بهترین روغن برای سالاد کدام است؟ معرفی ۵ روغن گیاهی عالی!

ممکن است انتخاب بهترین روغن برای سالاد چالش برانگیز باشد. سس به عنوان عنصر کلیدی هر سالاد نقش بسزایی در تر و تازه کردن طعم و عطر این پیش غذا یا وعده غذایی اصلی دارد. به طور معمول، سس سالاد از روغن و سرکه تشکیل و تهیه می‌شود. با این حال، روغن سالاد می‌تواند با برخی دیگر از اجزای تشکیل دهنده نظیر آب لیمو، ماست و سایر موارد از این قبیل ترکیب شود. اما، پرسش اینجاست که چطور می‌توان بهترین روغن سالاد را از میان روغن‌های موجود در بازار انتخاب کرد؟

به طور اساسی، روغن سالاد به نوعی روغن مورد استفاده در سس سالاد اطلاق می‌گردد. روغن سالاد یک اصطلاح کلی برای انواع روغن‌ خوراکی گیاهی و نحوه فرآوری آن‌ها به شمار می‌رود. روغن سالاد به راحتی با چند ماده دیگر مخلوط شده و سالاد معمولی را به یک وعده غذایی خوشمزه تبدیل می‌کند.

بهترین روغن سالاد برای افراد دارای اضافه وزن کدام است؟

تعریف بهترین روغن برای سالاد ممکن است برای افراد دچار اضافه وزن متفاوت باشد. بسیاری از افراد مبتلا به چاقی تمایل دارند استفاده از روغن سالاد را محدود و یا متوقف کنند. در حالی که تحقیقات نشان داده است که برخی انواع روغن خوراکی گیاهی اعم از روغن زیتون فرابکر (فوق بکر) خواص آنتی اکسیدانی سالاد را افزایش می‌دهد. در این راستا، روغن آووکادو جذب برخی از انواع آنتی اکسیدان نظیر بتاکاروتن و لیکوپن را در سالاد افزایش می‌دهد. بنابراین، در صورت ابتلا به اضافه وزن و چاقی، خودتان را نباید از روغن سالاد محروم کنید.

معرفی بهترین روغن برای سالاد

بهترین روغن برای سالاد

تعریف بهترین روغن برای سالاد تنها محدود به افراد دارای اضافه وزن نیست. این تعریف بنا بر ذائقه شخصی افراد ممکن است متفاوت باشد. برخی افراد تمایل دارند از روغن سالاد با طعم تند و منحصر به فرد بهره ببرند. در این صورت، ما به آنان روغن آووکادو، بذر کتان و زیتون را پیشنهاد می‌دهیم. برخی دیگر از افراد تمایل دارند از روغن سالاد با طعم ملایم استفاده نمایند. در این صورت، آنان باید روغن سبوس برنج و یا کانولا را در سالاد مصرف کنند.

روغن آووکادو

روغن آووکادو بهترین روغن برای سالاد ورزشکاران و دوستداران سبک زندگی سالم به شمار می‌رود. این روغن سالاد به طور مستقیم از میوه آووکادو و به روش کمپرس سرد استخراج می‌شود. نقطه دود بسیار بالای روغن آووکادو ۲۷۰ درجه سانتیگراد برآورد شده است. به همین دلیل، می‌توان از این روغن در کلیه فرآیندهای پخت و پز غذا نیز استفاده نمود.

روغن آووکادو سرشار از چربی تک اشباع نشده، سطوح پایین از اکسیداسیون و مقادیر کافی از آنتی اکسیدان و فیتواسترول‌ها می‌باشد. فیتواسترول‌ها موادی هستند که از جذب کلسترول بد پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این، روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک است. اسید اولئیک یک اسید چرب مفید برای قلب شمرده می‌شود. این اسید چرب سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کند.

روغن زیتون؛ روغن سالاد مدیترانه‌ای‌ها

بهترین روغن برای سالاد

امروز روغن زیتون به عنوان بهترین روغن برای سالاد محسوب می‌گردد. روغن زیتون فرابکر به دلیل دارا بودن سطح بالایی از آنتی اکسیدان و بعلاوه، چربی تک اشباع نشده انتخاب ایده آلی به شمار می‌رود. بنابراین، افراد دارای اضافه وزن و بیماران مبتلا به بیماری قلبی و عروقی قادرند از این نوع روغن سالاد استفاده نمایند.

اسپانیا، ایتالیا و یونان از مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده روغن زیتون در سراسر جهان هستند. در اصل، بیشترین میزان مصرف روغن زیتون به ساکنان کشورهای مدیترانه‌ای نسبت داده شده است. این روغن از طعم و عطر فوق العاده‌ای برخوردار می‌باشد.

