برطرف کردن مهترین خطاهای نرم افزاری

در این مطلب با هم به بررسی چند خطای مهم نرم افزاری خواهیم پرداخت ، خطاهایی که حداقل هر کدام از ما شاید 20 باری دیده باشیم ! ؛ این خطاها به صورت ساده به دو دسته تقسیم می شوند ، دسته اول خطاهایی که در کد نرم افزار اجرا شده رخ دهد و دسته دوم خطاهایی که به علت نداشتن برخی ملزومات بر روی کامپیوتر مقصد ممکن است نشان داده شوند ؛ در این مطلب به بیشترین مشکل و خطاهای  کاربران خواهیم پرداخت این دسته از خطاها که در بسیاری از نرم افزارها و یا حتی بازها ممکن است برایمان رخ دهد در دسته بندی دوم ما قرار می گیرند خطا های سیستم مقصد !

برطرف سازی خطا های کامپیوتر

مهمترین خطای سیستم مقصد ،  کامپیوتری که قرار است نرم افزار بر روی آن اجرا شود ؟

در بیشتر مواقع خطایی که بر روی سیستم کاربر رخ می دهد به علت نبود بسته های نرم افزاری خاص می باشد ؛ این مشکل معمولا  در نسخه های پایین برخی سیستم عامل ها پدید می آید ، مثلا در سیستم عامل  ویندوز شرکت مایکروسافت در نسخه های  ویندوز 7 و 8 بسیاری از بسته های نرم افزاری همراه با نصب ویندوز نصب می شوند .

یکی از مهمترین این بسته ها بسته های Microsoft .NET Framework می باشد که بسیار از نرم افزارها فقط با وجود این بسته ها توانایی اجرا را خواهند داشت ؛ همچنین مایکروسافت باگسترش دانش برنامه نویسی بسته های توسعه یافته جدید ارائه می دهد که با توجه به نیاز برنامه ها باید آنها را بر روی سیستم نصب کرد ؛ با مراجعه به سایت شرکت مایکروسافت می توانید جدیدترین بسته ها را دریافت کنید .

در تصویر زیر اجرای یک نرم افزار وابسته به بسته های توسعه Microsoft .NET Framework  توسط ویندوز ایکس پی را مشاهده می کنید ؛ به علت نصب نبودن بسته مورد نظر سیستم عامل توانایی اجرا نرم افزار را ندارد

خطای Application Error  خطا در هنگام اجرای نرم افزارها

این  نوع خطاها  در بیشتر مواقع با نصب  Microsoft .NET Framework 2.0  به سادگی رفع می شوند به این دلیل  اغلب برنامه نویسان برای اجرا نرم افزارهای خود بر روی اکثر ویندوزها  به برنامه نویسی با نسخه 2 نت فریم ورک روی می آورند ؛ معمولا در نسخه های بعد از ویندوز ایکس پی برای مثال ویندوز 7 ، Microsoft .NET Framework 2.0 توسط  ویندوز نصب می شود ولی بسته های توسعه دیگر توسعه یافته ،  اغلب نیاز به نصب دارند .

اگراز  کاربران  ویندوز ایکس پی هستید همین حالا Microsoft .NET Framework 2.0 را نصب کنید .

یکی دیگر از خطاهای همیشگی خطا های Run time Error می باشد معمولا این خطاها یا در کدنویسی نرم افزار رفع نشده اند یا ویندوز سبب ایجاد آنها می شود ؛ مثلا در صورتی که بر روی  نرم افزار توسط ویندوز محدودیت اعمال شود ،  برای مثال اجازه استفاده از درایو ویندوز یا رجستری یا سایر بخش های مورد نیاز نرم افزار به نرم افزار داده نشود ممکن است خطا های Run time Error رخ دهند ؛بیشتر این خطاها با اجرای نرم افزار از طریق مدیر Run as administrator برطرف می شوند از جمله این خطاها که بیشتر در ویندوز های 7 و 8 رخ می دهد خطای  Run time Error 75 می باشد که در تصویر زیر ملاحظه می کنید

در آخر می توان نتیجه گرفت که با نصب حداقل Microsoft .NET Framework 2.0  و یا  اجرای نرم افزاراز طریق Run as administrator می توان وقع  بسیاری از خطاهای  نرم افزاری را به حداقل رساند ؛ ولی شما باید همیشه سعی کنید جدیدترین به روزرسانی ها و بسته های توسعه  را بر روی کامپیوتر خود داشته باشید  .

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


دسته بندی مقالات سایت کلمات کلیدی , , , , , , , , , , , , , .

دیدگاه

  1. سلام موقع نصب مجدد نرم افزار با ارور زیر مواجه میشوم البته نصب قبلی را پاک کردم an app
    default waz raset
    an app caused a problem with the default app setting for . pdf files ,so it was reset to microsoft edge.
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  2. سلام موقع باز کردن فایلها با این پیغام روبه رو میشم چاره چیه the file does not exist or can ot be accessible

    • با سلام و احترام
      این خطا می گه که فایل مورد نظر یافت نشد یا اجازه دسترسی به اون رو ندارید.
      چه فایل هایی؟

  3. سلام.خیلی عالی بود.همه مواردریزبه ریزگفته شد.فقط یه اخطاری بمن میده توقسمت اطلاعات پایه مشخصات کارکنان میخام یک نفراضافه کنم که اولین اخطارش میگه (متاسفانه ارتباط باسرویس دهنده بانک اطلاعاتی برقرارنیست)اوکی که میزنم
    دومین اخطارشRun-time error 3704
    operation is not allowed when the object is closed
    این اخطارم که اوکی میکنم برنامه بسته میشه.لطفا راهنماییم کنید
    پاسخ

    • با سلام و احترام این مشکل به خاطر یک باگ در نرم افزار مورد نظر هست. به پشتیبانی نرم افزار اطلاع بدین که این مشکل رو برطرف کنن.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.