تعمیر تجهیزات فروشگاهی خود را به کجا بسپاریم؟

تعمیر تجهیزات فروشگاهی خود را به کجا بسپاریم؟

احتمالا شما نیز بعد از خرید تجهیزات فروشگاهی با خرابی و نقص‌هایی از سمت آنها مواجه شده باشید. متاسفانه، بسیاری از افراد بعد از مشاهده هر گونه نقص یا خرابی در تجهیزات فروشگاهی خود دیگر امیدی به تعمیر آن نداشته و خیلی زود آن را کنار گذاشته و نمونه‌های جدیدی را جایگزین آن می‌کنند. اما، باید گفت که این روزها تعمیر تجهیزات فروشگاهی توسط مراکز تخصصی سخت افزار نظیر آوندپرینتر به عنوان خدماتی نوین ارائه شده و تکنسین‌های این مجموعه با حضور در محل اقدام به رفع مشکل دستگاه می‌کنند.

مزیت حضور کارشناسان در محل این است که دیگر نیازی به حمل دستگاه‌ها به مراکز تخصصی نیز و این مسئله موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه جابجایی می‌گردد.

تعمیر تجهیزات فروشگاهی در محل

فرایند تعمیر تجهیزات و لوازم فروشگاهی موجب شده تا در این شرایط کرونایی، افراد مجبور به حمل لوازم سنگینی چون صندوق فروشگاهی به مراکز تخصصی نباشند. به طوری که تکنسین‌های حرفه‌ای با در اختیار داشتن آرشیوی از تجهیزات پیشرفته در محل حاضر گشته و در کمترین زمان ممکن اقدام به عیب یابی دستگاه مورد نظر می‌کنند.

 معرفی انواع تجهیزات فروشگاهی (بخش فروش و صندوق)

برای آشنایی با مهمترین لوازم مورد نیاز در قسمت فروش ادامه مطلب را از دست ندهید:

لیبل زن

  • معرفی دستگاه: دستگاه لیبل‌زن نوعی پرینتر (لیبل پرینتر) است که از آن جهت چاپ حروف، بارکد و اعداد با هد حرارتی استفاده می‌شود. هد حرارتی موجود در دستگاه لیبل زن فرایند چاپ را توسط لیبل حرارتی انجام می‌دهد. این دستگاه برای انجام امور چاپ دارای قطعات بسیار مهمی نظیر مین برد، هد حرارتی یا ترمال هد، غلطک فید، موتور فید، نگهدارنده ریبون و نگهدارنده ی لیبل است که در صورت بروز مشکل برای هر کدام فرایند لیبل زنی با اختلال مواجه می‌شود. گفتنی است برای تعمیر لیبل زن زبرا به دلیل وجود پیچیدگی‌های فراوان از تکنسین‌های باتجربه استفاده کنید.
  • ایرادات رایج: خرابی هد لیبل پرینتر، خرابی غلطک فید لیبل پرینتر و خرابی برد الکترونیکی یا همان مین برد.
  • تعمیر لیبل زن : در صورت بروز هر گونه مشکل برای دستگاه لیبل زن باید با مراکز تخصصی سخت افزار تماس گرفت. عمدتا، با تعویض قطعات لیبل زن می‌توان مشکل را به راحتی حل کرد.

دستگاه فیش زن

  • معرفی دستگاه: فیش پرینتر دستگاهی است که جهت ثبت فیش خرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در دو مدل سوزنی و حرارتی تولید می‌شود که هر کدام مزایای منحصربفرد خود را دارند. به طور کلی این دستگاه‌ها مزایای مختلفی از جمله هزینه کم چاپ، عمر طوانی، عدم نیاز به چاپ، عدم نیاز به شارژ، بی سر و صدا بودن هنگام کار و کم حجم بودن دارند که خرید آن می‌توانید بسیار هوشمندانه باشد. محتوا در پرینتر حرارتی در اثر گرما و حرارتی که هد پرینتر تولید می‌کند بر روی کاغذ چاپ می‌شوند؛ در حالی که پرینتر سوزنی با استفاده از ضربه‌های سوزن‌های هد پرینتر بر روی ریبون مصرفی فیش پرینتر، تصویر فایل مورد نظر را بر روی کاغذ چاپ می‌کند.
  • ایرادات رایج: روشن نشدن یا خاموش نشدن، خرابی وای‌فای داخل دستگاه، نصفه چاپ کردن، سفید چاپ کردن، خرابی پورت‌ها، متصل نشدن به کامپیوتر، خرابی سوزن یا ترمال هد، خرابی و یا سوختگی برد پاور
  • تعمیر دستگاه فیش زن : در صورت بروز هر گونه مشکل برای دستگاه لیبل زن باید با مراکز تخصصی سخت افزار تماس گرفت. معمولا، با تعویض قطعات فیش زن می‌توان مشکل را به راحتی برطرف کرد.

