بهترین اپلیکیشن‌های سفر؛ در سفر آنلاین باشید

همه ما تا امروز، خاطره‌های سفر با اسب و شتر را از بزرگ‌ترهایمان شنیده‌ایم و می‌دانیم که آن‌ها حتی برای سفرهای داخلی هم چندماه در بیابان‌ها به مسیر ادامه می‌دادند تا به شهر مقصد برسند. بعد از رسیدن به شهر مقصد هم، تازه نوبت به اقامت در کاروان‌سراها و چادرهای کم‌امکانات می‌رسید که سختی سفر را چندبرابر می‌کرد.

این سختی‌ها به مرور زمان باعث شد تا افراد زیادی، عطای سفر را به لقایش ببخشند و از سفر کردن پشیمان شوند. اما در طول سال‌های مختلف و پیشرفت‌های تکنولوژی، سفر کردن، روز‌به‌روز آسان‌تر شد و گردشگران زیادی هم با استقبال از این تکنولوژی‌ها چمدان بستند و به سفر رفتند.

این پیشرفت‌ها همچنان ادامه داشت و دیگر، افراد مجبور نبودند برای سفر از تهران به مشهد، خودشان را زیاد به زحمت بیندازد، بلکه تنها با خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد، یا خرید بلیط قطار و یا استفاده مسیرهای جاده‌ای، می‌توانستند تنها در چندساعت از تهران به مشهد برسند.

اما جالب است بدانید که پیشرفت تکنولوژی همچنان هم متوقف نشده و امروز شما می‌توانید برنامه سفرتان را، با جزئیاتی مثل خرید بلیط، رزرو هتل، مسیر استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر مقصد، طراحی کنید. و همه جاهای دیدنی شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید، را بشناسید و تجربه سایر کاربران درباره آن‌ها را بخوانید. و همه این‌ها تنها به‌وسیله یک گوشی هوشمند انجام خواهد شد.

بهترین اپلیکیشن های سفر

در حال‌حاضر اپلیکیشن‌های گردشگری، توانسته‌اند سفر را برای ما خیلی آسان کنند. به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم با توجه به رونق دوباره سفرهای داخلی و خارجی، در میان ایرانی‌ها، چندتا از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی سفر را معرفی کنیم؛ تا با شما در تجربه سفری آرام و دلنشین، همراه باشیم.

اپلیکیشن‌های ضروری سفر

ما در این مقاله، می‌خواهیم اپلیکیشن‌های مناسب برای سفرهای داخلی و سفرهای خارجی را معرفی کنیم. اما قبل از آن باید بگوییم، تعدادی از اپلیکیشن‌ها، برای هر نوع سفری ضروری هستند و می‌توانند به شما کمک کنند، که ما در این بخش، به سراغ آن‌ها می‌رویم.

اپلیکیشن گوگل‌مپ (Google Map) | نقشه رو بذار توی جیبت

شاید تا الان هم از این نرم‌افزار استفاده کرده باشید یا حداقل اسم آن به گوشتان خورده باشد. در این اپلیکشن، شما می‌توانید به ساده‌ترین روش ممکن و تنها با اتصال به اینترنت، مسیرهای مختلفی را در سراسر دنیا پیدا کنید و به‌راحتی به هرجایی در شهر مقصدتان که می‌خواهید، بروید.

در این اپلیکیشن، همچنین می‌توانید نظر سایر کاربران درباره رستوران، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و جاهای دیدنی همه شهرهای جهان را بخوانید و با اطلاعات بیشتری سفر کنید. اگر در طول زمان سفر، این نرم‌افزار را روی تلفن همراه خودتان نصب کنید، دیگری نیازی به پرسیدن آدرس هیچ  پمپ بنزین، ایستگاه مترو و اتوبوس، فروشگاه، رستوران و جاذبه گردشگری نخواهید داشت.

اپلیکیشن هواشناسی  |AccuWeather هوا رو داشته باش!

