امنیت شبکه و چشم‌انداز موفق شغلی آن

 

امنیت شبکه و چشم‌انداز موفق شغلی آن / چگونه به یک متخصص امنیت شبکه موفق تبدیل شویم؟

تمام کسب و کارها، شرکت‌ها و صنایع، فارغ از بزرگ یا کوچک بودن گستره فعالیت‌هایشان، نیازمند “امنیت سایبری” هستند. این اصطلاح به معنای حفاظت از سیستم‌های اطلاعاتی در برابر سرقت، آسیب یا توقف در ارائه خدمات است. بدین ترتیب متخصص یا تیم متخصصین تامین امنیت شبکه در هر شرکت یا واحدی باید حضور داشته باشند. 

هنگامی که در بستر یک شبکه، حمله یا فاجعه‌ای رخ می‌دهد، بازیابی سریع و ادامه فعالیت کسب و کار در کوتاه‌ترین زمان، اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. اینجا است که نقش موثر و پر رنگ متخصصین امنیت شبکه بیش از پیش نمایان می‌شود. در ادامه به بررسی بیشتر این جایگاه شغلی می‌پردازیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه به یک متخصص امنیت شبکه موفق تبدیل شویم؟

 

آیا فرا گرفتن دروس امنیت شبکه ما را به متخصص این حوزه تبدیل می‌کند؟

اولین گام برای ورود به بازار کار در هر زمینه‌ای، فراگرفتن الفبای آن شغل است. امروزه با گسترش فضای اینترنت و تنوع آموزش‌های بسیار در این بستر، منابع خوبی در دسترس افراد قرار دارد. با این وجود، سوال اصلی اینجاست که یافتن یک آموزش موثر و کاربردی برای دانشجویان تا چه میزان ساده است؟ 

به عنوان مثال آشنایی با پروتکل DNS می‌تواند برای ورود به حوزه‌ی نتورک پلاس راهکاری مناسب باشد اما با فرض دسترسی به منابع دست اول و با کیفیت، آیا این آموزش‌ها فرد را برای حضور در بازار کار به‌صورت عملی آماده می‌کند؟ قطعا پاسخ به این سوال مثبت نیست. بازار کار در حوزه امنیت شبکه چندین وجه متمایز دارد و اتکا به آموزش صرف، شاید شما را به فرد با دانشی تبدیل کند، اما زیر و بم بازار کار با مباحث تئوریک تفاوت بسیاری دارد. بنابراین برنامه‌ریزی برای حضور در آموزشی که شما را به‌صورت عملی آماده حضور در بازار کار کند، اولین گام در مسیر موفقیت است.

یک رزومه خوب برای ورود به بازار کار کافی است؟

 نوشتن رزومه کاری، شاید یکی از سخت‌ترین کارهایی است که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم. نگارش رزومه‌ای که عملا ما را به شغل ایده‌آل می‌رساند، در چند سطر خلاصه نمی‌شود. بدون شک در حوزه آی‌تی ارتباط داشتن با افراد فعال در این حوزه اولویت بیشتری نسبت به ساخت یک رزومه طولانی دارد. گفت‌وگوی نزدیک با اساتید و کسانی که در این حوزه به دنبال یادگیری هستند، علاوه بر هم‌افزایی سیر آموزشی، مسیر اصلی شغلی شما را می‌سازد. شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری هستند که از همین طریق در مسیر شما قرار می‌گیرند و انتخاب‌های بهتری را به شما هدیه می‎دهند.

 

بازار بین‌‎المللی امنیت شبکه و ورود به آن

امنیت شبکه یکی از زمینه‌های شغلی بسیار پرتقاضا در سطح دنیا است که توانسته بازار شغلی بسیار جذابی را به‌خصوص برای متخصصین ایرانی پدید آورد. سطح بالای دستمزد افراد متخصص در این حوزه هر کسی را وسوسه می‌کند که به سمت فرا گرفتن دانش شبکه و امنیت برود. چراکه در حوزه‌های مختلف آی‌تی، مهارت نقش اصلی را بازی می‌کند و مهم نیست که مدرک دانشگاهی‌تان چیست! با این حال حضور در آزمون‌های بین‌المللی و کسب گواهینامه‌های معتبر می‌تواند به شما در گرفتن پروژه و استخدام در شرکت‌های بین‌المللی کمک شایانی کند.

 

باشگاه شبکه و امنیت تهران؛ فرصتی برای یک تجربه متفاوت

حضور در وادی امنیت شبکه بیش از آنکه نیاز به صرف وقت برای دیدن آموزش‌های مختلف داشته باشد؛ نیازمند درک مفاهیم به صورت اصولی و منطبق بر فضای کار است. باشگاه شبکه و امنیت تهران، تجربه یک محیط حرفه‌ای برای علاقه‌مندان به این حوزه را فراهم کرده است تا با تربیت افراد متخصص، زمینه را برای حضور هر چه بهتر در بازار کار فراهم کند. 

صرف آموزش برای آموزش، یکی از آفت‌های حوزه یادگیری محسوب می‌شود سایت آموزش شبکه تهران ترین این مشکل را با کاربردی محور کردن آموزش‌ها مرتفع ساخته است. همچنین با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و آشنایی با افراد فعال در این حوزه، فضای مناسبی برای شکوفایی هر چه بهتر شما وجود دارد. از طرفی آمادگی برای مصاحبه‌های کاری در یک فضای واقعی و همچنین برگزاری دوره‌هایی به منظور آمادگی حضور در آزمون‌های بین‌المللی، یکی از وجه تمایزهای باشگاه شبکه و امنیت تهران است. کسب تجربه و دانش در چنین فضایی، به حضور هر چه بهتر به عنوان یک متخصص شبکه در فضای کاری کمک شایانی می‌کند. باشگاه شبکه و امنیت تهران فراتر از آنکه مفاهیمی را به عنوان آموزش به شما منتقل کند، در تلاش است تا خانواده‌ای از ایرانیان متخصص در حوزه امنیت شبکه را گرد هم آورد.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.