خرید کتاب های کمک درسی

قصد خرید کتاب های کمک درسی دارید اما نمی‌دانید بهترین انتشاراتی کتاب های کمک درسی کدام انتشاراتی است؟ اصلا نگران نباشید چراکه شما تنها نیستید! استفاده از کتاب‌های کمک درسی عموما از همان دوره دبستان حائز اهمیت است. بسیاری از والدین به توصیه معلم‌ها کتاب‌های کمک درسی علی‌الخصوص برای دروسی چون ریاضی و علوم را برای بچه‌ها تهیه می‌کنند. وجود تعداد بیشتری مثال و مسئله در این کتاب‌ها به بچه‌ها در قوی‌تر شدن پایه درسیشان کمک بسیاری می‌کند. اما با ورود به دوره متوسطه اول و متوسطه دوم این خود دانش آموزان هستند که نیاز به کتاب کمک درسی را به خوبی احساس می‌کنند!

همان‌طور که قطعا می‌دانید برای قبولی در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی و حتی برای قبولی در آزمون کنکور نمی‎‌توان تنها به کتاب‌های درسی اکتفا کرد. مطالعه کتاب‌های کمک درسی برای دانش آموزانی که می‌خواهند رتبه قبولی در کنکور سراسری یا المپیادهای کشوری را بدست بیاورند بسیار ضروری است. اما یکی از اصلی‌ترین چالش‌های هر دانش آموزی، انتخاب مناسب‌ترین کتاب کمک درسی است.

کتاب کمک درسی

با یک جستجوی ساده متوجه می‌شوید که تعداد انتشاراتی‌های چاپ کتاب کمک درسی بسیار زیاد است. چگونه بهترین این کتاب‌ها را خریداری کنیم؟ تنوع در انواع کتاب‌های کمک درسی موجود در بازار دانش آموزان را به دو دسته تقسیم می‌کند. دسته اول دانش آموزانی هستند که نمی‌دانند بهترین کتاب کمک درسی کدام است و آنقدر برای خرید بهترین منابع کمک درسی پرس‌وجو می‌کنند که سال تحصیلی تمام می‌شود! دسته دوم نیز دانش آموزانی هستند که کتابخانه‌شان دیگر جایی برای اضافه کردن یک کتاب کمک درسی دیگر ندارد! شما جزو کدام دسته از این دانش آموزان هستید؟ اگر به موفقیت تحصیلی فکر می‌کنید امیدوارم جزو هیچ یک از دو دسته فوق نباشید!

چگونه اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنیم؟

همان‌طور که کمی پیش اشاره کردیم دانش آموزان در خرید کتاب های کمک درسی معمولا در دو دسته قرار می‌گیرند. من جزو دانش آموزان دسته دوم بودم؛ دانش آموزی که ده‌ها کتاب کمک درسی دارد که برخی از آن‌ها را حتی یک بار هم مطالعه نکرده است! توجه داشته باشید که وقتی از اهمیت خرید کتاب کمک درسی حرف می‌زنیم منظورمان این است که هر چه کتاب کمک درسی در بازار موجود است به دردتان می‌خورد پس باید آن‌ها را خریداری کنید! مهم‌ترین نکاتی که حین خرید کتاب کمک درسی باید در نظر داشته باشید عبارتنداز:

تمرین‌های کتاب کمک درسی نه باید خیلی سخت و نه باید مانند آب خوردن باشد!

برخی از کتاب‌های کمک درسی به این دلیل که ممکن است از سطح شما بسیار بالاتر یا پایین‌تر باشند اصلا مناسب شما نیستند. بنابراین مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید کتاب کمک درسی باید به آن توجه داشته باشید، خرید کتاب با توجه به سطح دانش آموز است. خرید کتابی که سطح آن بسیار بالاتر از پایه درسی شماست به اندازه خرید کتابی که نکات ذکر شده در آن برای شما پیش پا افتاده است بی تاثیر خواهد بود. شما باید به دنبال بهترین منابع کمک درسی باشید که متناسب با سطح شما تالیف شده‌اند.

