معامله با تتر یا ریال؟

معامله با تتر یا ریال؟

برای خرید ارز دیجیتال در برخی از صرافی‌های داخلی، امکان انجام معاملات با تتر و یا ریال وجود دارد. درواقع انتخاب با ما است که همان پول ریالی خود را بعد از واریز کردن به حساب صرافی، به‌صورت مستقیم به خرید ارزهای دیجیتال اختصاص دهیم یا برای خرید ارز دیجیتالی به‌غیراز تتر، ابتدا پول خود را به تتر تبدیل کرده و سپس برای خرید آن اقدام کنیم؛ اما این دو روش معامله‌گری در بازار ارز دیجیتال چه تفاوت‌هایی با هم داشته و استفاده از کدام یک می‌تواند شرایط بهتری برای ما به دنبال داشته باشد؟

در این مقاله، در کنار شما هستیم تا این دو مورد از خدمات صرافی ارز دیجیتال را با بررسی مزیت‌ها و معایب ارزیابی نموده و بهترین گزینه را برای داشتن معاملاتی مطمئن و با بیشترین احتمال سود به شما معرفی کنیم.

 

بازار تتری چیست؟

بازار تتری

همان‌طور که می‌دانید در بازار ارز دیجیتال رمز ارزها به‌صورت جفت ارز با هم معامله می‌شوند. به‌عنوان مثال اگر شما به دنبال خرید ترون هستید، بایستی به ازای خرید این رمز ارز، ارز دیجیتال دیگری را بفروشید. در بازار ارز دیجیتال، برخی از رمز ارزها که از آن‌ها با عنوان استیبل کوین یاد می‌شود، بهترین گزینه برای تعریف شدن به‌عنوان ارز دیجیتال پایه برای خرید سایر رمز ارزها هستند؛ زیرا این دسته از ارزهای دیجیتال قیمت تقریبا ثابتی در بازار داشته و خرید و فروش آن‌ها نیز در حجم بسیار بالا انجام می‌پذیرد. درواقع، به‌نوعی می‌توان از آن‌ها به‌عنوان پول واقعی در بازار ارز دیجیتال یاد کرد.

در این بین، تتر به‌عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین در بازار رمز ارزها تبدیل به بهترین گزینه برای این منظور شده است. قیمت تتر در بازار ارز دیجیتال همیشه برابر با یک دلار آمریکا است و در مواقع بسیار نادری نوسانات اندکی از خود نشان می‌دهد. در بازار ارز دیجیتال، به جفت ارز‌هایی که یک طرف آن‌ها تتر باشد، اصطلاحا بازار تتری گفته می‌شود. درواقع در بازار تتری، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را با تتر معامله کنید. برای خرید آن‌ها تتر پرداخت کنید با هنگام فروش، به اندازه ارزش آن‌ها تتر دریافت کنید.

 

نحوه معامله با تتر

نحوه معامله با تتر

برای اینکه نحوه معامله با تتر را به‌صورت کاملا شفاف درک کنید لازم است تا یک مثال خیلی ساده را با شما در میان بگذاریم. فرض کنید شما به دنبال خرید اتریوم در ایران هستید. برای این منظور در صرافی ارز دیجیتال دو راه‌حل پیش روی شما قرار دارد. در درجه اول می‌توانید بعد از واریز پول نقد خود در حساب صرافی به‌صورت مستقیم با پرداخت آن اتریوم بخرید.

راه‌حل دوم این است که ابتدا شما وارد جفت ارز تتر به تومان شده و موجودی حساب خود در صرافی را به تتر تبدیل کنید و سپس با ورود به جفت ارز تتر به اتریوم برای خرید اتریوم در ایران اقدام نمایید. البته شایان ذکر است که این فرایند تنها مربوط به ارز دیجیتال اتریوم نبوده و شما برای خرید مانا یا سایر رمز ارزها نیز می‌بایست همین مسیر را طی کنید. همچنین کاربران سایر کشورها نیز بایستی از همین اقدام مشابه برای خرید رمز ارزها در صرافی‌های خارجی استفاده نمایند.

