ارتباط سیگنال برند با بازدیدهای دایرکت سایت

 

سیگنال برند چیست؟

سیگنال‌های برند از سیستم‌های عصبی استفاده می‌کنند که مغز برای به دست آوردن، ذخیره کردن و به یاد آوردن معانی استفاده می‌کند. همانطور که کالاها با دست، کامیون، هواپیما، قایق یا راه آهن حمل می‌شوند، یک سیگنال برند مکانیسم‌های تحویل پیام معینی است.

سیگنال‌های برند در دو سطح برند را شناسایی و متمایز می‌کنند. این سیگنال‌ها به طور حسی با مصرف‌کنندگان در مورد نوع برند (قیمت، کیفیت، کشور مبدا و…) صحبت می‌کنند. به طور خاص، آن‌ها حاوی معنای آموخته شده‌ای هستند که به طور مستقیم برابر با برند است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد یک برند را از طریق نام، لوگو، بسته‌بندی و غیره شناسایی کنند.

به عبارت دیگر سیگنال‌های برند حامل‌هایی هستند که برای حمل و انتقال اطلاعات خاص طراحی شده‌اند. نوع حامل نشان از عقیده مورد نظر دارد و ارزش موجود در حامل به برند خاص و معنای آن اشاره می‌کند.

در حالی که لوگو و نام برند خود برند نیستند، اما سیگنال‌های اصلی هستند که مصرف‌کنندگان مستقیماً با برند برابر فرض می‌کنند. سیگنال‌های برند توسل به همه حواس، به جای تمرکز صرف بر ساختارهای دیداری و کلامی، به برند امکان دسترسی بیشتر را، نه از طریق تکرار، بلکه از طریق تأثیرگذاری می‌دهند. این کار تاثیر عمیق‌تر ومعنادارتری ایجاد می‌کند.

سیگنال برند

بازدید دایرکت چیست؟

دایرکت ویزیت یا بازدید دایرکت به یک وب سایت زمانی است که یک بازدیدکننده مستقیماً وارد یک وب‌سایت می‌شود، بدون اینکه روی لینک سایت دیگر کلیک کند. این بازدیدها تاثیر بسیار زیادی در ایجاد سیگنال برند دارند و خوشبختانه در ایران بازدیدهای دایرکت توسط سایت بازدیدیار به بهترین شکل ممکن (دقیقا مثل یک کاربر واقعی) شبیه سازی شده است

بازدید مستقیم می‌تواند از منابع مختلف حاصل شود:

اگر بازدیدکننده آدرس URL شما را بداند و آن را مستقیماً در نوار آدرس مرورگر خود وارد کند؛

اگر بازدیدکننده‌ای سایت شما را نشانه‌گذاری کرده یا آن را به عنوان مورد علاقه در مرورگر خود ذخیره کرده باشد؛

اگر بازدید‌کننده ای روی لینک موجود در ایمیل کلیک کند (URL توسط شخص ثالث به اشتراک گذاشته شده است).

در Google Analytics، می‌توانید با مراجعه به قسمت Acquisition> All Traffic> Channels، بازدید دایرکت خود را پیدا کنید. با این کار خلاصه‌ای از ترافیک، رفتار و تغییر همه کانال‌های موجود (ارگانیک، پولی، مراجعه، مستقیم، اجتماعی، ایمیل و غیره) به شما ارائه می‌شود. سایر برنامه‌های تحلیلی ممکن است آن را چیز دیگری بنامند. به عنوان مثال، Adobe Analytics از آن به عنوان Typed / Bookmarked یاد می‌کند.

سیگنال برند

این بازدید مستقیم به سایت شما، مستقیم است، اما این تنها بازدید نیست. در واقع، احتمالاً فقط نمایانگر بخش کوچکی از به اصطلاح بازدید “مستقیم” شماست. برخی از کارشناسان سئو حدس می‌زنند که بیش از ۵۰ درصد از بازدید مستقیم در واقع از منابع دیگر حاصل می‌شود.

تعریف دقیق تری از بازدید مستقیم، هر بازدیدی است که فاقد ارجاع به سایت شما باشد. این بدان معنا نیست که بازدیدکننده روی لینک کلیک نکرده یا از سایتی دیگر نیامده است. این بدان معناست که این اطلاعات – به یک دلیل یا دلیل دیگر – ثبت نشده است.

چرا Analytics این اطلاعات را ندارد؟ آیا همه چیز را ضبط نمی کند؟

نه این گونه نیست تا آنجا که می‌تواند ضبط می‌کند، اما چیزهایی وجود دارد که آنها را از دست می‌دهد – و بعضی موارد که فقط در آنجا نیست. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • HTTPS به HTTP: اگر کسی با کلیک کردن روی لینکی از یک سایت HTTPS به سایت شما بیاید، این ارجاع به سایت غیر HTTPS شما منتقل نمی‌شود.
  • پیوندهای موجود در کمپین‌های بازاریابی از طریق ایمیل که به درستی برچسب‌گذاری نشده‌اند
  • Session refreshes
  • کدهای QR
  • پیوندهای “Dark Social” مانند پیوندهای موجود در چت یا ایمیل مراجعه‌کنندگان جستجوگر و اجتماعی که نمی‌توانند رشته ارجاع مناسب را پشت سر بگذارند (برخی مطالعات نشان می‌دهد که حداکثر ۶۰ درصد از بازدید مستقیم ممکن است ترافیک جستجوی ارگانیک باشد).

نقش سیگنال برند در دایرکت ویزیت

دایرکت ویزیت

از آن جایی که سیگنال برند حامل اطلاعات خاصی از برند هستند و این سیگنال‌ها به طور حسی با مصرف‌کنندگان در مورد نوع برند (قیمت، کیفیت، کشور مبدا و…) صحبت می‌کنند به طور مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند بر بازدید دایرکت سایت اثرگذار باشند و موجب افزایش آن شوند. این سیگنال‌ها با افزایش حس کنجکاوی در مخاطب آن‌ها را به بازدید از سایت تشویق می‌کنند. از طرف دیگر بازدید مستقیم از سایت موجب شناخت مصرف‌کننده از برند و محصولات آن خواهد شد و این جا است که نقش سیگنال برند برجسته خواهد شد و در آینده مصرف‌کننده را به بازدید مجدد از سایت و استفاده از محصولات و خدمات برند تشویق می‌کند.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات, مقالات سایت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.