چگونه به کسب درآمد از یوتیوب بپردازیم؟

در حال حاضر یوتیوب یکی از بهترین و کارآمدترین بسترها برای کسب درآمد به حساب می‌آید. مطالعاتی که اخیراً انجام شده نشان می‌دهد که این پلتفرم رسانه اجتماعی بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و این عدد واقعاً تعجب و شگفتی هر انسانی را برمی‌انگیزد. ایرانی‌های بسیاری هر روز به این رسانه سر می‌زدند و از آن برای اهداف و مقاصد مختلف استفاده می‌کنند. اگر شما هم بتوانید محتوای جذاب و ناب برای مخاطبان خود تولید کنید، شک نکنید که شما هم می‌توانید از طریق این پلتفرم به درآمدی که همیشه آن را در سر می‌پروراندید دست پیدا کنید. کسب درآمد از یوتیوب کار چندان دشواری نیست؛ نیاز به خلاقیت، تمرکز و پشتکار دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد کسب درآمد از یوتیوب صحبت کنیم. می‌خواهیم بدانیم که چگونه می‌شود از یوتیوب به درآمدهای عالی رسید و رسانه اجتماعی یوتیوب چه شرایطی را برای این کار در نظر گرفته است. در صورتی که شما هم می‌خواهید یوتیوب را به منبعی برای کسب درآمد تبدیل کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

یک سری آمار و ارقام مهم در مورد رسانه اجتماعی یوتیوب

یوتیوب از فوریه سال ۲۰۰۵ دارد در سطح جهان فعالیت می‌کند و در سال ۲۰۰۶ معلوم شد که شرکت گوگل، پلتفرم یوتیوب را با قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار خریداری کرده است. سال ۲۰۱۰ بود که مشخص شد یوتیوب روزانه بیش از دو میلیارد بازدید دارد و این موجب شگفتی همگان  شد و آنجا بود که خیلی از کسب و کارها به این فکر افتادند که از یوتیوب برای افزایش مشتریان و آگاهی بخشی به آن‌ها استفاده کنند. سال ۲۰۱۳ بود که تعداد کاربران فعال یوتیوب در ماه به یک میلیارد رسید.

  • یک سری تحقیقات روی تعداد کاربران روزانه این برنامه نشان می‌دهد که این برنامه بیش از ۳۰ میلیون نفر کاربر روزانه دارد.
  • تا به حال بیش از ۵ میلیارد ویدیو در بستر یوتیوب منتشر شده است و ۵ میلیارد ویدیو واقعاً عدد کم و ناچیزی نیست.
  • جالب است بدانید که به صورت روزانه بیش از یک میلیارد ویدیو از طریق گوشی‌های هوشمند در بستر یوتیوب پخش می‌شود و این نشان می‌دهد که میزان ورود به یوتیوب از طریق موبایل بسیار بالاست. به طور کلی امروز متخصصان بازاریابی باید تبلیغات خود را با دستگاه‌های موبایل سازگار کنند؛ چون خیلی از کاربران تنها از گوشی هوشمند برای ورود به فضای مجازی استفاده می‌کنند.
  • به صورت میانگین در هر دقیقه بیش از ۵۰۰ ساعت ویدیو در بستر رسانه اجتماعی یوتیوب منتشر می‌شود و این نشان می‌دهد که بسیاری از کسب و کارها برای بازاریابی قدرتمند و درجه یک در یوتیوب برنامه‌ریزی کرده‌اند.
  • جالب است بدانید که در سطح جهان ۶۲ درصد از کسب و کارهای اینترنتی به این باور رسیده‌اند که یوتیوب یک بستر تمام عیار برای بازاریابی است و به همین خاطر تلاش می‌کنند که برای رشد و توسعه کسب و کار خود از این پلتفرم استفاده کنند.
  • جالب است بدانید که ۶۲ درصد از کاربرانی که در یوتیوب ثبت نام کرده‌اند خودشان را مرد و ۳۸ درصد از کاربران خودشان را زن معرفی کرده‌اند.
  • گفته می‌شود که پلتفرم سوشال مدیای یوتیوب در سال ۲۰۲۰ توانسته از طریق تبلیغات ۱۹٫۷۷ میلیارد دلار آمریکا درآمد کسب کند.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد یوتیوب بستر بی‌نظیری برای بازاریابی است و می‌تواند فروش یک کسب و کار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از طرفی این قدرت و توانایی را دارد که آگاهی مخاطبان از یک برند را افزایش دهد.