 

خرید تتر یک سرمایه گذاری است

حالا که با بازار تتری و نحوه خرید و فروش رمز ارز‌ها با استفاده از تتر آشنا شدید، لازم است تا یک نکته بسیار جالب را در این باره با شما در میان بگذاریم. قیمت دلار آمریکا در بازار ایران با نوسانات بسیار زیادی روبرو است و بازار دلار همیشه یک بازار بسیار پرهیجان برای سرمایه‌گذاران داخلی محسوب شده است. خرید و فروش دلار به خودی خود تبدیل به یک روش درآمدزایی برای بسیاری از سرمایه گذاران شده و به همین دلیل، خرید تتر و سرمایه گذاری بر اساس آن می‌تواند علاوه بر سود حاصل از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، سود حاصل از نوسانات مثبت دلار را نیز به دنبال داشته باشد. از این رو خرید تتر در ایران، برای کاربران ایرانی به خودی خود یک روش سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

درواقع، اگر شما تتر خریداری کرده و آن را به هیچ ارز دیجیتال دیگری تبدیل نکنید نیز ممکن است در یک بازه زمانی مشخص، با توجه به افزایش قیمت دلار سود زیادی کسب کنید. زیرا قیمت تتر در ایران با توجه به قیمت دلار در بازار آزاد تعیین شده و با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد ایران شاهد افزایش قیمت تتر در صرافی‌ها نیز خواهیم بود.

البته بسیار مهم است که شما حتما بهترین قیمت تتر را در اختیار داشته و برای خرید تتر ارزان اقدام کنید تا این سرمایه‌گذاری به‌مراتب، مزیت‌های بیشتری برای شما به دنبال داشته باشد.

 

خرید ارز دیجیتال با ریال یا تتر؟ آیا تفاوتی دارد؟

در انتها باید یک مقایسه میان شرایط خرید ارز دیجیتال با ریال و تتر برای شما داشته باشیم. شرایط خرید ارز دیجیتال در هر دو این روش‌ها از جنبه‌های مختلفی قابل‌بررسی و ارزیابی است. از نظر میزان کارمزد اگر شما از خدمات یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و شناخته شده استفاده کنید عملا تفاوت چشمگیری در آن وجود نخواهد داشت اما بایستی متذکر شویم که خرید ارز دیجیتال با تتر و دوباره تبدیل کردن آن به تومان می‌تواند کمی کارمزد بیشتری روی دست شما باقی بگذارد.

در بسیاری از مواقع، پول‌های شما در حساب صرافی به‌صورت دست نخورده باقی می‌مانند. در این مواقع تریدرها بیشتر به دنبال پیدا کردن فرصتی برای خرید یک ارز دیجیتال مناسب هستند. در چنین شرایطی، معمولا داشتن تتر در حساب کاربری می‌تواند از نظر اقتصادی برای شما بهتر باشد؛ زیرا ماهیت سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، حفظ ارزش سرمایه‌های نقد تریدرها و سپس بالا بردن این ارزش است. گران شدن دلار در بازار داخلی ایران می‌تواند باعث ضرر سرمایه‌گذارانی شود که پول خود را به‌صورت ریال نگه می‌دارند.

همچنین نکته بعدی این است که معاملات تتری معاملات کاملا حرفه‌ای در بازار ارز دیجیتال محسوب شده و تریدر‌های حرفه‌ای، معمولا از این بازار برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌نمایند.

با توجه به همه این نکات، تفاوت‌ها و مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، یک نتیجه‌گیری بسیار مهم را می‌توان برای انتخاب میان این دو روش خرید ارز دیجیتال در ایران ارائه داد.

کسانی که به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌صورت کوتاه‌مدت و یا نوسان گیری هستند و تمایل دارند بعد از رسیدن به یک سود قابل‌توجه، دوباره ارز دیجیتال دیگری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند، بهتر است از بازار تتری استفاده کرده و معاملات خود را با تتر انجام دهند؛ اما آن دسته از کاربرانی که به فکر نگهداری ارزهای دیجیتال برای بازه‌های طولانی‌مدت چندساله هستند، خیلی نیازی به استفاده از معاملات تتری ندارند. در انتها، همچنین باید یادآور شویم که لازمه هر دوی این روش‌ها برای خرید ارز دیجیتال، استفاده از خدمات یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و شناخته شده است تا نهایت امنیت در معاملات برای شما ایجاد شود. صرافی ارزپایا، یک صرافی معتبر داخلی است که امکان معامله در دو بازار تتری و ریالی در آن فراهم شده است. علاوه بر این، شما می‌توانید بهترین قیمت تتر را در این صرافی پیدا کرده و نسبت به خرید تتر ارزان اقدام کنید.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.