تغییرات ناگهانی آب‌وهوا، یا شرایط جوی سخت شهر مقصد، یکی از بدترین چالش‌هایی که ممکن است در سفر، شما را اذیت کند. بنابراین لازم است که همیشه حواستان به هواشناسی باشد و باتوجه به شرایط آب‌وهوایی شهر مقصد، برنامه روزانه سفرتان را طراحی کنید.

اپلیکیشن AccuWeather، می‌تواند اطلاعات آب‌وهوایی هر شهری را به‌صورت ساعتی و روزانه در اختیار شما بگذارد تا از هر اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای، در امان باشید. ویجت‌های این نرم‌افزار هم می‌توانند روی صفحه اول تلفن همراهتان قرار گرفته و کار شما را آسان‌تر کنند.

اپلیکیشن Google Trips | برنامه سفرتو بچین

اگر برایتان مهم است که با برنامه قبلی به سفر بروید و دقیقا بدانید که قرار است هر روز از سفرتان را به چه‌کاری اختصاص بدهید، همین الان، اپلیکیشن Google Trips را نصب کنید و از امکانات جذاب آن لذت ببرید.

این نرم‌افزار بعد از اینکه یک‌سری اطلاعات اولیه را از شما گرفت، بسته‌های پیشنهادی خود را (شامل پرواز، هتل، جاذبه‌های گردشگری، برنامه‌های روزانه، رستوران‌ها، غذاها، جاهای دیدنی مناسب کودکان و…) با توجه به شرایط شما طراحی می‌کند. البته واضح است که شما این امکان را دارید که این برنامه‌ها را شخصی‌سازی کرده و همان‌طور که دلتان می‌خواهد، برنامه سفرتان را طراحی کنید.

اپلیکیشن های سفر

اپلیکیشن Pack Point | چمدونتو ببند

بستن چمدان، همیشه یکی از کارهای سخت قبل از سفر بوده‌است، چراکه باید بتوانید همه چیزهایی که نیاز دارید را در حجم محدودی، همراه خودتان بردارید. و اگر یکی از آن‌ها را فراموش کنید، ممکن است به چالش بخورید.

اما این اپلیکیشن، کار شما را آسان کرده‌است. فقط کافی است نام شهر مقصدتان را در این نرم‌افزار جستجو کنید و طبق لیستی از وسایل موردنیازتان برای این سفر که توسط اپلیکیشن ارائه می‌شود، چمدانتان را ببندید.

بهترین اپلیکیشن‌های سفر ایرانی

شاید کمی دور از ذهن به‌نظر برسد، اما اپلیکیشن‌ها، می‌توانند در سفرهای داخلی شما هم نقش پررنگی داشته‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم اصلا به خودتان مطمئن نباشید که همه جاهای دیدنی ایران را می‌شناسید یا می‌توانید با استفاده از تابلوهای کنار جاده، مسیرتان را پیدا کنید.

اپلیکیشن یوتراوز | از مبدأ تا مبدأ

اگر دنبال یک اپلیکیشن ساده و کاربردی برای خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو اتاق در هتل‌های سراسر کشور هستید، اپلیکیشن یوتراوز می‌تواند یکی از بهترین پیشنهادها برای شما باشد. در این نرم‌افزار می‌توانید علاوه بر خرید بلیط داخلی، بلیط پرواز به تعدادی از شهرهای خارجی را هم بخرید.

همچنین از طریق این نرم‌افزار، به تعدادی از مقاله‌ها و اطلاعات سفر هم دسترسی خواهید داشت. به‌عنوان مثال اگر بلیط هواپیما اهواز به تهران را از یوتراوز خریده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله راهنمای سفر به تهران را هم در سایت مجله گردشگری یوتراوز؛ مطالعه کنید.

اپلیکیشن اسنپ | توی ترافیک رانندگی نکن

اپلیکیشن اسنپ، یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ایرانی به‌شمار می‌آید که ممکن است همین الان هم روی تلفن همراهتان نصب باشد.

