بررسی مشخصات گوشی اقتصادی A22 سامسونگ و نسخه­های مختلف آن

گوشی سامسونگ گلکسی a22 یکی از میان­رده­های محبوب در بازار است که به­دلیل قیمت بسیار مناسب و امکانات متنوع، به خوبی به فروش رفته است. این گوشی در دو نسخه ۴g و ۵g به بازار عرضه شده که این دو نسخه، شباهت­ها و تفاوت­های زیادی دارند. اگر قصد خرید یکی از نسخه­های این گوشی را دارید، حتما در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

گوشی گلکسی A22 4G نه تنها قیمت مناسبی دارد، بلکه امکانات خوبی نسبت به قیمت پیش روی کاربران قرار می‌دهد. با محصولی باکیفیت از طرف سامسونگ شده‌ایم که از دوربین‌های خوب و صفحه نمایش باکیفیتی برخوردار است.

·       از نظر قیمت و طراحی

گوشی سامسونگ a22 5g در ژوئن ۲۰۲۱ و با قیمت ۲۳۱ دلار، و a22 4g در جولای همان سال و با قیمت ۲۲۳ دلار وارد بازار شدند و از نظر قیمت تفاوت چندانی ندارند.

حال نوبت به بررسی طراحی این گوشی و دو نسخه مختلف آن می­رسد.

نکته اول این است که از نظر وزن و اندازه، a22 5g از a22 4g بزرگ‌تر و حدود ۷ گرم سنگین­تر است. نکته دوم که تفاوت اصلی در طراحی دو نسخه a22 4g و a22 5g را شامل می­شود، مربوط به چیدمان دوربین­ها است.

در a22 4g، دوربین عقب از چهار لنز تشکیل می­شود که در یک ماژول مربعی در کنار هم چیده شده­اند. در این گوشی، فلش LED بیرون از ماژول و در زیر لنزها قرار دارد که کمی نامتعارف به نظر می‌رسد. اما، در a22 5g، دوربین عقب یک ساختار چهارگانه دارد که از سه لنز و یک فلش LED که در یک ماژول مربعی در کنار یکدیگر قرار گرفته­اند تشکیل شده است. به جز دو مورد گفته شده، این دو نسخه از سایر جهات طراحی، تفاوت چشمگیری ندارند.

·       از نظر صفحه نمایش

اولین تفاوتی که در زمینه نمایشگر a22 4g و a22 5g وجود دارد، به نوع و اندازه آن مربوط می‌شود. صفحه نمایش a22 4g 6.4 اینچ و از نوع Super AMOLED بوده اما a22 5g مجهز به نمایشگر ۶٫۶ اینچ و از نوع TFT است.

تفاوت بعدی که بسیار به چشم می­آید، در ارتباط با رزولوشن این نمایشگرها است. رزولوشن a22 4g 720 در ۱۶۰۰، اما رزولوشن a22 5g 1080 در ۲۴۰۰ است. پنل جلویی هر دو نسخه شیشه­ای بوده و از سایر جهات، مشابه یکدیگر هستند.

·       از نظر دوربین

همانطور که در بخش مربوط به طراحی اشاره کردیم، a22 4g و a22 5g از نظر دوربین کاملا متفاوت هستند.

کیفیت دوربین‌های۴g  a22 به‌صورت زیر است:

  • لنز واید با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل
  • لنز اولتراواید با کیفیت ۸ مگاپیکسل
  • لنز ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق با کیفیت ۲ مگاپیکسل

این در حالی است که سازندگان a22 5g، در ساخت آن از سه لنز واید، اولترا واید و سنسور تشخیص عمق استفاده کرده‌ و لنز ماکرو را حذف کرده‌اند. کیفیت لنزها در a22 5g به شرح زیر است:

  • لنز واید با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل
  • لنز اولتراواید با کیفیت ۵ مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق با کیفیت ۲ مگاپیکسل

همچنین، کیفیت دوربین سلفی در a22 4g، ۱۳ مگاپیکسل است اما، a22 5g دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد. همانطور که واضح است، از نظر دوربین، a22 4g بهتر عمل کرده است.

·       از نظر سخت­افزار و نرم­افزار

از نظر نرم­افزاری، هر دو نسخه گلکسی a22 از سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI Core 3.1 پشتیبانی می‌کنند و فرقی با یکدیگر ندارند.

اما از نظر سخت­افزار، a22 4g مجهز به تراشه Mediatek Helio G80، پردازنده مرکزی هشت هسته­ای و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 است. درحالی که در سخت افزار a22 5g از تراشه Mediatek MT6833 Dimensity 700 5g، پردازنده مرکزی هشت هسته­ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 استفاده شده است.

·       از نظر باتری و حافظه

از نظر باتری، هر دو نسخه گوشی a22 کاملا یکسان هستند. در حقیقت، در ساخت a22 4g و a22 5g از یک نوع باتری لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض استفاده شده است که ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. این باتری‌ها، باتوجه به ظرفیتی که دارند، می توانند برای مدت طولانی گوشی را روشن نگه دارند. به‌علاوه، هر دو نسخه از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می­کنند که به سرعت باتری­ها را شارژ می‌کند.

از نظر حافظه هم هر دو گوشی کاملا مشابه هستند. این دو مدل با دو ظرفیت حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت تولید شده و در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، دست به تولید سری‌های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت‌تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد.

کلام آخر

کمپانی سامسونگ گوشی a22 را با اندکی فاصله زمانی، در دو نسخه ۴g و ۵g روانه بازار کرد و به افراد این امکان را داد تا بر اساس نیاز خود یکی از آن دو را انتخاب و تهیه کنند. بدون شک، پشتیبانی از اینترنت ۵g، در یک گوشی میان­رده و ارزان قیمت بسیار عالی و هیجان­انگیز است؛ اما، افرادی هستند که به دلایل مختلف، استفاده خاصی از اینترنت ۵g نمی­کنند و نیازی به آن ندارند. درنتیجه، هر فرد می­تواند هر کدام از این دو نسخه را که برای او مناسب­تر است خریداری کند. به نظر شما، کدام یک از این دو نسخه ارزش خرید را دارد؟

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.