چگونه سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم؟

مروزه سرعت سایت به یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئوسازی سایت‌ها تبدیل شده است. زیرا موتورهای جستجو از جمله گوگل به دنبال این هستند که تجربه کاربران را از کار کردن با سایت بهبود دهند و این مورد به صورت مستقیم با سرعت سایت در ارتباط است. بهتر است سرعت لود شدن سایت شما از ۷ ثانیه بیشتر نباید زیرا در این صورت کاربران از کار کردن و بازدید سایت منصرف خواهند شد. با توجه به اینکه امروزه بیشتر سایت های موجود در جهان از cms وردپرس استفاده می‌کنند و این سیستم مدیریت محتوا طرفداران زیادی دارد، در این مقاله بر آن شدیم تا راه‌های افزایش سرعت سایت های وردپرسی را بیان نماییم.

افزایش سرعت سایت های وردپرسی

راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی :

  • بهینه سازی تصاویر سایت:

تصاویر سایت از مهم‌ترین رسانه‌ها و محتواهای موجود در سایت هستند که باید همانند محتوا بهینه شوند بخشی از این بهینه سازی مربوط به سئو تیتر و متن جایگزین است و بخش دیگر آن به حجم تصویر بستگی دارد. هیچ گاه از تصاویر چند مگابایتی در سایت خود استفاده نکنید زیرا سرعت لود صفحات به شدت کاهش پیدا می‌کنند. با استفاده از ابزارهایی مانند فتوشاپ و سایت‌هایی مانند tinypng.com حتما تصاویر خود را بهینه کنید و تصاویر کیلو بایتی در سایت خود قرار دهید.

 

  • استفاده از lazy load:

زمانی که محتوای صفحات شما صرفا متن و یا متن با تعداد بسیار محدود تصاویر باشد، معمولا مشکلی از بابت سرعت نخواهید داشت. در صورتیکه تعداد تصاویر و ویدئوهای شما افزایش یابد باید چکار کرد؟؟ در این صورت باید تا لود شدن کامل تمامی محتواها صبر کرد؟؟  قطعا صبر و حوصله کاربر بیشتر از ۷ ثانیه نیست  در بهترین حالت کاربر تا ۱۲ ثانیه صبر میکنند و در غیر اینصورت از سایت شما خارج می‌شود. برای رفع این مساله از lazy load یا بارگذاری تنبل برای سایت استفاده می‌کنیم. بارگذاری تنبل یعنی اینکه در هر محدوده‌ای از تصاویر و ویدئو که قرار می‌گیرید تنها محتواهای تصویر و ویدئو همان قسمت برای کاربر لود می‌شوند و با اسکرول کردن می‌توان با محتواهای بخش های دیگر هم دسترسی داشت.

  • کش کردن صفحات و کش کردن مرورگر:

زمانی که کاربری یکی از صفحات سایت شما را جستجو می‌کند در این صورت با استفاده از  کدهای و توابع php درخواست‌ها به سرور ارسال می‌شود. در صورتیکه به ازای هر کاربر یکبار اینکار عمل انجام شود سرعت سایت کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از این کار بهتر است از لود صفحات استفاده شود. در واقع وقتی صفحه ای لود می‌شود یک پوشه در هاست ایجاد می‌شود تا به ازای مراجعه کاربران بعدی عمل واکشی دوباره انجام نشود و از این طریق سرعت سایت کاهش نیابد. مورد دوم استفاده از کش مرورگر است. در این حالت فایل های کش شده در پوشه مرورگر شما نگهداری می‌شوند تا کاربران پس از مراجعه‌ی اول به سایت شما بدون معطلی بتوانند محتواها را مشاهده نمایند.

بهینه سازی

  • فشرده سازی کدهای سایت و بهینه سازی جدول های پایگاه داده:

برای این کار باید فشرده سازی سازی کدهای html  و css و جاوا اسکریپت انجام شود. معمولا برنامه نویسان برای خوانایی بهتر و ایجاد نظم و بین کدها فاصله‌هایی قرار می‌دهند. ولی این فاصله ها می‌توانند موجب کاهش سرعت سایت شوند. برای جلوگیری از این کاهش سرعت می‌توان کدهای سایت را بهینه سازی کرد. علاوه بر این با حذف جدول‌های اضافی از پایگاه داده می‌توان سرعت سایت را بهبود بخشید.

افزونه های وردپرسی جهت افزایش سرعت سایت وردپرسی:

افزونه های مهم وردپرسی

Wprocket:
این افزونه بهترین افزونه در زمینه بهینه سازی سرعت سایت های وردپرسی است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که تمامی کارهای گفته شده در قسمت بالا را انجام دهید. تنها موردی که وجود دارد این است که این افزونه عالی گاها با برخی از قالب‌های وردپرسی تداخل دارد و نمی‌توان از آن در هر قالبی استفاده نمود. (نصب افزونه‌‌های زیاد می‌تواند سرعت سایت شما را کند نمایند لذا پیشنهاد می‌شود در صورتیکه تداخل قالب با این افزونه را ندارید حتما از این افزونه استفاده کنید.)

w3 total cache:

دو مورد کش از جمله کش مرور گر و کش صفحات در ورپرس وجود دارد که  این افزونه امکان پیاده سازی هر دو کش را برای شما فراهم خواهد کرد.

wp-optimize:

برای بهینه سازی دیتا بیس خود می‌توانید از این افزونه کمک بگیرید و به راحتی سرعت واکشی از پایگاه داده را به حداقل برسانید.

Wpsmuch:

این افزونه بهترین افزونه وردپرسی در زمینه بهینه سازی تصاویر است که با نصب آن می‌توانید تمامی تصاویر سایت خود را بهینه کنید. تنها موردی که در این زمینه وجود دارد این است که این افزونه هم گاها با برخی از قالب ها تداخل دارد. لذا قبل از خرید قالب و راه اندازی سایت باید از سازگاری قالب با افزونه‌های مهم وردپرسی اطمینان حاصل نمایید.

و در پایان:

در این مقاله در رابطه با سرعت سایت ‌های وردپرسی صحبت کردیم. در صورتی که از طراحی سایت اختصاصی برای راه اندازی سایت استفاده می‌کنید و از زبان هایی همچون asp , یا زبان‌هایی دیگر استفاده می‌کنید در این صورت نمی توانید از این افزونه‌ها استفاده کنید مگر اینکه طراحی اختصاصی شما با استفاده از وردپرس باشد. در صورتی که از سایت ساز های آماده وردپرسی استفاده می‌کنید خیالتان از این بابت راحت خواهد بود. در صورتیکه در رابطه با خرید و راه اندازی سایت و یا سئو سازی و … سوالی داشتید می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۷۰۵۳۹۳۳ و یا شماره ۰۹۱۰۴۳۲۶۲۲۵ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاه

  1. تو استفاده کردن از این افزونه ها خیلی مواظب باشین. چون کد هارو دست کاری میکنه اگه اشتباه کنید سایت بهم میریزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.