اما اگر دلتان نمی‌خواهد در سفر رانندگی کنید، یا خیابان‌های شهر مقصدتان را به‌خوبی نمی‌شناسید، اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اسنپ، می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. فقط کافی‌است از طریق این نرم‌افزار، درخواست خودتان را ثبت کنید تا نزدیک‌ترین راننده به سمت شما، حرکت کند.

اپلیکیشن ایران ۳۶۱ درجه | هیچ‌جا رو از دست نده

این اپلیکشن می‌تواند لیست بسیار کاملی لز تمام جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری، موزه‌ها، صنایع دستی، سوغاتی‌ها و سایر اطلاعات شهری که قرار است به آن سفر کنید را در اختیارتان قرار دهد.

علاوه‌بر اطلاعات کامل و جامع درباره اکثر شهرهای داخلی، یکی دیگر از مزیت‌های این نرم‌افزار در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های مشابه، پشتیبانی از دو زبان فارسی و انگلیسی است که امکان استفاده برای گردشگران خارجی را هم فراهم کرده‌است.

اپلیکیشن نشان | توی شهر گم نمیشی

اگر با خودرو شخصی خودتان به یکی از شهرهای داخلی ایران سفر کنید، ممکن است برای بازدید از جاهای دیدنی آن، به نقشه راهنما احتیاج داشته‌باشید. اما این اپلیکیشن آنلاین، نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

فقط کافی‌است اینترنت و لوکیشن تلفن همراهتان را روشن کنید و مقصد موردنظر را در نرم‌افزار وارد کنید. در نهایت، اپلیکیشن خواهد توانست شما را از نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین مسیر ممکن به مقصد موردنظرتان برساند.

مسیریاب نشان بهترین اپلیکیشن در سفر

اپلیکیشن پیدو | باکِتو پر نگه‌دار

اگر با اتومبیل شخصی خودتان سفر کنید، یکی از نگرانی‌های دائمی شما، آمپر بنزین اتومبیل خواهد بود که باید همیشه آن‌را در سطح قابل اطمینانی نگه‌دارید. اما گاهی ممکن است در میان راه، آمپر بنزین، کمتر از حد معمول باشد و باعث نگرانی شما شود.

در این شرایط، اگر نرم‌افزار پیدو را روی گوشی همراهتان نصب داشته‌باشید، می‌توانید به‌صورت آنلاین، و به هرمقداری که نیاز دارید، درخواست بنزین بدهید، تا این سرویس، با استفاده از ماشین‌های حمل بنزین، سوخت موردنیازتان را به شما برساند.

اپلیکیشن نت‌برگ | با تخفیف سفر کن

گاهی‌اوقات ممکن است بخواهید از همه تفریحات شهر مقصدتان استفاده کنید، اما هزینه بالای آن، باعث نگرانی شما شود و از آن تفریح، دست بکشید. اما پیشنهادهای تخفیف‌دار اپلیکیشن نت‌برگ، می‌تواند برای استفاده از تفریحات و رستوران‌های هر شهر، بسیار هیجان‌انگیز باشد.

بهترین اپلیکیشن‌های سفر خارجی

از اپلیکیشن‌های ایرانی که بگذریم، کاملا بدیهی است که در سفرهای خارجی، به‌دلیل تفاوت زبان، فرهنگ و ذائقه، نیاز بیشتری به این اپلیکیشن‌ها خواهیم داشت. پس در این بخش با معرفی چندتا از برترین اپلیکیشن‌های سفر خارجی، همراه ما باشید.

اپلیکیشن Culture Trip | مقصدو بهتر بشناس

این اپلیکیشن می‌تواند با دریافت موقعیت مکانی شما، پیشنهادهایی در رابطه با جاهای دیدنی نزدیک به شما، ارائه کند. همچنین شما هم می‌توانید با ساختن یک پروفایل در این نرم‌افزار، خاطرات سایر افراد را از سفر به جاهای دیدنی بخوانید و بر اساس آن‌ها، برنامه سفرتان را تنظیم کنید.

