینات نرم افزار انگشتان طلائی به گونه طراحی شده اند که در کمترین زمان ممکن تسلط شما بر روی تایپ ده انگشتی را تضمین می کنند. زمانی که مهارت کافی در تایپ کلیدهای ردیف پایگاه را پیدا کردید آزمون های ردیف پایگاه یا همان ردیف وسط کیبورد را انجام دهید.

لازم به ذکر است در ابتدا لازم نیست تمام حروف صفحه کلید را یاد بگیرید و فقط کافی است که حروف پایگاه  را یاد بگیرید. و پس از یادگیری حروف پایگاه که بسیار مهم هستند درس های دیگر نرم افزار را برای تسلط بر حروف دیگرانجام دهید.

 

کلید های دیگر چگونه تایپ می شوند ؟

آموزش تایپ سریع,مبانی تایپ,اصول تایپ,تایپ کردن,کیبورد

کلید «ا» یا «H» با انگشت سبابه سمت راست و کلید «ل» یا «G» با انگشت سبابه دست چپ تایپ می شود. هر کلیدی که در سمت راست انگشت کوچک دست راست قرار می گیرد، با انگشت کوچک دست راست و هر کلیدی که در سمت چپ انگشت کوچک دست چپ قرار می گیرد با انگشت کوچک دست چپ تایپ می شود.صفحه کلید نرم افزار انگشتان طلائی کار را برایتان خیلی آسان کرده است توصیه می شود جهت تسلط سریع بر روی صفحه کلید از ان استفاده کنید.

کلید حرف الف دارای دو حرف «آ» با کلا­ه و بی کلاه می باشد که برای تایپ حرف « آ » کلید shift  را نیز با کلید الف فشار دهید. کلیدShift  را با انگشت کوچک دست چپ فشار دهید.

انگشت شست در تایپ ده انگشتی

آموزش تایپ ده انگشتی,آموزش اصول تایپ,تایپ کردن سریع,آموزش تایپ

انگشت شست بایستی روی کلید فاصله قرار گیرد تا با فشار آن فاصله لازم بین کلمات ایجاد شود. برای ایجاد فاصله به دلخواه می توانید با یکی از انگشتان شست خود این کار را انجام دهید.

 

ردیف  بالایی صفحه کلید

برای تایپ ردیف بالای پایگاه، بایستی هر لحظه یک انگشت از محل خود حرکت کرده و کلید بالایی را تایپ کند و سپس به محل خود بازگردد.به صفحه کلید راهنما دقت کنید تا یاد بگیرید هر کلید را با کدام انگشت تایپ کنید.

ردیف پایینی صفحه کلید

ابتدا باید محل حروف سطر پایین را حفظ کرده باشید همانطور که در بالا اشاره شد این کار می توانید با بازی چیدن کیبورد یا با توجه به صفحه کلید راهنما انجام دهید. دقت داشته باشید پس از جابه جایی انگشت برای زدن دکمه های ردیپ پایین آن را به مکان اول خود بازگردانید. برای مثال زمانی که انگشت اشاره دست چپ از دکمه اصلی خود یعنی «ب» برای زدن دکمه « ر» یا « ز» جابه جا شد باید بلافاصله پس از زدن دکمه مورد نظر بر روی دکمه اصلی خود «ب» بازگردد. تسلط بر روی ردیف بالای و پایین شاید کمی برایتان دشوار باشد ولی با کمی تمرین و تکرار این مشکل برطرف خواهد شد.

 

تمامی حقوق این مقاله متعلق به وبسایت فرازسافت بوده و کپی برداری از آن تنها با درج عنوان فراز سافت و لینک به این صفحه مجاز می باشد.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


دسته بندی تایپ ده انگشتی, مقالات سایت کلمات کلیدی , , , , , , , , , , , , , .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.