تعیین کنید در چه دروسی به کتاب کمک درسی نیاز دارید

نیازی نیست برای همه دروس خود اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنید. برخی از دانش آموزان بی آنکه فکر کنند در چه دروسی واقعا به یک کتاب کمک درسی نیاز دارند، همه کتاب‌های کمک درسی موجودر در بازار را روانه قفسه کتابخانه خود می‌کنند. ممکن است درک یک درس برای شما به اندازه‌ای ساده باشد که همان کتاب درسی کفایت کند. خرید تعداد زیادی کتاب کمک درسی چیزی جز هدر دادن هزینه و زمان نیست. از طرفی اگر تعداد زیادی منبع کمک درسی داشته باشید، ممکن است نتوانید همه آن‌ها را مطالعه کنید و این موضوع می‌تواند موجب ایجاد استرس و وسواس فکری شود.

منابع مختلف را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید

اگر کتاب کمک درسی ریاضی انتشاراتی a عالی است به این معنی نیست که کتاب کمک درسی زیست شناسی این انتشاراتی هم برای شما خوب و قابل قبول باشد. پس پیش از اینکه اقدام به خرید کتاب کمک درسی تمام دروس خود فقط از یک انتشاراتی بکنید، مطمئن باشید که این مرجع برای شما مناسب‌ است. اگر نگاهی به کتابخانه دانش آموزانی که در آزمون‌ها موفق شده‌اند بیندازید می‌بینید که کتاب‌های کمک درسی آن‌ها از منابع مختلفی است.

از کجا کتاب کمک درسی تهیه کنیم؟

پس از آنکه فهمیدید چگونه باید اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنید احتمالا سوال بعدی که از خود می‌پرسید این است که بهترین کتاب‌های کمک درسی را از کجا تهیه کنید؟ دو راه برای خرید کتاب کمک درسی وجود دارد:

  • از انتشاراتی مربوطه به صورت مستقیم خرید کنید. برای مثال کتاب‌های کمک درسی مبتکران را به صورت مستقیم از انتشاراتی مبتکران خریداری کنید.
  • از فروشگاه‌های کتاب به صورت حضوری یا اینترنتی خرید کنید.

من برای خرید کتاب های کمک درسی مورد نیاز خود راه دوم را انتخاب کردم. کمی پیش اشاره کردم که بهترین کتاب‌های کمک درسی مجموعه‌ای از بهترین دروس هر انتشاراتی هستند. برای مثال زیست سناشی خیلی سبز، ریاضی گاج و شیمی مبتکران برای من بهترین کتاب‌های کمک درسی بودند که با سطح و پایه درسی من همخوانی داشتند. فکر کنید برای خرید هر یک از این کتاب‌ها به انتشاراتی همان کتاب مراجعه می‌کردم. فکر می‌کنید این کار چقدر از من زمان می‌گرفت؟!

در نتیجه بهترین راه این بود که یک فروشگاه کتاب کمک درسی پیدا کنم که کتاب‌های دروس مختلف از انتشاراتی‌های متفاوت را داشته باشد. در صورت پیدا کردن چنین فروشگاهی دیگر نیازی نیست ساعت‌ها در فروشگاه‌های مختلف به دنبال کتاب‌های مورد نیاز خود باشید.

کتاب های خیلی سبز

خرید کتاب کمک درسی حضوری بهتر است یا اینترنتی؟

اگر نظر من را می‌خواهید کتاب‌های کمک درسی مورد نیازتان را از یک فروشگاه آنلاین کتاب سفارش دهید. من در سال منتهی به کنکور ترجیح دادم زمانی را که باید برای خروج از منزل و خرید کتاب صرف کنم را به مطالعه بیشتر اختصاص دهم. در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا بهترین راه خرید اینترنتی کتاب کمک درسی است. برای خرید اینترنتی کتاب کمک درسی ابتدا باید یک فروشگاه معتبر پیدا کنید که بتوانید با خیال راحت اقدام به سفارش کتاب کمک درسی کنید.

اولین ویژگی‎ که این فروشگاه باید داشته باشید، دسته بندی‌های جامع از انواع کتاب‌های کمک درسی در پایه‌‌های متفاوت است. قیمت مناسب، ارسال به موقع، پشتیبانی پس از خرید و امکان ارسال خرید کتاب بدون هزینه پستی از دیگر ویژگی‌های یک فروشگاه معبتر فروش کتاب های کمک درسی به صورت آنلاین است.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.