آموزش تایپ توسط قهـرمان تـایـپ

آموزش تایپ | راز و رمزهای سریع‌ترین تایپیست جهان!

مقاله ای مختصر و مفید برای یادگیری تایپ ده انگشتی از زبان قهرمان تایپ جهان.

آموزش تایپ سریع،آموزش تایپ،تایپ فارسی،آموزش تایپ انگلیسی

در ادامه  به برخی از سوالاتی که توسط سایت daskeyboard.com از آقای Sean Wrona (شون رونا) پرسیده شده است؛ خواهیم پرداخت. در ادامه شون رونا از راز و رمزهای موفقیت خود می‌گوید.

 

سریع‌ترین تایپیست جهان کیست و سرعت تایپ آن چقدر است؟

آقای  Sean Wrona (شون رونا) اهل یتاکا شهری در شهرستان تامپکینز ایالت نیویورک است. ایشان رکورد جهانی سریع‌ ترین تایپیست کیبورد استاندارد QWERTY  را دارا می‌باشند. آقای  Sean Wrona قادر است ۲۵۶ کلمه در یک دقیقه تایپ کند. این فوق‌العاده است! برای مشاهده ویدئو مسابقات قهرمانی ایشان می توانید به اینجا سریع‌ ترین تایپیست مراجعه کنید.

در عصری که زندگی می‌کنیم مهارت تایپ به مهارتی بسیار مهم تبدیل‌شده است. دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه با تایپ کردن و کامپیوتر سرکار ندارد؛ یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی نه‌تنها باعث پیشرفت چشمگیر سرعت تایپتان می‌شود بلکه شما را در فراگیری سایر مهارت‌های کامپیوتر نیز یاری می‌کند. در ادامه این مقاله آموزش تایپ توصیه می کنیم حتما نکات ارزشمند سریعترین تایپیست جهان را با دقت مطالعه کنید.

 

چه حسی داشت وقتی رکورد ? سریع‌ترین تایپیست جهان را کسب کردید؟

کمی سورپرایز شدم وقتی باسیل عظیمی از استقبال و طرفداری شرکت‌کنندگان و تماشاچیان مواجه شدم. هر هفته به خاطر موفقیت‌هایی که در تایپ داشتم دوستان جدیدی بر روی اکانت فیس بوک و یوتیوب خود پیدا می‌کنم. داشتن طرفدار و محبوبیت برایم جالب است.

 

آیا برای یادگیری تایپ ? کلاسی هم شرکت کرده‌اید؟

شون رونا: نه! تا حالا کلاسی شرکت نکرده‌ام. من با استفاده از نرم‌افزارهای آموزش تایپ مهارت تایپ سریع را فراگرفتم. زمانی که تنها ۳ سال سن داشتم با نرم‌افزار CPT Personal Touch-Typing که نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل DOS بود تایپ می‌کردم. در ۶ سالگی قادر بودم با سرعت ۸۳ کلمه در دقیقه تایپ کنم. و زمانی که ۱۰ سال سن داشتم سرعت تایپم به ۱۰۸ کلمه در دقیقه رسیده بود. در ابتدا زیاد به پیشرفت سرعت تایپم دقت نمی‌کردم. کم‌کم در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی با مسابقات تایپ آشنا شده و در آن‌ها شرکت کردم.

آموزش تایپ,تایپ ده انگشتی,تایپ سریع

این مقاله ارزشمند آموزش تایپ را نیز از دست ندهید :

سرعت تایپ,محاسبه سرعت تایپ,سریعترین تایپیست,تایپ کردن

یک سرعت تایپ خوب باید چقدر باشد؟! مقاله آموزش تایپ

 

آموزش تایپ | روزانه چقدر زمان صرف تایپ کردن می‌کنید؟

 

شون رونا: در کل به همان میزانی که با کامپیوتر کار می‌کنم. که اخیراً تقریباً روزانه ۱۲ الی ۱۴ ساعت شده است. امروزه اکثر کارها با رایانه با تایپ صورت می‌گیرد و اگر تایپمان سریع باشد می‌توان خیلی در زمان صرفه‌جویی کرد.

