معرفی بهترین نرم افزار کافی شاپ ایرانی و خارجی

کسب‌و‌کارهایی مانند کافی‌شاپ، نیاز به یک سیستم مدیریت کافی‌ شاپ دارند تا با استفاده از آن بتوانند موارد ضروری را کنترل کنند. در واقع اصلاح مهارت‌های مدیریتی به خوبی می‌تواند در پیشبرد اهداف کسب‌و‌کار موثر باشد که در این صورت استفاده از یک نرم افزار کافی شاپ ضروری به نظر می‌رسد. به طور کلی، یک نرم افزار حسابداری کافی شاپ، برای انواع فروشگاه‌ها مانند فروش قهوه، کافه تریا و مواردی از این دست نیاز خواهد بود که با به‌کارگیری از آن، به راحتی می‌توان به اطلاعات گسترده‌ای دسترسی داشت.

حال اگر در حال حاضر قصد راه‌اندازی یک کافی‌شاپ دارید و البته می‌خواهید بهترین مدیریت را نیز به اجرا درآورید؛ توصیه می‌کنیم که حتماً تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. چرا که قصد داریم به موارد بااهمیتی درباره‌ی استفاده از نرم افزار کافی شاپ اشاره کنیم.

نحوه مدیریت بیزنس کافه

در یک سیستم مدیریت کافی شاپ، علاوه بر استفاده از برنامه کافی‌شاپ، باید به موارد دیگری نیز توجه کرد. در واقع وقتی ابتدایی‌ترین موارد راه‌اندازی یک کافه در نظر گرفته نشده باشد، هیچ نرم افزار کافی شاپی هم نمی‌تواند به بهبود شرایط کمک کند. بنابراین قبل از به‌کارگیری  چنین نرم افزارهایی باید به موارد عنوان شده در ادامه توجه شود که مهم‌ترین آنها عبارت‌‌اند‌از:

  • خرید تجهیزات

یک کافی شاپ باید به طور کامل از تجهیزات مناسبی بهره‌‌مند باشد تا بتواند سرویس‌دهی عالی انجام دهد. از وسایل ضروری یک کافی‌شاپ می‌توان به دستگاه اسپرسوساز، آسیاب قهوه صنعتی، مخلوط‌کن صنعتی، یخ ساز، تخته‌های برش، لوازم کافه‌بار، توستر، مایکروویو و ساندویچ ساز و… اشاره کرد که طبیعتاً پر واضح است که هر کدام باید دارای بهترین کیفیت باشند. اما نقش نرم افزار کافی شاپ در این بخش اینجاست که باید همه‌ی هزینه‌های در نظر گرفته شده را محاسبه و به صورت گزارش به مدیریت کافه ارسال کند.

  • انتخاب موزیک

همانطور که می‌دانید پای ثابت هر کافی‌شاپی موزیک است. در واقع با شناسایی علایق مراجعه کنندگان به خوبی می‌توانید از بهترین موزیک‌ها برای ایجاد یک موقعیت مناسب برای افراد استفاده کنید. به طور کلی با توجه به اینکه کافه‌ها از دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند و در نتیجه یک موقعیت پر سر و صدا است؛ بنابراین باید از موزیک برای آرامش خاطر مشتریان استفاده کرد. بنابراین استفاده از یک لیست پخش کافه مناسب می‌تواند، شرایط مناسبی را برای جذب مشتری مهیا کند.

  • طراحی منو

وقتی وارد یک کافی‌شاپ می‌شویم، احتمالاً با اولین مواردی که روبه‌رو خواهیم شد، منو کافی‌شاپ است که احتمالاً بر روی پیشخوان و یا حتی در کنار صندوق قرار دارد. همانطور که می‌دانید طراحی منو برای این نوع کسب‌و‌کارها، فوق العاده دارای اهمیت است و کاملاً بسته به اندازه و سبک منو دارد تا محل مناسب قرارگیری آن مشخص شود. در واقع همانقدری که استفاده از نرم افزار کافی شاپ برای این کسب‌و‌کار مهم است، طراحی منو نیز دارای اهمیت است که باید به آن توجه شود.

  • طراحی دکوراسیون

در نظر گرفتن دکوراسیون برای کافی‌شاپ فوق العاده دارای اهمیت است؛ چرا‌که سبک‌های مختلفی را می‌توان برای دکوراسیون در نظر گرفت که از جمله می‌توان به کلاسیک، مدرن، روستیک، وینتیج و… اشاره کرد. ضمن اینکه نورپردازی در طراحی دکور کافه شاپ نیز، فوق‌العاده دارای اهمیت است و در کنار آن، استفاده از رنگ‌های جذاب و همچنین گل‌و‌گیاه به طور کامل می‌تواند یک دکوراسیون جذاب را ترتیب دهد.