چه شرایطی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد؟

سوالی که ممکن است برای برخی از کاربران و بازاریاب‌ها به وجود بیاید این است که «چگونه می‌توان از یوتیوب درآمد کسب کرد یا اینکه چه شرایطی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد؟» در پاسخ می‎توان موارد زیر را مطرح کرد:

  1. تعداد سابسکرایبرها یا مشترکین: اولین شرط برای کسب درآمد از یوتیوب تعداد سابسکرایبرها یا مشترکین است. ابتدا باید تعداد مشترکین خود را از ۱۰۰۰ نفر بیشتر کنید. در واقع ابتدا باید محتوای شما به قدری جذاب باشد که حداقل ۱۰۰۰ نفر حاضر باشند حساب شما را دنبال کنند. شما باید بتوانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که شما را سابسکرایب کنند. تا زمانی که تعداد سابسکرایبرها به ۱۰۰۰ نفر نرسد، هیچ روشی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود ندارد.
  2. تولید و انتشار بیش از ۴۰۰۰ ساعت ویدیو: عمل به این شرط هم واقعاً کار آسانی نیست. اگر بخواهید محتوای بی‌استفاده و غیرمفید منتشر کنید، این کار آسان است ولی دو مشکل مهم پیش می‌آید: اول اینکه مخاطبان دیگر به محتوای شما اهمیت چندانی نمی‌دهند و شک نکنید کانال یوتیوب شما را سابسکرایب نخواهند کرد و دومین مشکل این است که برند شما در بین مخاطبان یوتیوب اعتبار خود را از دست می‌دهد. به همین خاطر است که اگر به کسب درآمد از یوتیوب فکر می‌کنید، باید زمان کافی را روی این کار بگذارید و محتوای جذاب، یونیک و ناب به مخاطب خود ارائه دهید. البته توجه داشته باشید که این چهار هزار ساعت محتوا باید در بازه زمانی ۱۲ ماه در یوتیوب آپلود شده باشد وگرنه شما به عنوان یک کانال فعال شناخته نخواهید شد.
  3. اقدامات مربوط به دریافت پول از یوتیوب: اکنون که می‌خواهید فرایند کسب درآمد از یوتیوب را آغاز کنید، باید مشخصات حساب خودتان را به یوتیوب بدهید تا بتواند درآمد دلاری را به شما بدهد و شما سپس در صورت تمایل می‌توانید آن را از طریق روش‌های موجود به ریال تبدیل کنید.

چه عواملی بر کسب درآمد از یوتیوب تأثیر دارد؟

یکی از پرسش‌های مهمی که بازاریاب‌های محتوا و ولاگرها مطرح می‌کنند این است که چه عواملی بر کسب درآمد از یوتیوب تأثیر دارد؟ فرض کنید که همه شرایط یوتیوب برای کسب درآمد را دارید. اکنون میزان درآمد شما را به چه عواملی بستگی دارد؟ در همیار آکادمی می‌توانید به طور کامل روش های کسب درآمد از یوتیوب : https://hamyar.co/how-to-make-money-from-youtube/ را مطالعه کنید. در ادامه نیز به برخی از این روش‌ها اشاره کرده‌ایم:

۱٫ تعداد بازدید

یکی از عواملی که میزان درآمد شما را مشخص می‌کند، میزان بازدید است. برخی از متخصصان دیجیتال مارکتینگ می‌گویند یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید، مبلغی بین ۱ تا ۲ دلار به شما پرداخت می‌شود ولی واقعیت این است که تمام این اعداد و ارقام تقریبی است و هیچ کس نمی‌تواند به صورت مستند این عدد را مشخص کند. این عدد برای برخی از کانال‌ها به ۵ دلار هم می‌رسد.