صندوق فروشگاهی

  • معرفی دستگاه: صندوق فروشگاهی یا POS کامپیوتری کوچکی است که با در اختیار داشتن نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نظیر “هلو” و تمامی اطلاعات خرید و فروش روزانه، موجودی کالا و سود و زیان را به طور دقیق محاسبه می‌کند.
  • ایرادات رایج: ضربه و افتادن دستگاه پوز، استفاده نادرست از پوز، نقص اتصالات برقی و … .
  • تعمیر صندوق فروشگاهی: در برخی از مواقع ممکن است پوزها و صندوق‌های فروشگاهی در محیط‌های صنعتی و پرتردد قرار بگیرند که میزان استفاده از آن‌ها را بسیار افزایش می‌دهد که در این شرایط امکان وارد آمدن آسیب به سیستم کامپیوتری بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین، برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به دستگاه باید به طور صحیح از آن استفاده کرد.

بارکد خوان

  • معرفی دستگاه: بارکد خوان وسیله‌ای است که بارکدهای روی کالاها را مانند یک پویشگر قرائت کرده و اطلاعات محصول را به شکل بصری ثبت می‌نماید.
  • ایرادات رایج: عدم اسکن بارکد، عدم انتقال دیتا، مشکلات نرم افزاری، خرابی برد بارکدخوان، افتادن بارکدخوان از ارتفاع، شکستن اسکنر بارکد، محدود شدن زاویه و … اشاره کرد.
  • تعمیر بارکد خوان : برای این کار باید از تکنسین‌های باتجربه کمک گرفت تا فرایند تعمیر به درستی انجام شود و مشکلی برای دستگاه پیش نیاید.

هزینه تعمیر تجهیزات فروشگاهی

هزینه تعمیر لوازم فروشگاهی بستگی به میزان خرابی دارد. در برخی از شرایط ممکن است قطعات دستگاه به طور کامل از کار افتاده باشند که تکنسین ابتدا هزینه اصلی قطعه مورد نظر را محاسبه کرده و در آخر نیز دستمزد خود را برآورد می‌کند. بنابراین، نمی‌توان گفت که هزینه تعمیر تجهیزات فروشگاهی دقیقا چقدر است. بهتر است برای کسب اطلاع دقیق از نرخ تعمیر لوازم فروشگاهی با کارشناسان مربوطه صحبت کنید تا آنها با بررسی مشکل با یک حساب سرانگشتی اقدام به تعیین هزینه نهایی تعمیر کنند.

گفتنی است، در صورتی که از خدمات حضوری تکنسین‌ها بهره ببرید هزینه ایاب و ذهاب نیز به فاکتور نهایی شما اضافه خواهد شد.

سخن پایانی

لوازم فروشگاهی از جمله تجهیزات بسیار مهمی هستند که وجود آنها در هر صنفی ضروری است. اما، نکته‌ای که در این خصوص حائز اهمیت است، نگهداری صحیح از آنها بوده تا مشکلی برایشان پیش نیاید. در برخی از مکان‌ها به دلیل استفاده زیاد و نادرست از این تجهیزات امکان بروز خرابی آنها بسیار زیاد است که اگر یکی از آنها به درستی کار نکند خیلی از امور در فروشگاه مختل می‌گردد. به همین سبب در صورت مشاهده هر گونه نقص فنی در آنها باید با نمایندگی های مجاز فروش تماس گرفت و با ثبت درخواست منتظر مراجعه تکنسین‌ها به محل جهت تعمیر آنها بود.

شما کاربران عزیز می‌توانید در صورت مشاهده هرگونه عیب در هریک از تجهیزات فروشگاهی خود به مرکز سخت افزار آوندپرینتر مراجعه کنید و بهترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت کنید.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.