نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ترون + تاریخچه آن

 

 

ترون چیست؟

حدودا ۸ سال بعد از بیت کوین نخستین رمز ارز بلاک چین، رمز ارزی به نام ترون برای بهبود و رشد هرچه بیشتر این فناوری پا به عالم وجود گذاشت. پلتفرم ترون و رمز ارز بومی‌اش با نام ترونیکس (TRX) در ابتدا به عنوان یک پلتفرم غیر متمرکز جهت اشتراک محتوا (فیلم، عکس، متن و…) بر بستر شبکه اتریوم با استاندارد ERC-20 ایجاد شد. اما بعدها شبکه اختصاصی خودش را با نام ترون راه اندازی کرد و به طور کامل منتقل به آن شد.

تاریخچه ترون

عرضه اولیه (ICO) ترون در سال ۲۰۱۷ با موفقیت و جذب افراد زیاد به سوی خرید ترون به انجام رسید. این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ توسط یکی از سرویس های مبتنی بر بلاک چین به نام بیت تورنت تصاحب شد؛ اگرچه این اتفاق دلیلی بر تغییر نام آن نشد. موسس ترون آقای جاستین سان است؛ وی دارای مدرک‌های معتبری از دانشگاه‌های پکن و پنسیلوانیا است. جاستین سان تقریبا تا اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی مدیرعامل ترون بود اما پس از آن از مدیرعاملی بنیاد ترون کناره‌گیری کرد. از جمله ادعاهایی که ترون دارد سرعت زیادش در انجام تراکنش هاست. بیت کوین با انجام حداکثر ۶ تراکنش در ثانیه و اتریوم با انجام حداکثر ۲۵ تراکنش در ثانیه از سرعت شبکه ترون کمتر هستند. زیرا ترون ادعای ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد. با توجه به تحلیل برخی از کارشناسان این پلتفرم از آینده‌ی خوبی برخوردار است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که خرید ترون جزو علاقه‌مندی‌هایتان است و قصد ترید کردن با آن را دارید، ادامه این مقاله را حتما مطالعه کنید.

بهترین صرافی خرید ترون

در حالت کلی اگر به دنبال بهترین صرافی خرید ترون هستید، دو گزینه پیش رو دارید:

  1. ثبت نام در صرافی خارجی
  2. ثبت نام در صرافی داخلی

صرافی های خارجی زیادی مانند بایننس، هوبی، کوینکس، کوکوین و… وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما دو مشکل بزرگ در این صرافی‌ها برای ایرانیان وجود دارد!

مشکل اول آنکه در این صرافی‌ها برای خرید ارز دیجیتال مورد نظرتان با پول رایج کشورمان (ریال) نمی‌توانید اقدام کنید. در نتیجه پروسه‌ی خرید و فروش ارز دیجیتال برای شما مقداری پیچیده خواهد شد.

مشکل دوم آن است که شما به عنوان یک ایرانی هیچگونه دسترسی خاصی به این صرافی‌ها ندارید و اگر زمانی این مجموعه‌ها تصمیم به تحریم شما به عنوان یک فرد ایرانی داشته باشند، اموال شما به خطر خواهد افتاد؛ نمونه بارزش صرافی بایننس که احراز هویت ایرانیان را ممنوع کرده است. پس چرا از پلتفرم‌ها و صرافی‌های داخلی استفاده و حمایت نکنیم؟

شما با استفاده از یک صرافی داخلی معتبر خیال خود را از بابت همه چیز راحت خواهید کرد. در نهایت این انتخاب با شماست، داخلی یا خارجی…

خرید ترون در ایران

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که به طور کلی خرید ارز دیجیتال در ایران امکان پذیر هست یا خیر؟ پاسخ به این سوال بله است! حتی صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج که یک پلتفرم معاملاتی خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی است توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تایید و دانش بنیان گردیده است. بنابراین با ثبت نام در این صرافی معتبر دیگر خیالتان از بابت امنیت اموالتان راحت خواهد شد. کافی است تا نام ok-ex.io را در گوگل جستجو کنید و سپس با کلیک بر روی دکمه‌ی ثبت نام، احراز هویت خود را انجام دهید. پس از آن با مراجعه به بخش خرید و فروش سریع یا بخش تریدر می‌‌توانید ترون بخرید یا بفروشید.

دقت داشته باشید که برای خرید ترون باید ابتدا کیف پول خود را از لحاظ ریالی شارژ کنید. مهمترین تفاوتی که تریدر با بخش تبادل سریع دارد، بحث زمانی برای انجام معامله است. به این معنا که در تریدر باید پس از ثبت مبلغ پیشنهادی خود در صف خرید و فروش قرار بگیرید. اما در بخش تبادل سریع نیازی به قرار گرفتن در صف نیستید و به طور آنی خرید یا فروش شما ثبت خواهد شد.

نکات پایانی

به عنوان جمع‌بندی و ذکر یکسری نکات باید عرض کنیم که خرید ترون، خرید بیت کوین، خرید تتر و خرید هر ارز یا توکنی نیاز به تحلیل تکنیکال دارد. البته اگر قادر به تحلیل نبودید هیچ جای نگرانی برای شما نیست، زیرا می‌توانید با راهنمایی گرفتن از افراد با تجربه در این زمینه، تصمیم نهایی خود را برای خرید یا فروش ارز خود بگیرید.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.