۲٫ موضوع کانال و محتواها

یکی از مسائل دیگری که روی درآمد ما از یوتیوب تأثیر دارد، موضوع ویدیوهایی است که در کانال یوتیوب خودمان منتشر می‌کنیم. برندهایی که تبلیغات خود را به گوگل ارائه می‌دهند می‌توانند مشخص کنند که تبلیغاتشان به کدام دسته از کاربران نمایش داده شود.

برای مثال فرض کنید یک شرکت ناشر بازی‌های ویدیویی قصد دارد تا برای بازی جدیدش در یوتیوب تبلیغ کند و برای این تبلیغ به یوتیوب سفارش دهد. این شرکت می‌تواند تعیین کند که تبلیغاتش فقط برای کاربران ۱۸ الی ۲۵ سال نمایش داده شود. بنابراین اگر شما یک استریمر هستید یا قصد دارید کانالی با محوریت موضوعات سرگرمی و بازی‌ها ایجاد کنید، چنین تبلیغی می‌تواند درآمدی بیش از ۲ دلار را به ازای هر هزار بازدید (ویو)، برای شما تضمین کند.

۳٫ کشورهای بازدیدکننده از محتوا

مسلماً شرکت‌هایی که در یوتیوب تبلیغ می‌دهند دوست دارند تبلیغ آن‌ها را مردم کشورهای ثروتمند تا ببیند تا از این طریق درآمد بیشتری کسب کنند و احتمال فروش محصولات و خدماتشان بیشتر شود. بنابراین وقتی تبلیغاتی که در کانال شما منتشر می‌شود، افرادی از کشورهای ثروتمند ببینند قطعاً شما هم درآمد بیشتری از یوتیوب کسب خواهید کرد.

۴٫ تعداد تبلیغات

یکی دیگر از عواملی که روی میزان درآمد شما از یوتیوب تأثیر دارد، تعداد تبلیغاتی است که روی محتوای خود منتشر می‌کنید. به عنوان مثال یک تولیدکننده محتوا ممکن است روی یک ویدیو ۱۰ دقیقه‌ای، یک تبلیغ بگذارد و تولیدکننده دیگر روی همان ویدیو پنج تبلیغ می‌گذارد. مسلماً هر چه تعداد تبلیغ بیشتر باشد درآمد هم بیشتر می‌شود ولی وقتی تبلیغات بالا می‌رود ممکن است کاربر خسته شود و تصمیم بگیرد که از کانال شما خارج شود.

۵٫ مدت زمان مشاهده تبلیغات توسط کاربران

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در درآمدی که از یوتیوب کسب می‌کنید، مدت زمان مشاهده تبلیغات توسط کاربران است. قطعاً هر چه مدت زمانی که کاربران برای مشاهده تبلیغات موجود در ویدیوهای شما اختصاص می‌دهند بیشتر باشد، درآمد شما هم از یوتیوب بیشتر می‌شود.

روش های افزایش درآمد از طریق یوتیوب

تا به اینجای تنها به یک روش برای کسب درآمد از یوتیوب اشاره کردیم. در حالی که اگر یک کانال یوتیوب پرطرفدار و پرمخاطب داشته باشید می‌توانید درآمد بسیار خوبی برای کسب و کار خودتان فراهم کنید. در ادامه به چند روش خوب برای افزایش درآمد و برندسازی از طریق یوتیوب اشاره خواهیم کرد.

۱٫ بازاریابی وابسته یا همان افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش)

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از یوتیوب این است که محصولات و خدمات کسب و کارهای دیگر را در کانال یوتیوب خود تبلیغ کنید. لینک خرید آن محصول را در بخش توضیحات قرار دهید تا وقتی کاربر وارد سایت مورد نظر شد و محصولی را خریداری کرد، بخشی از سود فروش (این سود بر اساس توافق شما با صاحب آن فروشگاه اینترنتی مشخص می‌شود) به حساب شما واریز شد.

