آموزش تولید محتوای جذاب؛ چشم ازش برندار!

آموزش تولید محتوا

به آخرین عبارتی که در گوگل سرچ کردید فکر کنید. محتوای نتایج جستجو جذاب و ارزشمند بودن و توجه تان را حل کردند؟ آیا مقاله فقط سوالتان را پاسخ داد؟ به مقالات دیگر وبسایت هم سرزدید!

اگر جواب تمام سوالات بالا بله است باید به نویسنده ای که این کار را با شما کرده است آفرین گفت. به نظرتون چرا؟ برای اینکه نه تنها شما رو داخل سایت نگه داشته بلکه وادارتون کرده که نوشته های دیگه اش رو هم بخونید و به صفحات دیگه سایتش هم سر بزنید. پس هر کسی که بتواند نیاز کاربر را پاسخ دهد و راه حل خوبی برای مشکلات کاربر باشد در دنیای سئو سایت برنده است.

من محمد نصیری در بخش آموزش سئو سایت وبین سئو سعی کردم نیاز های کاربران را در زمینه یادگیری سئو پاسخ دهم. راستی اگر این مقدمه کوتاه نظرتون رو جلب کرده پس شما هم می خواهید قدم بزرگی در زمینه نویسندگی و سئو سایت بردارید.

تو این دوران که اکثر صاحبان کسب و کارها یادشون میفته که ای بابا چرا آنلاین نمیفروشم فلانی از اینستاگرام و سایتش اینقدر درمیاره!!! تنها راه حل برای بقا وموفقیت؛ فعالیت حرفه ای برای تولید و سئو محتوا است که در این بازار پررقابت بجنگید و زنده بمانید. البته محتوا و بازاریابی محتوایی چیز جدیدی نیست عبارت بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۰۱ توسط جو پولیتزی استفاده شد و تا به امروز هم کاربرد دارد. اما مسئله مهمی که میخام بهتون بگم این است که به معنا و مفهوم محتوا دقت بیشتری داشته باشید. تعریف محتوا؛ محتوا یعنی هر چیزی که پیامی رو انتقال بده. مثلا لباس شما هم می تواند نوع محتوا باشد که برای جاهای مختلف متفاوت است و این یعنی همان Tone of Voice یک مجموعه.

تولید محتوای خلاقانه؛ ورود به دنیای مفاهیم محتوایی

تولید محتوای خلاقانه

محتوای خلاقانه و جذاب محتوایی است که هدفمند، ارزشمند، مفید، ترغیب کننده، هیجان انگیز باشد جوری که کاربر احساس کند گنج را پیدا کرده است.

و اگر این نوع محتوا تولید شود :

باعث افزایش ورودی ارگانیک گوگل می شود

باعث افزایش فروش و ماندگاری مشتریان و وفاداری آنها می شود

باعث افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مخاطب و مخاطب به مشتری می شود

محتوایی جذاب و خلاقانه است که برای مخاطب نوشته شود اگر سوال غلطی بپرسید پاسخ غلطی هم دریافت می کنید! یعنی محتوایی که تولید می شود هم باید ارزشمند و هم جذاب و خلاقانه باشد. صرف اینکه محتوایی مفید باشد دیگر کاربران را خوشحال نمی کند و آنها می خواهند حین پاسخ به سوالاتشان خوشحال نیز باشند.
اگر بخواهم محتوای خلاقانه و جذاب را در یک جمله تعریف کنم؛ محتوایی جذاب است که برای مخاطب نوشته شود، محتوای جذاب کلید قفل رضایت کاربر است. مسائلی هم در اینجا وجود دارد که اگر به آنها توجه کنید کیفیت محتوایتان دو چندان می شود :

  • غلط املائی نداشته باشید
  • هدف اصلی رضایت کاربر باشد بعد کسب درآمد
  • استفاده درست از عبارات کلیدی

خب حالا متوجه شدید که با تولید محتوا هوشمندانه می توان تعامل مخاطبان را افزایش داد؛ محتوا یعنی ارتباط و گپی که شما بین خود و مخاطبانتان می زنید و هرچقدر این گفتگو صمیمی تر و گرم تر باشد محتوا گیرایی بیشتری دارد و فروش شما نیز به واسطه اعتماد ایجاد شده بیشتر می شود و و کلید اصلی موفقیت کسب و کارها و به دام انداختن مخاطب در قلاب خودشان فقط و فقط یک عبارت دو حرفی به نام ” محتوای جذاب “ است که بر عکس دو حرف بودن و راحت بیان شدن بسیار کار سخت و وقت گیری است ( اما اگر شما هم تولیدکننده محتوای حرفه ای باشید قطعا با من هم عقیده اید که نوشتن محتوای جذاب ، با تمام سخت بودن و صرف زمان زیاد ، قبل ازمخاطب برای نویسنده محتوا هیجان برانگیز و جالب است)

ویژگی های اصلی محتوای خلاقانه و جذاب:

  1. افزایش نرخ تبدیل سایت
  2. رسیدن به اهداف و برنامه بازاریابی
  3. کسب رتبه های برتر در گوگل
  4. افزایش CTR یا نرخ کلیک

آموزش سئو محتوا؛ گوگل محتوای خفن ما را می بیند؟

مهم ترین مسائلی که کارشناسان سئو را در چند سال گذشته درگیر کرده بود:

  • عبارت کلیدی را در کجای محتوا قرار دهیم؟
  • چه سایت هایی برای بک لینک مناسب هستند؟
  • آیا سایت خود را در کمترین زمان می توان به رتبه برتر رساند؟

همین چند وقت پیش کل آموزش سئو سایت و آموزش تولید محتوا در همین چند سوال خلاصه میشد و هرکسی که پاسخ را می دانست خود را مدرس سئو معرفی می کرد اما حالا قضیه متفاوت است و اگر بخواهیم هم کاربر و هم گوگل از محتوا راضی باشند اصول سئو محتوا را باید رعایت کنیم.

آموزش سئو

نکاتی برای نمایش محتوایتان به گوگل

  1. تحقیق عبارت کلیدی را درست انجام دهید و سعی کنید اگر در ابتدای مسیر هستید حتما عبارات کلیدی بلند را انتخاب کنید.
  2. عبارت کلیدی را در ابتدا عنوان و متا توضیحات استفاده کنید اما استفاده از عبارات ترغیب کننده فراموشتان نشود!!!
  3. لینک سازی داخلی را جدی بگیرید، لینک های داخلی گاهی اوقات بسیاری از مسائل را در گرفتن رتبه های برتر رفع می کنند.
  4. با استفاده از عکس و ویدیو و پادکست خلق ارزش کنید و محتوای خودتان را ارزشمندتر از دیگران نشان دهید.
تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات, مقالات سایت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.