چقدر زمان با یادگیری تایپ ده‌ انگشتی می‌توان ذخیره کرد؟

ذخیره زمان با تایپ سریع,تایپ سریع

تا حالا دقت کرده‌اید که برای تایپ یک برگ A4 چقدر زمان نیاز دارید؟ شما روزانه چند ساعت با کامپیوتر کار می‌کنید؟ آیا تابه‌حال سرعت تایپ خود را اندازه‌گیری کرده‌اید؟ در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چگونه تایپ سریع و ده انگشتی باعث می‌شود زمان بیشتری را ذخیره کنید. خیلی‌ها روزانه زمان زیادی را پشت کامپیوتر و در حال تایپ کردن سپری می‌کنند شما هم شاید یکی از این افراد باشید.

تایپ ده انگشتی چیست؟

اگر شما از کاربران خوبمان هستید حتماً با مطالعه آموزش‌های زیادی که در این رابطه نوشته‌ایم تاکنون با تایپ ده انگشتی آشنایی دارید. خوب تایپ ده انگشتی به بیان ساده‌تر تایپ کردن بدون نگاه کردن به صفحه کلید است که به عنوان تایپ سریع نیز شناخته می‌شود. بعضی‌ها قادراند تا سرعت ۱۳۰ کلمه در دقیقه نیز تایپ کنند. این فوق العاده است. خصوصاً اگر شما زمان زیادی را پشت کامپیوتر سپری می‌کنید.

مشاهده لیست مقالات آموزش تایپ سریع و ده انگشتی

 

مشکلاتی که بدون استفاده از روش تایپ ده انگشتی سراغتان می‌آیند:

هدر دادن زمان بسیار

مشکلات مربوط به گردن درد به علت بالا و پایین بردن گردن خود برای نگاه کردن به صفحه کلید و صفحه نمایش

نیاز داشتن به زمان زیاد برای تایپ کردن یک نوشته از کاغذ به کامپیوتر

و …

در خیلی از کشورهای پیشرفته در مدارس این مهارت حیاتی یعنی مهارت تایپ سریع را آموزش می‌دهند و حتی پیش بینی می‌شود در چند سال آینده آموزش مهارت تایپ سریع در مدارس جایگزین آموزش با دست نوشتن شود. در این بین بعضی افراد به شدت به این مهارت نیاز دارند، افرادی که ساعت‌ها از وقت خود را پیش میز کامپیوتر سپری می‌کنند. مثل نویسنده‌ها، وبلاگ نویس ها، برنامه نویسان و غیره. با این حال همه نیاز به یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی دارند. تایپ ده انگشتی به شدت زمان و وقت شما را ذخیره می‌کند.

تایپ با دو انگشت,آموزش تایپ سریع,تایپ کردن

 من با دو انگشت هم خیلی سریع تایپ می‌کنم!

شاید بعضی‌ها فکر کنند که با دو انگشت هم می‌توان خیلی سریع تایپ کرد! ولی چقدر سریع؟ اگر فردی بتواند با دو انگشت ۷۰ کلمه در دقیقه تایپ کند واقعاً حق با او بوده و می‌تواند این مهارت را یاد نگیرد. در ضمن توجه داشته باشید ۷۰ کلمه در دقیقه سرعت متوسط یک تایپیست است. نکته دیگری که باید به آن اشاره شود تایپ سریع و ده انگشتی فقط مربوط به سرعت نیست. یک تایپیست علاوه بر سرعت خیلی بالا،  از آسیب‌هایی که خیلی از افراد عادی در هنگام کار با کامپیوتر با آن مواجه می‌شوند نیز در امان است.

ذخیره زمان,تایپ ده انگشتی

چقدر زمان با یادگیری تایپ ده انگشتی می‌توانید ذخیره کنید؟

همنانطور که گفته شد با یادگیری تایپ ده انگشتی زمان زیادی را می‌توانید ذخیره کرده و این زمان را  برای انجام کارهای مورد علاقه خود صرف کنید. اگر شما روزانه یک ساعت تایپ می‌کنید و سرعت تایپتان ۳۰ کلمه در دقیقه می‌باشد می‌توانید یک برگ A4 را در عرض ۱۳ دقیقه تایپ کنید. یک برگ A4 که با قلم ۱۴ نوشته شده است معمولاً بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه را می‌تواند جای بگیرد. خوب اگر سرعت شما ۷۰ WPM یا ۷۰ کلمه در دقیقه باشد، ۴۰۰ کلمه را  تقریباً در عرض ۵ دقیقه می‌توانید تایپ کنید.