۲٫ فروش محصولات و خدمات

به عنوان مثال اگر در زمینه فروش عطر و ادکلن کار می‌کنید، می‌توانید یک کانال در یوتیوب راه‌اندازی کنید و محتوای خوب، جذاب و آموزنده در مورد محصولات خود ارائه دهید. با این کار می‌توانید از طریق یوتیوب هم محصولات و خدمات خودتان را به فروش برسانید.

۳٫ جذب حمایت مالی

فرض کنید که در یک زمینه خاص (مثلاً خواندن کتاب‌های ادبیات کلاسیک مثل بوستان سعدی) استعداد و مهارت دارید و می‌دانید که انسان‌های زیادی برای این استعداد شما اهمیت و ارزش بالایی قائل هستند. شما می‌توانید مدتی در یوتیوب فعالیت کنید و سپس از مخاطبان و علاقمندان بخواهید که با حمایت‌های مالی خودشان شرایط را برای ادامه یافتن برنامه شما فراهم کنند. جالب است بدانید که یوتیوبرهای زیادی از همین روش به کسب درآمد از یوتیوب می‌پردازند و برخی دیگر هم با تبلیغات سایر کسب و کارها و محصولات و با کمک اسپانسرهای مالی مشغول فعالیت هستند. اگر نمی‌دانید که یوتیوبر به چه معناست و به چه افرادی یوتیوبر می‌گویند؛ در همیار آکادمی به طور کامل درباره‌ی آن توضیح داده‌ایم. مراجعه به لینک یوتیوبر در همیار: https://hamyar.co/how-to-become-a-successful-youtuber/

۴٫ افزایش ترافیک سایت و بهبود وضعیت سئو

یکی از کارهایی که باعث رشد و رونق کسب و کار از طریق یوتیوب می‌شود این است که کاربران را از طریق کانال یوتیوب به سایت خود ارجاع دهید. مثلاً در سایت خود یک مقاله کامل با موضوع «سئو چیست؟» بنویسید. حال بیایید در کانال یوتیوب خود به صورت خلاصه در مورد سئو توضیح دهید و در پایان به مخاطب بگویید که روی لینکی که در بخش توضیحات قرار داده شده کلیک کند و به سایت مورد نظر برود تا بتواند اطلاعات کامل‌تری در مورد سئو کسب کند. با این کار ترافیک سایت شما بیشتر می‌شود، نرخ تبدیل صفحات سایت شما افزایش می‌یابد و برای سئوی سایت شما هم خیلی خوب است. با این کار می‌توانید رنک (رتبه) سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود ببخشید.

یوتیوب مارکتینگ؛ راهکاری برای رشد کسب و کار و درآمد دلاری

در دنیای امروز بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ جایگاه و پایگاه مهم و چشمگیری پیدا کرده و بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و حضوری به این نتیجه رسیده‌اند که تنها با دیجیتال مارکتینگ می‌توانند محصولات و خدمات خود را به صورت گسترده به فروش برسانند. یکی از بهترین رسانه‌های اجتماعی که باعث می‌شود برند شما معروف شود و محصولات‌تان به صورت وسیع به فروش برسد، یوتیوب است. با استفاده از یوتیوب می‌توانید هم درآمد دلاری کسب کنید و هم برندی معروف و مشهور برای خودتان بسازید.

در صورتی تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد بازاریابی در یوتیوب افزایش دهید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید. در این وب‌سایت مقالات مختلف و متنوعی در مورد بازاریابی دیجیتال و فعالیت در یوتیوب منتشر شده است. با مطالعه این مقالات می‌توانید برای بازاریابی موثر و کارآمد در یوتیوب آماده شوید. به عنوان مثال یکی از ابزارهای مهمی که برای کسب درآمد در یوتیوب باید با آن آشنا باشید، یوتیوب استودیو است. آموزش یوتیوب استودیو در همیار آکادمی: https://hamyar.co/what-is-youtube-studio-and-how-does-it-work/ . اگر تاکنون با این ابزار کار کرده‌اید تجربه‌‌های خود از کار با این نرم افزار را با ما بهخ اشتراک بگذارید.

منبع این مقاله: همیار آکادمی : https://hamyar.co

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.