اگر برای زمان ارزش قائل هستید این مقاله را مطالعه کنید:

چقدر زمان با یادگیری تایپ ده‌ انگشتی می‌توان ذخیره کرد؟

 

زمان,یادگیری تایپ,سرعت تایپ

 

آموزش تایپ | در حال حاضر از چه صفحه کلیدی استفاده می‌کنید؟

شون رونا: Das Keyboard Model S Professional Silent

آموزش تایپ,تایپ ده انگشتی,تایپ

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سازنده این صفحه کلید مراجعه کنید

 

 

آموزش تایپ | کدام مرورگر را برای تایپ بهتر توصیه می‌کنید؟

آموزش تایپ,تایپ سریع,تایپ کرن,تایپ سریع

شون رونا: از مرورگر Google Chrome استفاده می‌کنم، چون همیشه ازلحاظ سرعت، سریع‌تر عمل کرده و همیشه هم شرکت آن تمایل به افزایش سرعت  نرم افزار خود دارد.

 

آیا فکر می‌کنید موسیقی ? ?  باعث افزایش سرعت تایپتان می‌شود؟ و اگر جواب مثبت است چه نوعی موسیقی می‌باشد؟

آموزش تایپ,تایپیست,تایپ کردن

 

شون رونا: من معمولاً زمان انجام بازی‌های تایپ به ویدئوهای یوتیوب هم گوش می‌دهم. ولی فکر نمی‌کنم این کار ربطی به افزایش یا کاهش سرعت تایپ داشته باشد.

 

اهل بازی‌های ? ? رایانه‌ای هم هستید؟ و آیا فکر می‌کنید این بازی‌ها می‌توانند سرعت تایپ را بالا ببرند؟

آموزش تایپ,تایپ سریع,تایپ کرن,تایپ سریع

شون رونا: در واقع من زیاد اهل بازی‌های رایانه نیستم. و فقط بازی‌های تایپ و بازی اسکربل (اِسْکرَبِل یک بازی کلمه‌سازی است) را انجام می‌دهم. البته زمانی هم بازی‌های کلاسیک Jumpman, Wizard of Wor Tetris and typing را هم انجام می‌دادم.

 

بازی‌های تایپ می‌توانند به‌سرعت و با لذت خاصی مهارت تایپ ده انگشتی را به شما یاد دهند. می‌توانید بازی چیدن صفحه‌کلید را مشاهده کنید.

بازی چیدن صفحه کلید نرم افزار انگشتان طلائی

بازی های آموزش تایپ,نرم افزار انگشتان طلائی,نرم افزار آموزش تایپ

آموزش تایپ |چه مقدار زمان ⏱ برای یادگیری تایپ ده انگشتی به علاقه‌مندان توصیه می‌کنید؟

آموزش تایپ,تایپ سریع,تایپ ده انگشتی,تایپ

 

شون رونا: این مهارت نیازمند تمرین کردن است. همانند تمرینات دیگر معمولاً برای تمرین کردن حداقل هفته‌ای ۳ بار نیم ساعت تمرین کردن می‌تواند کافی باشد. البته در ابتدا باید با اصول و مبانی تایپ ده انگشتی و سایر نکات دیگر آشنا باشید.

یکی از قابلیت‌های جدید نسخه ۴٫۴ نرم افزار انگشتان طلائی بررسی مدت‌زمان تمرین روزانه شماست و درصورتی‌که هرروز به‌اندازه کافی، حداقل ۳۰ دقیقه تمرین کرده باشید، نرم‌افزار به شما اطلاع خواهد داد که این روز را با اندازه کافی تمرین کرده‌اید. البته بیشترین سرعت و دقت هرروز نیز ثبت می‌شود که می‌توانید دید دقیقی بر نحوه تایپ خود داشته باشید.

