تفاوت اپل ایدی و آیکلود چیست؟

 

اپل آیدی و آیکلود هر دو حساب های مربوط به کمپانی اپل هستند، از اپل آیدی برای ورود به حساب آیکلود استفاده می شود. دو حساب متفاوت ولی با ایمیل های یکسان، برای درک بیشتر ادامه مطلب کاربردی را دنبال کنید.

به صورت خیلی ساده کاربران هر شرکت می توانند با افتتاح حساب در آن شرکت از محصولات و خدمات آن استفاده کنند، پس کاربران اپل نیازمند یک حساب برای استفاده کردن از خدماتی چون آیتیونز، iMassage، Find My iPhone، آیکلود، اپل TV و … هستند، نام این حساب اپل آیدی می باشد. برای خرید اپل ایدی ارزان با کیفیت فوق العاده و پشتیبانی ۲۴ ساعته همین حالا به آیدی تاپ مراجعه کنید.

حساب آیکلود چیست

پیش نیاز برای توضیح حساب آیکلود، آشنایی با سرویس های فضای ابری و نحوه استفاده از آن است. فضای ابری یا Cloud Storage را می توان یک فضای ذخیره سازی اینترنتی دانست که به وسیله آن کاربران می توانند هر فایلی را که بخواهند در آن آپلود و در هر زمان به وسیله دستگاه متصل به اینترنت خود دانلود کنند، کمپانی های بزرگ نظیر گوگل، ماکروسافت، اپل و… سرویس های اختصاصی فضای ابری را به کاربران با شرایط و ضوابط مختلف ارائه می دهند.

تفاوت اپل آیدی و آیکلود چیست

آیکلود یک فضای ذخیره سازی ابری امن مبتنی بر سیستم عامل کمپانی اپل است که به وسیله آن شما می توانید موسیقی، فیلم، عکس، اسناد، یادداشت ها، شماره تلفن و هر آن چیزی که احتیاج دارید را با امنیت فوق العاده در آن ذخیره کنید. شما به وسیله آیکلود می توانید با سایر دستگاه های اپلی خود به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کنید. درنظر داشته باشید که آیکلود در تمامی مناطق دنیا در دسترس نیست و بسته به محل زندگی شما ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهد، یکی از مهم ترین شرایط استفاده از آیکلود نیز این است که ورژن iOS آیفون یا آیپدتان حتما بالاتر از iOS 5 باشد، همچنین برای استفاده از خدمات آیکلود نیاز به یک اپل آیدی با امنیت بالا و پشتیبانی ۲۴ ساعته دارید که می توانید آن را از آیدی تاپ تهیه کنید.

تفاوت اپل آیدی و آیکلود چیست

فضای آیکلود چقدر است

پس از خرید اپل آیدی از آیدی تاپ به صورت پیش فرض ۵ گیگابایت حافظه رایگان ابری از طرف شرکت اپل به شما تعلق خواهد گرفت، این به این معناست که شما می توانید فقط تا سقف ۵ گیگابایت اطلاعات را جدا از فضای داخلی گوشی خود ذخیره کنید. این ۵ گیگابایت عددی ثابت نیست و با پرداخت اشتراک ماهیانه یا سالیانه می توانید این فضا را تا ۲ ترابایت افزایش دهید.

تفاوت فضای داخلی و آیکلود

حافظه داخلی یا Internal Stroge همان میزان حافظه ثابت موجود در دستگاه شما می باشد، اما حافظه آیکلود همان طور که توضیح داده شد یک حافظه ابری و مجازی در اینترنت است که فقط به وسیله اپل آیدی می توان از آن استفاده کرد، همچنین شما می توانید از حافظه ابری آیکلود برای بک آپ گیری اطلاعات ذخیره شده روی حافظه داخلی دستگاهتان استفاده کنید. توجه کنید که برای انتقال اطلاعات از حافظه داخلی ما بین دستگاه های مختلفی که در اختیار دارید باید از کابل و موارد این چنینی استفاده کنید، اما انتقال اطلاعات از حافظه آیکلود فقط نیاز به یک اتصال اینترنتی دارد.

چگونه میزان باقی مانده از فضای داخلی و آیکلود را مشاهده کنیم

برای بررسی میزان حافظه داخلی و یا حافظه آیکلود آیفون، آیپد و یا آیپادتان می توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

روی Settings کلیک کنید

گزینه General را انتخاب کنید

روی Storage & iCloud Usage کلیک کنید

حال در این بخش شما می توانید به بررسی میزان استفاده شده و باقی مانده از حافظه داخلی و حافظه آکلودتان بپردازید. قسمت Used نمایانگر میزان فضای استفاده شده توسط شما و قسمت Available نیز میزان فضای باقی مانده را در هر دو بخش به شما نشان خواهد داد.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات, مقالات سایت.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.