مزیت های استفاده از پرینت سه بعدی چیست؟

 

آیا از مزایای بسیار فناوری پرینت سه بعدی آگاهی دارید؟ با ما باشید تا برای شما مزایای برتر این تکنولوژی را نام ببریم.

سه روش عمده برای توسعه و تکمیل یک محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایده گرفتن از روی نمونه اولیه فیزیکی و طراحی و پرینت سه بعدی محصول.

ساخت و تولید کاهشی یک فرآیند تولید محصول است که به طور پیوسته مواد را از یک بلوک جامد مانند فلز برش می‌دهد. این کار را می‌توان به صورت دستی و یا با استفاده از ماشین آلات CNC (کنترل عددی کامپیوتری) انجام داد.

قالب‌گیری تزریقی فرآیندی ساختی است که برای تولید محصولات با حجم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که از نام آن پیداست‌، قطعات با تزریق مواد گرم شده به قالب ساخته و تولید می‌شوند.

بنابراین‌، پرینت سه بعدی چیست؟ ساخت و تولید افزایشی یا همان پرینت سه بعدی، فرآیند تولید سه بعدی اشیاء بر اساس یک فایل کامپیوتری می‌باشد و این کار به صورت لایه به لایه و با افزودن مواد ساخته می‌شود.

امروزه شرکت های بیشتری در صنایع مختلف از رویکرد پرینت سه بعدی استقبال می‌کنند زیرا مزایای قابل توجهی نسبت به روش های سنتی تولید و ساخت کاهشی و قالب‌گیری تزریقی دارد.

مادا تکنولوژی، یکی از شرکت‌های پیش‌رو در زمینه چاپ سه‌بعدی است و ارائه‌دهنده خدمات پرینت سه بعدی و انواع روش‌های ساخت افزایشی تولید می‌باشد.

مادا تکنولوژی طیف وسیعی از تکنولوژی های به روز  و راه‌حل‌های تولید در تعداد کم ارائه می‌دهد. تیم مهندسان این کمپانی پیش‌رو توسعه‌دهندگان محصولات را قادر می‌سازند تا قطعات خود را سریع، به صرفه و با کیفیت استثنایی تولید کنند​​​​​​​.

همچنین تیم طراحی این شرکت با استفاده از جدید ترین و پیشرفته ترین دستگاه های اندازه گیری و اسکن سه بعدی این امکان را فراهم می کنند که قطعات بسیار پیچیده به راحتی تبدیل به مدل دیجیتال شوند و بتوان قطعات را به راحتی ساخت .

چرا مادا تکنولوژی؟

با در نظر داشتن این موارد، ما چند مزیت دریافت خدمات چاپ سه بعدی در ماداتکنولوژی را فهرست کرده‌ایم.

 

همیشه در دسترس هستیم

همیشه و در هر حالتی پشتیبان خدمات پرینت سه بعدی و دستگاه‌های خود هستند.

 

متنوع ترین تکنولوژی ها و متریال مصرفی

با توجه به کارایی و کاربرد مورد نظر شما مادا تکنولوژی از طیف وسیع تکنولوژی ها ، مواد اولیه و متریال‌ها با خاصیت‌های مختلف موجود مطابق با آخرین پیشرفت‌های روز دنیا استفاده می‌کند تا خدمات پرینت سه بعدی خود را بهترین کیفیت ممکن ارائه دهد.

خدمات ارائه شده در مادا تکنولوژی بر پایه ۷ تکنولوژی مطرح در سطح دنیا می باشد .

قیمت‌هایمان منصفانه است

تلاش این شرکت همواره بر این است که منصفانه‌ترین قیمت‌های ممکن را با توجه به متریال و کیفیت پرینت سه بعدی در اختیار جامعه خود قرار دهد.

بهترین پیشنهادات را برای شما داریم

متریال به کار رفته و دستگاه‌های مادا تکنولوژی از پیشرفته‌ترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌های روز دنیا می‌باشد که خیال شما را از بابت کیفیت خدمات پرینت سه بعدی راحت می‌کند. همچنین مشاوره تخصصی در طراحی و ساخت قطعه به شما کمک می کند که بهینه ترین روش را متناسب با قطعه و نیاز خود انتخاب کنید .

اگر راضی نباشید وجه‌تان را بازگشت می دهند .