اپلیکیشن Duolingo | به زبان مقصد، صحبت کنید

اگر بتوانید تنها چند کلمه به زبان کشور مقصد صحبت کنید، حتما تجربه بهتری از سفر خواهید داشت. این اپلیکیشن، با استفاده از بازی و روش‌های جذاب، امکان یادگیری کلمات پایه‌ای چندیدن زبان زنده دنیا را برای شما فراهم کرده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اپلیکیشن های مورد نظر در سفر

اپلیکیشن Uber | فقط از مسیر لذت ببر

اگر نمی‌توانید در سفرهای خارجی‌تان از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید، یا پول نقد برای گرفتن تاکسی ندارید؛ سیستم تاکسی اینترنتی اوبر، به کمک شما خواهد آمد.

سرویس‌های این اپلیکیشن در اکثر کشورهای جهان، قابل دریافت است و نسبت به تاکسی‌های معمولی، قیمت کمتری هم دارد.

اپلیکیشن Citymapper | راهتو گم نکن

اگر به اندازه کافی برای استفاده از وسایل نقلیه‌عمومی در کشور خارجی، شجاع هستید؛ می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.این اپلیکیشن برای گردشگران ساخته شده و بهترین پیشنهادها را برای سفرهای درون‌شهری به مسافران ارائه می‌کند.

این نرم‌افزار، تمام گزینه‌ها برای گشت‌وگذار در شهر، از جمله گرفتن تاکسی، اتوبوس و قطار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Google Translate | نگران ترجمه نباش

حتی اگر تسلط خوبی هم روی زبان کشور مقصدتان داشته‌باشید، باز هم ممکن است با چالش‌های پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شوید. اما با استفاده از اپلیکیشن Google Translate و قابلیت ترجمه صوتی آن، می‌توانید ارتباط بهتری با مردم محلی برقرار کنید.

همچنیین قابلیت ترجمه متنی و ترجمه علائم و نوشته‌ها، از طریق دوربین، هم از ویژگی‌های منحصربفرد این اپلیکیشن به‌شمار می‌آید که به شما در درک بهتر محیط اطرافتان، کمک خواهد کرد.

اپلیکیشن Booking | رزرو آسان هتل

اگر بخواهیم یکی از معروف‌ترین سامانه‌های رزرو اتاق و هتل در سراسر دنیا را معرفی کنیم، نمی‌توانیم سایت و اپلیکیشن Booking را نام نبریم. در این نرم‌افزار امکان رزرو یک میلیون خانه و هتل در سراسر جهان برای شما فراهم شده است و می‌توانید با توجه به نظر سایر کاربران، هتل موردنظرتان را رزرو کنید.

بعد از اینکه رزرو اتاقتان قطعی شد، تاییدیه‌ای برای شما ارسال می‌شود که نیازی به گرفتن پرینت کاغذی از آن نخواهید داشت.

کلام آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه نرم‌افزارها، می‌توانید در خانه خودتان، در شهری جنوبی مثل کیش، بنشینید و بلیط هواپیمای کیش به تهران را خریداری کنید و آماده سفر به مرکز و شمال ایران شوید. علاوه‌براین، می‌توانید در طول سفرهای خارجی‌تان هم از این اپلیکیشن‌ها برای شناخت بیشتر شهر مقصد و ارتباط با مردم آن کشور استفاده کنید، تا تجربه‌های بی‌نظیری به‌دست آورید.

بدون شک، تعداد این اپلیکیشن‌ها، بیشتر از چیزی است که ما در این مقاله معرفی کردیم، و این‌ها تنها بخشی از بهترین اپلیکیشن‌های سفر، به انتخاب ما، بودند. شما می‌توانید با مراجعه به اپ‌استورهای همسان با سیستم عامل تلفن همراهتان، نرم‌افزار موردنیاز خود را پیدا کنید.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.