نحوه صحیح قرارگیری دست ها بر روی صفحه کلید

در این مقاله از مقاله‌های آموزش تایپ با نحوه صحیح قرارگیری دست‌ها بر روی صفحه کلید با شما همراه هستیم. البته قبلاً هم مطالب زیادی در این زمینه منتشر کرده بودیم. در این مقاله سعی می‌کنیم بیشتر این موضوع را باز کنیم. قبل از شروع تایپ ده انگشتی حالت صحیح قرارگیری دست‌ها بر روی صفحه‌کلید بسیار مهم است. در واقع می‌توان گفت یک تایپیست زمانی می‌تواند تایپ ده انگشتی را انجام دهد که دست‌های خود را بصورت صحیح بر روی صفحه کلید قرار دهد. پس از همیشه به یاد داشته باشید که قبل از شروع تایپ ابتدا دست‌های خود را در حالت صحیح بر روی صفحه کلید قرار دهید. در پایین همین مطلب می‌توانید ویدئو آموزشی را مشاهده کنید ولی در ابتدا بصورت متنی همراه با تصویر نیز توضیحاتی را مطالعه کنید.

حالت صحیح قرارگیری دست ها بر روی صفحه کلید,آموزش تایپ,آموزش تایپ ده انگشتی,تایپ کردن

همچنین دقت داشته باشید در نرم افزار آموزش تایپ انگشتان طلائی صفحه‌کلید هوشمند نرم افزار، نحوه تایپ تمامی کلیدها را بصورت تصویری به شما نشان می‌دهد. با فعال کردن این قابلیت نرم افزار، به سرعت می‌توانید نحوه صحیح تایپ تمامی حروف را فرا گیرید.

برجستگی های روی کلیدهای ت و ب

همانطور که در آموزش‌های قبل نیز اشاره شد بر روی صفحه کلیدهای استاندارد دو برجستگی کوچکی بر روی حروفت و ب قرار گرفته است. ابتدا چشمان خود را ببندید و با دو انگشت اشاره سعی کنید دو برجستگی را پیدا کنید. انگشت اشاره دست راست کلیدت و انگشت اشاره دست چپ کلید ب را باید پیدا کند. بعد از پیدا کردن این دو کلید بقیه انگشتان دست خود را به ترتیب بر روی بقیه دکمه‌ها قرار دهید. در تصویر زیر و در ویدئو آموزشی حالت قرارگیری دست‌ها را مشاهده کنید.

 

آموزش تایپ,تایپ ده انگشتی,آموزش تایپ سریع

پایگاه صفحه‌کلید یا ردیف خانه

به ردیف وسط صفحه‌کلید که قبل از شروع تایپ ده انگشتی انگشتان دست‌ها بر روی آن قرار می‌گیرند، ردیف پایه یا پایگاه صفحه‌کلید نیز می‌گویند. پس از جابه‌جایی هر انگشت از محل اولیه بلافاصله انگشت باید به محل اول خود برگردد. برای تایپ ردیف میانی به‌جز حرف “گ” نیازی به جابه‌جایی انگشتان از پایگاه صفحه‌کلید نیست. ولی تایپ سایر حروف نیازمند جابه‌جایی انگشتان است. مثلاً شما بدون جابه‌جایی انگشتان دست می‌توانید حروف ت ن م ک را با دست راست تایپ کنید. حروف ب ی س ش نیز با دست راست و بدون نیاز به جابه‌جایی انگشتان از محل پایه تایپ می‌شوند.

تایپ ردیف‌های دیگر و جابه جایی انگشتان از ردیف خانه

آموزش تایپ ده انگشتی,آموزش تایپ,آموزش تایپ سریع

خوب! برای تایپ سایر ردیف های صفحه کلید انگشتان دست از محل خانه خود جابه‌جا می‌شوند.  مثلاً برای تایپ حرف “ف” انگشت اشاره دست چپ از محل پایه خود که همان حرف “ب” هست جابه‌جاشده و به سمت حرف “ف” حرکت می‌کند. (طبق این آموزش هر انگشت مسئول زدن کلیدهای خاصی می باشد.) نکته‌ای که باید همیشه به آن توجه کنید برگرداندن انگشت به محل اولیه آن پس از فشار دادن سایر کلیدها است.

 

حتما مقاله زیر را نیز مطالعه کنید، قهرمان تایپ از راز و رمزهای تایپ خود می گوید:

آموزش تایپ توسط قهرمان تایپ را از دست ندهید.

آموزش تایپ,تایپ سریع,تایپ کرن,تایپ سریع

 

مقاله‌های مرتبط با آموزش تایپ را نیز مطالعه کنید : 

آموزش تایپ ده انگشتی فوت و فن کار با کیبورد

آشنایی با وسایل و محیط تایپ حرفه ای

ویدئو حالت صحیح قرارگیری دست ها بر روی صفحه کلید را مشاهده کنید:

 کاملترین نرم افزار انگشتان طلائی

نرم افزار انگشتان طلائی

آموزش تایپ,نرم افزار انگشتان طلائی,تایپ ده انگشتی,نرم افزار آموزش تایپ
تمامی حقوق این مقاله متعلق به وبسایت فرازسافت بوده و هر گونه کپی برداری از آن غیر مجاز می‌باشد.
تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


دسته بندی تایپ ده انگشتی, مقالات سایت کلمات کلیدی , , , , .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.