چگونه جای تمامی کلیدهای کیبورد را به خاطر بسپاریم ؟

برای یادگیری تایپ ده انگشتی یادگیری و به خاطر سپردن دقیق مکان حروف بر روی صفحه کلید بسیار مهم است. خیلی از کسانی که برای مدت طولانی کار تایپ را انجام داده اند شاید جای حروف را بدانند ولی نه بصورت دقیق! برای مثال می دانند حرف “ف” در ردیف بالا قرار دارد ولی شاید حروف کنار آن را نمی توانند بدون نگاه کردن به صحفه کلید به خاطر بیاورند. یک تایپیست باید دقیق جای تمامی حروف صفحه کلید را به خاطر بسپارد برای مثال می داند سمت راست حرف “ت” به ترتیب “ن”،”م”،”ک” و “گ” قرار دارد. حفظ ترتیب قرار گیری حروف بسیار مهم است. وقتی انگشتان شما بر روی ردیف پایگاه قرار دارد سعی کنید حروف اطراف هر انگشت را به خاطر بسپارید. در این مطلب به معرفی  یکی از بازی های آموزشی نرم افزار انگشتان طلائی می پردازیم. انجام این بازی آموزشی باعث می شود به سرعت تمامی کلیدهای صفحه کلید را به خاطر بسپارید.

 

بازی-چیدن-کیبورد-نرم-افزار-انگشتان-طلائی

 

برای اجرای این بازی از منوی پایین نرم افزار از قسمت بازی می توانید این کار را انجام دهید. در بالای این بازی زمان سپری شده، تعداد حروف چیده شده، تعداد حرکت های اشتباه، قابلیت تغییر زبان صفحه کلید و همچنین در آخر گزینه راهنمایی قرار دارند.

شما باید حروفی که مشاهده می کنید را سر جای مربوط به آنها بچینید. در صورتی که حرف سر جای خود درست قرار بگیرد رنگ آن سبز می شود و در غیر اینصورت به رنگ قرمز تغییر می کند. جهت آشنایی با طریقه صحیح چیدن کیبورد به صفحه کلید راهنمای نرم افزار دقت کنید. همچنین اگر از کیبورد استاندارد استفاده می کنید می توانید به کیبورد خود نیز نگاه کنید. ولی در ابتدا سعی کنید خودتان مکان حروف را حدس بزنید.

همچنین با دابل کلیک کردن بر روی حروف یا کلیک کردن بر روی گزینه راهنمایی واقع در بالای بازی مکان صحیح حرف برایتان بر روی صفحه کلید فرضی روشن می شود؛ ولی از امتیازتان کم خواهد شد! در آخر با چیدن صحیح تمامی حروف نرم افزار امتیاز و درصد به خاطر سپردن شما را نشان می دهد.

 

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


دسته بندی تایپ ده انگشتی کلمات کلیدی , , , , , , , , , , , , , , .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.