در صورت عدم رضایت از خدمات و محصولات کل وجه شما بدون شرط عودت می‌گردد.

 

  1. سرعت

یکی از بزرگترین مزایای فناوری پرینت سه بعدی، نمونه‌سازی سریع است. نمونه‌سازی سریع، قابلیت طراحی و ساخت و آزمون یک قطعه سفارشی در کمترین زمان ممکن است. همچنین، در صورت نیاز می‌توان طرح را بدون تأثیر سو بر سرعت فرایند تولید، اصلاح نمود.

برای تولید کم و نمونه‌سازی‌های کوچک‌، پرینت سه بعدی از نظر سرعت بهترین گزینه است.

  1. هزینه

برای برنامه‌های تولیدی و کاربردی کوچک، پرینت سه بعدی مقرون به صرفه ترین فرآیند تولید است. روش های نمونه‌سازی سنتی مانند ماشینکاری CNC و قالب‌گیری تزریقی به تعداد زیادی ماشین گران قیمت احتیاج دارند به علاوه اینکه آنها هزینه کار بسیار بیشتری دارند زیرا برای راه‌اندازی آنها به اپراتورها و تکنسین های باتجربه نیاز می‌باشد.

  1. انعطاف پذیری

یکی دیگر از مزایای بزرگ پرینت سه بعدی این است که هر پرینتر می‌تواند به طور مشخص تقریباً هر چیزی را که هم‌اندازه با گنجایش تولیدی محصول نهایی است، ایجاد کند.

پرینت سه بعدی به هر کاربر، حتی آنهایی که تجربه CAD محدود دارند، اجازه می دهد تا طرح‌هایی را که دوست دارند ویرایش کنند و قطعات جدید منحصر به فرد و سفارشی ایجاد کنند. این همچنین بدان معنی است که هر طرح خاصی می‌تواند در طیف گسترده ای از مواد مختلف ساخته شود.

  1. رقابتی بودن

به دلیل سرعت و هزینه‌های کمتر پرینت سه بعدی، چرخه‌های عمر تولید کاهش می‌یابد. مشاغل می‌توانند تولید را بهبود بخشیده و توسعه دهند که به آنها امکان می‌دهد محصولات بهتری را در مدت زمان کمتری ارائه دهند.

پرینت سه بعدی امکان نمایش فیزیکی و ابعادی یک محصول جدید را برای مشتریان و سرمایه گذاران فراهم می‌کند به جای اینکه صرفاً آن محصول را ذهنی تصور کنند، بنابراین ریسک سوءتعبیر یا از دست رفتن اطلاعات در هنگام برقراری ارتباط را کاهش می‌دهد.

همچنین این امکان را برای آزمودن‌های مقرون به صرفه بازار، دریافت بازخورد از مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه در مورد یک محصول ملموس، بدون ریسک صرف هزینه‌های زیاد برای نمونه اولیه، فراهم می‌کند.

  1. طراحی ملموس و آزمایش محصول

همانطور که قبلاً در مزیت‌های رقابتی توضیح داده شده بود، دیدن یک محصول بر روی صفحه نمایش با لمس و احساس نمونه اولیه قابل مقایسه نیست. نمونه اولیه فیزیکی را می‌توان آزمایش کرد و در صورت یافتن نقص، فایل CAD را می توان اصلاح کرد و نسخه جدید را تا روز بعد پرینت کرد.

  1. کیفیت

روش های سنتی تولید می‌تواند منجر به طراحی ضعیف شود، بنابراین نمونه‌های اولیه بی کیفیت است. تصور کنید می‌خواهید کیک بپزید، در ابتدا همه مواد با هم ترکیب و مخلوط می‌شوند و سپس در فر قرار می‌گیرند تا پخته شود. اگر اتفاقی بیفتد که عناصر به خوبی مخلوط نشده باشند، کیک با مشکلاتی مانند اینکه به درستی پف نمی‌کند یا به درستی پخته نمی‌شود، روبرو می گردد. همین امر می‌تواند در روش های کاهشی یا تزریقی رخ دهد و تضمین کیفیت وجود ندارد.

ماهیت پرینت سه بعدی امکان مونتاژ مرحله به مرحله قطعه یا محصول را فراهم می‌کند که تضمین کننده ارتقای طراحی و کیفیت بهتر قطعات / محصولات است.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.