صندوق فروشگاهی و نرم افزار کافی شاپ

هزینه راه اندازی کافی شاپ چقدر است؟

مسلماً نمی‌توان هزینه‌ی راه‌اندازی کافی‌شاپ را به طور دقیق بیان کرد. با این حال سعی خواهیم کرد در ادامه به تخمین هزینه‌های این کسب‌و‌کار بپردازیم:

– سعی کنید موقعیتی را اجاره کنید که هزینه‌های اجاره بیشتر از ۱۵ درصد فروش‌تان نباشد.

– کافی‌شاپ باید در یک موقعیت به اصطلاح پاخور، مانند دانشگاه، سینما، تئاتر و… راه‌اندازی شود.

– هر کدام از تجهیزات کافی‌شاپ که مطمئناً در نرم افزار کافی شاپ مورد بررسی قرار می‌گیرند، دارای قیمت‌های مختلفی هستند که باید در هزینه‌های راه‌اندازی کافی‌شاپ در‌نظر گرفته شوند.

– هزینه‌های حقوق کارمندان، کارگران و دیگر خدمه‌ها که در کافی شاپ‌کار می‌کنند و…

– هزینه‌های مربوط به اقلام خوراکی اعم از قهوه، میوه‌های استوایی، شیر، انواع شیرینی، کلوچه و…

– هزینه‌های مربوط به مالیات.

– هزینه‌های مربوط به تبلیغات و بازاریابی.

– هزینه‌های مربوط به دکوراسیون کافی‌شاپ و طراحی منو.

 

آیا راه‌اندازی کافه، سود آور است؟

برای محاسبه سود یک کافی‌شاپ نیاز به یک نرم افزار کافی شاپ است تا بتوان به طور دقیق حاشیه سود و موارد مربوط به این مورد را در نظر گرفت. به طور کلی برای حساب‌و‌کتاب سود کافه می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت:

– بررسی درآمد دوره‌ای. برای مثال اگر می‌خواهید درآمدتان را در یک دوره‌ی خاص، مثلاً یک ماهه بررسی کنید، کافی است که به فروش همان دوره رجوع کنید.

– بررسی هزینه‌ها در همان دوره. پر واضح است که برای محاسبه سود کافه باید هزینه‌ها را از درآمد کسر کرد. بنابراین کافی است که در همان دوره‌ای که قصد دارید سود را حساب کنید، هزینه‌ها را نیز درآورید.

– حال کافی است که هزینه‌ها را بر درآمد تقسیم کنید و سپس در عدد ۱۰۰ ضرب نمایید. در نتیجه عدد بدست آمده، حاشیه سود کافه را نشان می‌دهد که اگر منفی بدست آمده است؛ در واقع بدین معناست که هزینه‌ها بیشترتر از درآمد کافه بوده است.

به طور کلی اگر به طور دقیق، هزینه‌ها برآورد شود و مدیریت یک کافی‌شاپ،  استفاده از یک نرم افزار کافی شاپ ایده‌آل را در دستور کار خود قرار دهد؛ به خوبی می‌تواند یک مجموعه کافی شاپ را به سوددهی فوق‌العاده‌ای برساند. نرم افزارهای خوب ایرانی در حال حاضر در بازار وجود دارند که قابل استفاده هستند به عنوان مثال یکی از آنها برنامه کافی شاپ باران است.

سیستم نرمافراز کافی شاپ باران

استارباکس از چه نرم‌افزاری استفاده می‌کند؟

اگر کافه دار هستید، حتماً برند استارباکس را می‌شناسید، برندی که در شهر سیاتل و در سال ۱۹۷۱ به شهرت رسید و در حال حاضر، یکی از بهترین کافه‌ها در دنیاست. طبیعتاً همه‌ی کافه‌ها باید از سیستم‌های مدیریتی بهره‌مند شوند؛ که استارباکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع به‌کارگیری از بهترین نرم افزار کافی شاپ، در دستور کار این کافه قرار داده شده که این امر سبب پیشرفت بی‌نظیر کافه استارباکس شده است. سیستمی که استاباکس برای مدیریت کافه شاپ های خود استفاده میکند توسط Oracle تهیه شده است.

