تایپیست‌ها چگونه با کیبورد کار می‌کنند؟ (راهنمای افزایش سرعت تایپ)

کیبورد,کار با کیبورد,آموزش کار با کیبورد,چگونه با صفحه کلید کار کنیم,تایپیست‌

مهمترین چیزی که قبل از یادگیری تایپ ده انگشتی باید یاد بگیرید کارکردن صحیح با کیبورد یا همان صفحه‌کلید است. تایپ کردن خالی از قواعد نیست، استفاده از کیبورد بازهم قواعد خاص خود را دارد؛ تایپسیت‌های حرفه‌ای قواعد کار با صفحه‎‌کلید را خیلی خوب می‌دانند و در واقع قبل از هر کاری، یک تایپیست باید با نحوه کار با صفحه‌کلید آشنا باشد. خالت قرارگیری دست‌ها بر روی صفحه‌کلید حرکت انگشتان و … همه از قواعدی برخوردارند. در این آموزش یاد خواهید گرفت مثل تایپیست‌های حرفه‌ای از صفحه‌کلید استفاده کنید. در پایین این آموزش ویدئو آموزشی قرار گرفته است.

نکته بسیار مهم در تایپ ده انگشتی موقعیت قرارگیری انگشتان است

کیبورد,صفحه کلید,آموزش کیبورد

قبل از شروع تایپ ابتدا باید دست‌‌ها و انگشتان شما در موقعیت صحیح بر روی صفحه کلید قرار بگیرند. این کار باعث می‌شود تسلط بیشتری برای زدن کلیدها بدون نگاه کردن به صفحه‌کلید پیدا کنید. در ویدئویی که در پایان این مقاله خواهید دید نحوه قرار گیری دست‌ها آموزش داده شده است. همچنین یکی از قابلیت‌های خیلی خوب نرم افزار انگشتان طلائی صفحه‌کلید هوشمند نرم افزار است. این قسمت دقیقا نحوه قرار گیری دست‌ها حرکت انگشتان و زدن دکمه‌ها را به شما نشان می‌دهد.

گزارشگیری,نرم افزار آموزش تایپ,نرم افزار انگشتان طلائی,گزارشگیری نرم افزار,آموزش صحیح کار با کیبورد

 

این مقاله را هم از دست ندهید فوت و فن صفحه‌کلید رازهای ناگفته تایپ

برجستگی‌های روی دو دکمه ت و ب خیلی مهم‌ هستن

 

آموزش تایپ,صفحه کلید,آموزش کار با کیبورد

این دو برجستگی کوچک به شما کمک می‌کنند بدون نگاه کردن به صفحه‌کلیذ تایپ کنید؛ زمانی که موقعیت پایه انگشتان را گم کردید کافیست کمی انگشتان خود را جابه جا کرده تا موقعیت اولیه قرار گیری انگشتان را به کمک حس لامسه پیدا کنید.

 

همیشه انگشتان را در موقعیت پایه نگه دارید

پایگاه صفحه کلید,آموزش صفحه کلید

اگر هنوز نمی‌دانید منظورمان از موقعیت پایه، پایگاه صفحه‌کلید و یا موقعیت اصلی چیست این مقاله را مطالعه کنید: فوت و فن صفحه‌کلید رازهای ناگفته تایپ

هر سه اصطلاح فوقع به یک معنا به کار برده می‌شوند در تصویر فوق انگشتان در چایگاه صفحه‌کلید قرار گرفته‌اند. زمانی که انگشتی از موقعیت پایه خود جابه جا می شود برای زدن کلیدهای ردیف بالا یا پایین. در ادامه مطلب آموزش صحیح کار با کیبورد همراه ما باشید

 

صفحه کلید را حفظ کنید

بازی های آموزش تایپ,نرم افزار انگشتان طلائی,نرم افزار آموزش تایپ

جای تمامی کلیدهای صفحه کلید را حفظ کنید! باید بدانید ردیف وسط صفحه‌کلید چه کلیدهایی دارد ردیف بالا، دریف پایین. شاید بگویید این کار، کار سختی هست؛ بله در ابتدا کار سختی به نظر می‌رسد ولی با تمرین و تکرار می‌توانید این کار را انجام دهید. اینجا لازم هست به یکی از قابلیت‌های بسیار خوب نرم‌افزار انگشتان طلائی اشاره کنیم. از نسخه ۳٫۳ به بالا در نرم افزار انگشتان طلائی بازی با نام چیدن صفحه کلید افزوده شد. این بازی در عرض چند ساعت باعث می‌شود جای تمامی کلیدهای صفحه گلید چه فارسی و چه انگلیسی را حفظ کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازی جذاب چیدن صفحه‌کلید این مطلب را ببینید : چیدن صفحه کلید

یادگیری نحوه صحیح کار با کیبورد همانطور که گفته شد بسیار مهم است، شما با رعایت موارد گفته شده و کمی تمرین و تکرار می‌توانید بصورت حرفه ای و همانند تایپیست‌ها از صفحه‌کلید خود استفاده کنید.

 حتما مقاله آموزش تایپ راز و رمزهای سریعترین تایپیست را مطالعه کنید. در این مقاله نکات ارزشمندی را در مورد افزایش سرعت تایپ و همچنین نحوه تایپ صحیح از زبان سریعترین تایپست جهان آقای شون رونا را مطالعه خواهید کرد.

آموزش تایپ,تایپ سریع,تایپ کرن,تایپ سریع

تمامی حقوق این مقاله برای وبسایت فرازسافت محفوظ می‌باشد و کپی برداری تنها با ذکر منبع و لینک به این صفحه مجاز می‌باشد.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


دسته بندی تایپ ده انگشتی, مقالات سایت کلمات کلیدی , , , , , , , , , , , .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.