 

آموزش تایپ,نرم افزار آموزش تایپ,تایپ سریع

گزارشگیری روزانه از وضعیت تایپ، نرم افزار انگشتان طلائی

در مورد قابلیت گزارشگیری روزانه نرم افزار انگشتان طلائی بیشتر بدانید

 

چگونه خطاهای تایپ ✖? را اصلاح می‌کنید تا از سرعت تایپتان هم کاسته نشود؟

آموزش تایپ,تایپ,آموزش تایپ

شون رونا: من معمولاً از کلیدهای ترکیبی Home + Shift و همچنین کلید Backspace برای پاک کردن اشتباهات تایپم استفاده می‌کنم. البته من بلافاصله پس از تایپ اولین حرف اشتباه آن را با استفاده از کلید Backspace پاک‌کرده و ادامه تایپ را انجام می‌دهم.

 

هنگام تایپ چند کلمه را می‌خوانید؟

آموزش تایپ,تایپ کردن,مطالعه هنگام تایپ

 

شون رونا: معمولاً زمان تایپ یک کلمه، کلمه بعدازآن را نیز خوانده و در ذهن خود نگه می‌دارم. این کار از ایجاد وقفه در تایپ جلوگیری کرده و البته سرعت تایپ را نیز بالا می‌برد.

 

آیا شما هنگام تایپ با صدای بلند کلمات را می‌خوانید؟

آموزش تایپ,تایپ سریع,تایپ ده انگشتی

نه من هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنم. این کار باعث کاهش سرعت تایپ من می‌شود. من فقط تایپ می‌کنم.

 

چه توصیه برای افرادی که علاقمنداند ? سریع تایپ کنند دارید؟

قهرمان تایپ,سریعترین تایپیست,تایپیست,قهرمان

شون رونا: اگر می‌خواهید سرعت تایپتان را افزایش دهید همه کلمات را با سرعت یکسان تایپ نکنید. کلماتی که برایتان آسان است را با سرعت زیاد تایپ کرده و کلمات سخت را کندتر و با دقت بیشتری تایپ کنید. همیشه بلافاصله پس از تایپ یک کلمه به کلمهٔ بعدی که می‌خواهید تایپ کنید دقت و تمرکز کنید. در این صورت هیچ وقفه غیرطبیعی رخ نخواهد داد. برای تایپ انگلیسی یا زبان‌هایی که داری حروف بزرگ و کوچک هستند توصیه می‌کنم از کلید  caps lock استفاده کنید. چون نگه‌داشتن کلید شیفت shift با یکی از دست‌ها، انعطاف و تحرک آن دست را کاهش می‌دهد. به نظر من، بزرگ‌ترین مزیت تایپ من این است که من همیشه با یک انگشت یک کلید خاص را تایپ نمی‌کنم. و با توجه به تایپ کردن یک کلمه و حالت قرارگیری دست‌ها بر روی صفحه‌کلید، نزدیک‌ترین انگشت را برای تایپ کردن یک حرف انتخاب می‌کنم.

همان‌طور که می‌دانید در تایپ ده انگشتی هر انگشت مسئول تایپ کلیدهای خاصی هست. در اینجا آقای شون رونا عقیده دارد که گاهی وقت‌ها می‌تواند خلاف این قاعده نیز عمل کرده و برای راحتی و سرعت بیشتر، یک کلید را که برای مثال باید با انگشت کوچک تایپ شود، را با سایر انگشت‌ها نیز می‌توان تایپ کرد.

 

در این مقاله توصیه‌های و تجربیات بسیار ارزشمند آقای  Sean Wrona(شون رونا) سریع‌ترین تایپیست جهان را مطالعه کردیم. امیدواریم این مقاله موردپسند شما کاربر عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را برایمان ارسال کنید.

درصورتی‌که این مقاله آموزش تایپ را برای خود مفید ? یافتید لینک آن را به دوستان و آشنایان خود نیز? ارسال یا معرفی کنید.

 

 

همچنین می توانید با نرم افزار انگشتان طلائی بیشتر آشنا شوید :

آموزش تایپ,نرم افزار آموزش تایپ,تایپ کردن, برنامه آموزش تایپ

تمامی حقوق این مقاله آموزش تایپ برای وب‌سایت فرازسافت محفوظ می‌باشد و کپی‌برداری از آن غیرمجاز است.

منبع این مقاله : daskeyboard.com

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


دسته بندی تایپ ده انگشتی, مقالات سایت کلمات کلیدی , , , .

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.