زمان,یادگیری تایپ,سرعت تایپ

ولی اکثر کاربران کمتر از ۳۰ کلمه در دقیقه تایپ می‌کنند. معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ کلمه در دقیقه تایپ می‌کنند. کسی که ۱۰ کلمه در دقیقه تایپ می‌کند تقریباً فقط ۱ برگ A4 عادی (حاوی ۴۰۰ کلمه نوشته شده با قلم ۱۴) را در یک ساعت می‌تواند تایپ کند. خوب حالا یک تایپیست با یک سرعت متوسط تایپ را در نظر بگیرید یعنی ۷۰ کلمه در دقیقه؛ این تایپیست در یک ساعت ۴۲۰۰ کلمه تایپ می‌کند؛ یعنی تقریباً ۱۰ برگ A4؛ این فوق العاده است. حالا تصور کنید که بالاتر از این سرعت هم بتوانید تایپ کنید. سریع‌ترین تایپیست جهان، Sean Wrona اهل یتاکا شهری در شهرستان تامپکینز ایالت نیویورک قادر است ۲۵۶ کلمه در دقیقه تایپ کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این شخص و مشاهده ویدئو تایپ او می‌توانید این مقاله را مشاهده کنید:  یک سرعت تایپ خوب باید چقدر باشد؟!

سریعترین تایپیست,تایپیست

سریعترین تایپیست جهان

مقاله مرتبط :  یک سرعت تایپ خوب باید چقدر باشد!؟ + سریعترین تایپیست جهان

سرعت تایپ,تایپ کردن, تایپ کند

کاملاً مشخص است که بدون آشنایی با تایپ ده انگشتی و استفاده از این مهارت بسیار ارزشمند زمان بسیاری را ممکن است هدر دهیم. اگر همیشه با تایپ کردن سر و کار دارید حتماً توصیه می‌کنیم مهارت تایپ سریع را یاد بگیرید. برای یادگیری این مهارت منابع گوناگونی در اینترنت موجود است ولی اینکه کدام منبع و کدام آموزش را انتخاب کنید بسیار مهم است. در حال حاضر همان‌طور که قبلاً هم در سایت اشاره کرده‌ایم بهترین و سریعترین راه استفاده از نرم افزارهای آموزشی هست. به جرئت می‌توان گفت در زمینه آموزش تایپ ده انگشتی فارسی و انگلیسی  نرم افزار انگشتان طلائی کاملترین و جدیدترین نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی می‌باشد. در صورتی که هنوز با این نرم افزار آشنایی ندارید حتماً صفحه این نرم افزار را مطالعه کنید:

کاملترین نرم افزار یادگیری تایپ ده انگشتی فارسی و انگلیسینرم افزار انگشتان طلائی,یادگیری تایپ ده انگشتی,نسخه 4.0 نرم افزار انگشتان طلائی,نرم افزار آموزش تایپ,یادگیری تایپ

همچنین پیشنهاد می کنیم مقالات ارزشمندی که تاکنون در مورد تایپ ده انگشتی نوشته‌ایم را مطالعه کنید. این مقالات شما را از هر منبع دیگری بی نیاز می‌سازد. برای مشاهده آموزش های تایپ ده انگشتی کلیک کنید.

چقدر زمان برای یادگیری تایپ ده انگشتی نیاز داریم؟

با آشنایی با اصول و مبانی تایپ ده انگشتی و روزی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه تمرین کردن در عرض کمتر از یک ماه می‌توانید سرعت تایپ خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید. توصیه می‌کنیم از همین امروز یادگیری تایپ ده انگشتی را شروع کنید. همچنین برای تمرین تایپ ده انگشتی می‌توانید از نرم‌افزار انگشتان طلائی و یا سایر نرم‌افزارهای دیگر استفاده کنید.

 

 

حتما مقاله زیر را نیز مطالعه کنید، قهرمان تایپ از راز و رمزهای تایپ خود می گوید:

آموزش تایپ توسط قــهـرمان تـایــــپ را از دست ندهید!

آموزش تایپ,تایپ سریع,تایپ کرن,تایپ سریع

 

 

تمامی حقوق این مقاله متعلق به وبسایت فرازسافت می‌باشد و کپی برداری از آن به هر نحو غیر مجاز می‌باشد.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


دسته بندی تایپ ده انگشتی, مقالات سایت کلمات کلیدی , , , , , , , .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.