نکات جالب ورد

برنامه ورد یکی از برنامه های بسیار مهم و کاربردی است که شرکت مایکروسافت در طبقه بندی مجموعه های آفیس این اپلیکیشن را به وجود آورده و آن را عرضه کرده است. در واقع ورد را می توان یکی از بهترین و برترین برنامه های واژه پرداز دنیا نامید. اثبات این حرف بسیار ساده است چرا که افراد بسیار زیادی در طول روز از برنامه ورد استفاده می کنند. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که برنامه ورد برخلاف ظاهر ساده خود، دارای قابلیت های شگفت انگیز و بسیار مهمی است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین نکات برنامه ورد آشنا کرده و در رابطه با ترفندهای این اپلیکیشن توضیحاتی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

نکات جالب ورد

 

نکات تایپ ورد

اگر قصد دارید تا به شکل حرفه ای اقدام به تایپ در برنامه ورد کنید، یکی از موضوعات مهمی که باید بدانید این است برنامه ورد دارای دکمه های میانبر یا به اصطلاح شورتکات های مختلفی است که به شما کمک می کند تا بتوانید با سرعت بیشتری فرایند تایپ کردن را انجام دهید و با استفاده از کیبورد سریعا دستورات مختلفی را به برنامه بدهید.

پیشنهاد ما این است که برای این که تبدیل به یک کاربر حرفه ای در برنامه ورد شوید، حتما تمامی میانبرها و شورتکات های این برنامه را یاد گرفته و در هنگام تایپ از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از شورتکات های بسیار مهم برای ایجاد نیم فاصله در ورد که می توانید از آن استفاده کنید، گرفتن دکمه کنترل + شیفت + ۲ است که به شما اجازه می دهد تا سریعا اقدام به تایپ نیم فاصله کنید. همان طور که مشاهده می کنید، استفاده از این میانبر ها به شما کمک می کند تا سرعت تایپ خود را افزایش داده و همچنین بتوانید به بهترین شکل ممکن از این برنامه استفاده کنید.

 

نکات جالب ورد

 

ترفندهای پرکاربرد ورد

برنامه ورد دارای ترفند های پرکاربرد و بسیار مهم است و در واقع شما باید متناسب با نیاز خود از این ترفندها استفاده کنید. نکته مهم این است که اگر شما تسلط فوق العاده ای به این ترفندها داشته باشید، قادر خواهید بود که کارهای مختلفی را در این برنامه انجام دهید.

به عنوان مثال اگر بخواهید که لیست برترین مراکز خرید کیش را ایجاد کنید، می توانید به بخش Insert رفته و با استفاده از Table جدولی را برای لیست خود ایجاد کنید. در واقع همین ترفندهای ساده است که باعث می شود تا یک کاربر بتواند جز طبقه بندی افراد حرفه ای قرار بگیرد.

نکات جالب ورد

یکی دیگر از ترفند های جذاب ورد قابلیت غلط گیر خودکار آن است. به صورت پیش فرض بر روی این اپلیکیشن غلط گیر انگلیسی وجود دارد و در صورتی که شما در هنگام تایپ انگلیسی کلمه ای را به اشتباه تایپ کنید، با کشیدن خط قرمز در زیر آن غلط شما را مشخص می کند و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با یک دکمه غلط خود را برطرف کنید.

در صورتی که بخواهید از غلط گیر خودکار در ورد به زبان فارسی استفاده کنید، می توانید افزونه آن را به راحتی از طریق سایت مایکروسافت دانلود کرده و بر روی برنامه ورد خود نصب کنید. این افزونه به شما کمک می کند تا متن هایی بدون غلط املایی داشته باشید. البته نباید این نکته را فراموش نکنید که غلط گیر فارسی ورد در حال حاضر اشتباهات گرامری زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند.

 

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات, مقالات سایت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.