به طور کلی، اگر همه‌ی کافه‌ها از نرم افزار حسابداری کافی شاپ بهره ببرند، مطمئناً می‌توانند پیشرفت‌های آنچنانی را مشاهده کنند. دقیقاً همان کاری که کافی‌شاپ استارباکس انجام داده است و سال‌هاست که از یک نرم افزار کافی شاپ ایده‌آل بهره می‌برد و از بهترین مدیریت در بین کافی شاپ‌های دنیا برخوردار است.

معنای POS پوز (نقطه فروش) چیست؟

پوز مخفف عبارت Point Of Sale است. در حال حاضر، موثرترین راه تبلیغات و بازاریابی، نقطه فروش است. این روش بدان معنا است که، در کنار فروش محصول اصلی، به تبلیغات دیگر کالاها نیز پرداخته می‌شود. گفتنی است که این نوع فروش، برای مثال از بنرها یا کاتالوگ‌ها کمک گرفته تا وقتی مشتریان وارد مکان مورد نظرشان می‌شوند، در گام نخست به صورت مستقیم با انواع محصولات آشنا شوند که نتیجه‌ی آن چیزی جز افزایش فروش نخواهد بود.

به‌طور‌کلی اگر بخواهیم تبلیغات نقطه فروش را به‌صورت واضح‌تر توضیح دهیم، باید عنوان کنیم که برای مثال در یک سوپر مارکت حضور دارید و هنوز نوبت‌تان برای پرداخت نشده است. در این بازه زمانی چشم‌تان در فروشگاه می‌چرخد و محصولات مختلف را دنبال می‌کند و ناخودآگاه متوجه می‌شوید که ممکن است به دیگر کالاها نیز نیاز داشته باشید، مخصوصاً اگر کاتالوگ محصولات که توضیحات آنها در دستان‌تان است. پر واضح است که به این شیوه تبلیغاتی، نقطه فروش گفته می‌شود که در نرم افزار کافی شاپ نیز مورد بررسی ریزبینانه قرار خواهد گرفت.

سیستم point of sale

ویژگی‌های مهم نرم افزار کافی شاپ

حال در این بخش قصد داریم درباره‌‌ی ویژگی‌های منحصربه‌فرد برنامه مدیریتی کافی‌شاپ صحبت کنیم که اگر تا‌به‌حال، مجاب به استفاده از این برنامه نشده‌اید، بعد از مطالعه‌ی این بخش، به استفاده از آن روی خواهید آورد. به طور کلی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه حسابداری و نرم افزار کافی شاپ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارائه گزارش‌های جامع برای تصمیم ‌گیری راحت‌تر. (دارا بودن انواع گزارش مدیریتی).
  2. مجهز به سامانه پیام کوتاه برای مدیریت بهتر کافی‌شاپ.
  3. امنیت فوق‌العاده بالا در ثبت اطلاعات.
  4. امکان مدیریت مشتریان کافه با دسترسی فوق‌العاده عالی.
  5. امکان سفارش‌سازی فاکتور و ظاهر فیش چاپی.
  6. امکان ارائه منوی فروش فوق‌العاده.
  7. قابلیت تعریف کارتخوان.
  8. امکان دریافت نظرسنجی فاکتورهای فروش، حتی با استفاده از تماس تلفنی.
  9. عملکرد فوق‌العاده راحت و لمسی نرم افزار کافی شاپ.
  10. – قابل نصب بر روی سیستم‌های مختلف مانند کامپیوتر، صندوق فروشگاهی و…

خلاصه‌ی کلام

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با بهترین برنامه کافی‌شاپ آشنا کنیم و در صورتی که به این شغل مشغول هستید، به راحت می‌توانید با به‌کارگیری این برنامه‌ی مدیریتی حسابداری، به کسب‌و‌کارتان رونق ببخشید. در حال حاضر اکثر کافه‌های معتبر از انواع نرم افزار کافی شاپ بهره می‌برند که این موضوع نشان می‌دهد، اهمیت استفاده از چنین برنامه‌هایی فوق‌العاده دارای اهمیت است.

بنابراین اگر در‌حال‌حاضر به راه‌اندازی یک کافی‌شاپ فکر می‌کنید، حتماً استفاده از یک سیستم مدیریت کافی شاپ نیز استفاده کنید؛ چرا که کسب‌و‌کارتان را به بهترین وجه ممکن پیش خواهد برد. ناگفته نماند، کافه‌هایی که هنوز از سیستم‌های قدیمی برای مدیریت کافه بهره می‌برند، عقب‌ماندگی قابل توجهی را تجربه کرده‌اند که در نتیجه، منجر به شکست در این پروژه‌ی رقابتی خواهد شد.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.