شما می‌توانید سس سالادی متشکل از روغن زیتون همراه با پونه کوهی و سیر تازه خرد شده تهیه نمائید. و یا آنکه سس را از این روغن همراه با آب لیمو، پوست لیمو رنده شده و سبزیجات تازه مهیا کنید.

روغن گردو

روغن گردو می‌تواند بهترین روغن برای سالاد شمرده شود. این در حالی است که بروز هرگونه واکنش آلرژیک ناشی از حساسیت به آجیل درختی باعث منع مصرفی این روغن می‌شود. روغن گردو به طور مستقیم از گردو استخراج می‌شود. از این رو، انتظار می‌رود که طعم خاص آن به مذاق بسیاری از افراد خوش نیاید!

با این حال، روغن گردو از بی شمار فواید سلامتی برخوردار می‌باشد. خواص سلامتی این روغن سالاد مدیون تعداد بسیاری از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا ۳ است. ترکیبات ناشی از آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا ۳ به حفظ سلامت قلب و عروق و بعلاوه، پیشگیری از سرطان کمک موثری می‌کند.

به طور طبیعی، روغن گردو متشکل از انواع ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، E و بعلاوه، پتاسیم می‌باشد. مصرف مداوم این روغن از ابتلا به آلزایمر و همچنین، ریزش مو جلوگیری می‌کند.

روغن بذر کتان

این روزها از روغن بذر کتان به عنوان بهترین روغن برای سالاد بیماران قلبی و عروقی یاد می‌شود. این روغن به دلیل دارا بودن نقطه دود بسیار پایین نباید در فرآیند پخت و پز غذا استفاده گردد.

روغن بذر کتان غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و بعلاوه، مقادیر کافی از اسیدهای چرب امگا ۶ می‌باشد. بنابراین، مصرف این روغن می‌تواند به بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم تبدیل شود.

برخلاف تصور عموم، روغن بذر کتان به هیچ عنوان تلخ نیست. این روغن از طعم بسیار ملایم و مطبوع برخوردار می‌باشد. بنابراین، افزودن مقدار اندکی از آن طعم سالاد را چندان تغییر نمی‌دهد. در عوض، ممکن است طعم آجیلی سس سالاد به مذاقتان خوش بیاید.

در صورت آنکه طعم روغن کتان تلخ شده باشد، وقت آن رسیده تا از شر محصول قدیمی خود خلاص شوید و یک روغن جدید بخرید!

روغن کنجد یکی از بهترین روغن ها برای سالاد

بهترین روغن برای سالاد

به احتمال زیاد، طعم روغن کنجد به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید. ممکن است این روغن بهترین روغن برای سالاد آسیایی‌ها شمرده شود. با وجود این، دوست داشتن طعم آن بسیار ریسکی است. مقدار اندکی از روغن کنجد طعم سالاد را از این رو به آن رو می‌کند. بنابراین، سعی نمائید که طعم روغن کنجد را با سایر افزودنی‌ها متعادل کنید.

مقدار اندکی زنجبیل تازه رنده شده همراه با آب لیمو طعم روغن کنجد را تغییر خواهد داد.

نقطه دود روغن کنجد حدود ۲۱۰ تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد برآورد شده است. بنابراین، از این روغن به منزله روغن پخت و پز نیز استفاده می‌شود. روغن کنجد غنی از چربی‌ تک اشباع نشده و چربی چند اشباع نشده است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ نیز می‌باشد. در واقع، شما می‌توانید از این روغن جهت تغییر طعم سالاد و غذا استفاده نمائید.

فواید مصرف روغن برای سالاد

از جمله فواید مصرف روغن برای سالاد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • موثر در بهبود و درمان یبوست های شدید
  • کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مناسب مصرف برای افراد دارای فشار خون بالا برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خون
  • قابل مصرف برای افراد دارای چربی خون و کلسترول بالا
  • کمک به کنترل دیابت با برخی از روغن های گیاهی
  • دارای طعم خاص و دلپذیر
  • قابل مصرف به عنوان یک میان وعده سالم و به دور از مضرات
  • تقویت سیستم ایمنی بدن با برخی از روغن ها
  • کمک به افزایش انرژی با بهترین روغن برای سالاد

منابع:

www.healthyfood.com/advice/how-to-choose-salad-and-cooking-oils

www.eatwell101.com/best-oil-for-salad-dressing

www.foodandwine.com/salads/salad-dressing/4-excellent-oils-vinaigrettes

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.