با سرعتی برق آسا اعداد را تایپ کنید!

تایپ ده انگشتی اعداد,تایپ سریع اعداد,تایپ کردن

 

تایپ سریع اعداد نیز برای یک تایپیست امری ضروری است. خیلی ها روزانه با تایپ کردن هزاران عدد سروکار دارند بعضی ها با انجام زیاد این کار به نحوی بصورت ناخودآگاه بر روی تایپ سریع اعداد مسلط شده اند. ولی شما چطور می توانید در کمترین زمان خیلی سریع و برق آسا اعداد را بدون نگاه کردن به صفحه کلید و فقط با حرکت انگشتان تایپ کنید ؟ در این آموزش از سری آموزش های نرم افزار انگشتان طلائی قصد داریم به بیان چند نکته و ترفند در مورد تایپ اعداد شما را با تایپ سریع اعداد آشنا سازیم.

صفحه کلید اعداد Numeric pad

در سمت راست اغلب صفحه کلیدها قسمتی برای تایپ اعداد قرار داده شده است، شبیه ماشین حساب ! همچنین این قسمت به Number pad یا Numeric pad (صفحه اعداد) نیز معروف است. در این آموزش طریقه صحیح استفاده از این قسمت را آموزش می دهیم. معمولا صفحه کلید اعداد از ۴ ستون و ۵ ردیف تشکیل شده است. این صفحه کلید اعداد، استاندارد است. صفحه کلید اعداد هم مانند صفحه کلید حروف نیز داری پایگاه است. منظور از پایگاه محل قرارگیری انگشتان بر روی صفحه کلید است. تایپ سریع اعداد توسط ۵ انگشت دست راست صورت می گیرد. این آموزش را نیز مطالعه کنید آموزش تایپ ده انگشتی فوت و فن استفاده از کیبورد

 

پایگاه صفحه کلید اعداد

قبل از هر کاری باید با نحوه قراری گیری دست راست بر روی صفحه کلید اعداد آشنا شوید. خوب! انگشت اشاره دست راست بر روی کلید ۴، انگشت میانی بر روی کلید ۵، انگشت انگشتری بر روی کلید ۶ و در آخر انگشت کوچک بر روی کلید Enter قرار می گیرد. انگشت سبابه نیز بر روی عدد صفر یا پایین تر از آن می تواند قرار بگیرد. بر روی عدد ۵ صفحه کلید برجستی کوچکی وجود دارد که شما را برای پیدا کردن پایگاه صفحه کلید اعداد بدون نگاه کردن به کیبورد یاری می کند. همین حالا به عدد ۵ نگاه کرده و برجستگی آن را لمس کنید. توجه داشته باشید محل قرار گیری انگشتان بسیار مهم است. همچنین کاربران نرم افزار انگشتان طلائی در کتابچه راهنمای تایپ می توانند مطالبی در مورد تایپ سریع اعداد مطالعه کنند.

 

مطالب مرتبط :

آموزش تایپ ده انگشتی فارسی و انگلیسی

آموزش تایپ ده انگشتی,آموزش تایپ,آموزش تایپ اعداد

قبل از استفاده از صفحه کلید اعداد باید چراغ Num Lock را با زدن کلید Num Lock روشن کنید. معمولا این کلید همانند تصویر زیر با نوشته  Num Lock مشخص می شود.

تایپ ده انگشتی اعداد,تایپ سریع اعداد,تایپ کردن

شروع تایپ اعداد با صفحه کلید اعداد تایپ سریع اعداد

بعد از اینکه مهمترین بخش را فرا گرفتید یعنی پایگاه صفحه کلید اعداد و نحوه قرار گیری انگشتان بر روی آن، کافیست برای زدن سایر کلیدها انگشتانتان را جابه جا کرده سپس هر انگشت را به محل خود بازگردانید. هر انگشت از دست راست مسئول تایپ کردن یک ستون است. ستون اول کلیدهای ۱،۴،۷ با انگشت اشاره تایپ می شوند. ستون دوم کلیدهای ۲،۵،۸ را با انگشت میانی و ستون سوم کلیدهای ۳،۶،۹ را با انگشت انگشتری تایپ می کنید. همچنین انگشت کوچک ستون چهارم را تایپ می کند. معمولا فشردن اینتر را با انگشت کوچگ انجام می دهیم.

آموزش تایپ,آموزش تایپ ده انگشتی,آموزش تایپ اعداد

نکته مهم : سعی کنید در ابتدای کار با زدن هر کلید نام آن را آرم بگویید تا سریعتر و در عرض چند دقیقه جای تمامی کلیدها را حفظ کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که در بالا و پایین پایگاه اعداد چه اعدادی قرار گرفته اند. برای مثال باید بدانید بالای عدد ۵، ۸ قرار گرفته است و در پایین عدد ۵، عدد ۲ می باشد. در ویدئو زیر با نحوه تایپ اعداد بیشتر آشنا خواهید شد.

تمرین کردن

جهت تمرین این مهارت و افزایش چشمگیر سرعت تایپتان می توانید از قسمت بازی های تایپ نرم افزار آموزش تایپ انگشتان طلائی و سپس بازی بلوک ها این کار را انجام دهید. بلوک هایی که به سمت پایین در حرکت هستند را باید تایپ کنید. هر چه سریعتر و بهتر تایپ کنید امتیاز بیشتری خواهید گرفت! برای تمرین اعداد ابتدا بازی را بر روی تمرین اعداد تنظیم کنید تا فقط بلوک های حاوی اعداد سرازیر شوند!

آموزش تایپ سریع,آموزش تایپ ده انگشی,نرم افزار آموزش تایپ

به انجام موارد فوق و کمی تمرین کردن این مهارت را در کمترین زمان ممکن فرا خواهید گرفت.

گزارشگیری,نرم افزار آموزش تایپ,نرم افزار انگشتان طلائی,گزارشگیری نرم افزار  رفتن به صفحه نرم افزار آموزش تایپ انگشتان طلائی

تمامی حقوق این آموزش متعلق به فرازسافت می باشد و کپی برداری فقط با ذکر منبع و لینک به این صفحه مجاز می باشد.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


دسته بندی تایپ ده انگشتی, مقالات سایت کلمات کلیدی , , , , , , , .

دیدگاه

  1. نرم افزار تایپ با همین امکانات رو میدان انقلاب با سی دی وجعبه وهمه چی میفروشن ۸۰۰۰ هزار تومن شما بر چه اساسی قیمت گزاری کردین انقدر گرون .

  2. سلام
    به جرئت میشه گفت که سایتتون بیشترین مطالب رو در مورد تایپ ده انگشتی بین سایت های ایرانی منتشر کرده و خود بنده تمایل دارم تمامی مطالب آموزشی سایتتون رو مطالعه کنم. بابت نرم افزارهای خیلی خوبتون هم سپاسگزارم.
    با آرزوی موفقیت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.