چگونه یک متخصص SQL Server شویم؟

آموزش sql server و متخصص پایگاه داده

یکی از نرم افزار های پرکاربرد و مهم برای کار با پایگاه داده ها، نرم افزار SQL Server شرکت مایکروسافت است. بدون تردید شما با یادگیری این نرم افزار می توانید فرصت های شغلی بسیار خوبی را به دست آورید. با استفاده از دوره آموزشی SQL Server درسمن شما می توانید آموزش SQL را شروع نموده و به یک متخصص SQL Server تبدیل شوید.

SQL Server چیست؟

اکنون که تصمیم گرفته اید یک متخصص SQL Server  شوید لازم است ابتدا آشنایی مختصری با این نرم افزار داشته باشید.

SQL Server یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDBMS) است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. نام رسمی آن “Microsoft SQL Server” است؛ اما به اختصار “SQL Server” خوانده می شود. SQL Server تنها توسط مایکروسافت توسعه داده شده است و به این دلیل به خوبی روی سیستم عامل ویندوز اجرا می شود. پس از Oracle و MySQL سومین جایگاه بزرگ در بازار پایگاه داده را به خود اختصاص داده است.

SQL Server به عنوان یک سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) که اغلب توسط شرکت ها استفاده می شود، محبوب می باشد.

SQL Server چه ویژگی هایی دارد؟

بیایید نگاهی به ویژگی های SQL Server بیاندازیم.

  • داشتن رابط کاربری گرافیکی (عملیات بصری)

یکی از ویژگی SQL Server این است که می توان آن را به طور مستقیم توسط GUI اداره کرد. بسیاری از سیستم های مدیریت پایگاه داده، در خط فرمان مدیریت می شوند. اما  در SQL Server، پایگاه داده را می توان به صورت بصری توسط رابط کاربری گرافیکی مدیریت کرد، بنابراین کار با آن راحت تر و کاربر پسند تر است.

  • سازگاری خوب با سیستم عامل ویندوز

SQL Server دارای ویژگی سازگاری با سیستم عامل ویندوز است.  همچنین می توانید پروژه خود را با سایر محصولات مایکروسافت ادغام کنید.

چرا باید متخصص SQL Server شویم؟

متخصص sql server

در سال های اخیر، استفاده از داده ها بدون توجه به نوع صنعت در حال پیشرفت بوده است. به جرأت می توان گفت که عصر داده است. بنابراین هر شرکتی به صورت روزانه تحلیل و پردازش داده ها را انجام می دهد و اهمیت پایگاه های داده در حال افزایش است. در این شرایط، به احتمال زیاد داشتن دانش SQL برای به دست آوردن یک جایگاه شغلی خوب در حوزه فناوری اطلاعات ضروری است.

 

به عنوان مثال، اگر یک برنامه نویس به خوبی به SQL تسلط داشته باشد، بهبود عملکرد با بهبود کارایی جمع آوری داده ها از جداول امکان پذیر خواهد بود که منجر به توصیف منابع با کیفیت می شود.

همچنین اگر مهندس زیرساخت هستید، برای کارهایی مانند تنظیم عملکرد پایگاه داده و تغییرات تنظیمات مفید خواهد بود. علاوه بر این، SQL یک مهارت ضروری برای تحلیلگران داده است. از آنجایی که عملیات داده اغلب برای ایجاد یک محیط تجزیه و تحلیل داده ها و تأیید مسائل انجام می شود، کسب همان سطح مهارت های SQL به عنوان یک مهندس، جایگاه شغلی شما را بهبود می دهد.

انتظار می رود که استفاده از زمینه های پیشرفته فناوری اطلاعات در ۵ تا ۱۰ سال آینده به سرعت گسترش یابد. فناوری‌هایی که قبلاً توسط برخی صنایع و برخی شرکت‌ها مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء استفاده می‌شد، رایج‌تر خواهند شد. جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای تمام فناوری اطلاعات پیشرفته ضروری است، بنابراین شکی نیست که دانش شما از RDB و SQL بدون توجه به جایی که بروید مفید خواهد بود.

مسیر شغلی SQL Server به کجا می رسد؟

بازار کار sql server چگونه است

پس از آن که با طی دوره SQL Server یک متخصص SQL Server شدید؛ می توانید در زمینه های مختلفی به فعالیت بپردازید. در واقع راه های درآمد زایی از طریق SQL Server گسترده می باشند. در ادامه با برخی از این راه ها آشنا می شوید:

  • مهندس پایگاه داده:

 

کاری که در این شغل باید انجام دهید؛ طراحی، ساخت، مدیریت و راه اندازی پایگاه های داده است. اگر بتوانید پایگاه‌های داده اصلی مانند Oracle Database، Microsoft SQL Server و MySQL را مدیریت کنید، دامنه پیشنهادات کاری که می‌توانید برای آنها درخواست کنید گسترش خواهد یافت. SQL یکی از مهارت های اصلی برای کسب این شغل پردرآمد می باشد.

  • مهندس زیرساخت:

یک مهندس زیرساخت مسئول توسعه، بهره برداری و نگهداری یک پلتفرم امنیتی شبکه سرور است. در این شغل نیز دانش و مهارت های SQL برای ساخت یک سرور پایگاه داده ضروری خواهد بود و نیاز است که شما یک متخصص SQL Server باشید.

  • مهندس سمت سرور:

در وب سرویس و توسعه اپلیکیشن، عمدتاً پردازش ها در سمت سرور انجام می شود و از آنجایی که داده ها اغلب با پایگاه داده در سمت سرور رد و بدل می شوند، به یک فرد مسلط SQL Server با دانش و مهارت بالای SQL نیاز است.

  • تحلیلگر ارشد داده ها:

تحلیگر ارشد داده شغلی است که داده های بزرگ را برای حل مشکلات مشتری جمع آوری، انباشت و تجزیه و تحلیل می کند و دانش مفیدی برای حل مسئله پیدا می کند. برای کسب این شغل باید با کار با داده ها آشنا باشید. از آنجایی که می توان گفت SQL یک مهارت تخصصی در دستکاری داده ها است، برای کسب این شغل نیز نیاز است یک حرفه ای SQL Server باشید.

 

  • مدرس SQL Server:

تنها افرادی می توانند در تدریس موفق باشند که تسلط عمیقی بر موضوع تدریس و تمام جزییات مرتبط با آن داشته باشند. پس از آن که یک متخصص SQL Server شوید؛ می توانید به عنوان مدرس مشغول به فعالیت گردید. تعداد علاقمندانی که دنبال یک مدرس توانا در این زمینه می گردند روز به روز در حال افزایش است.

اکنون که متوجه اهمیتSQL Server  و قدرت آن در رساندن شما به شغل مناسب شدید، زمان آن رسیده است که با مناسب ترین و سریع ترین روش یادگیری SQL Server آشنا شوید.

یادگیری SQL Server را از کجا شروع کنیم؟

آموزش sql server 2019 از مقدماتی تا پیشرفته

قبل از این که شروع به یادگیری SQL Server کنید؛ لازم است درک خوبی از پایگاه داده و اهمیت آن داشته باشید. در واقع ابتدا باید مفاهیم اساسی مرتبط با پایگاه داده را یاد بگیرید.

منابع مختلفی برای آموزش SQL Server وجود دارند که می توانند شما را تا حدی با این نرم افزار آشنا کنند. اما شما را به یک متخصص SQL Server تبدیل نخواهند کرد.

یکی از روش های شروع یادگیری استفاده از کتاب های چاپی یا الکترونیکی است. اما مشکلی که در مورد کتاب ها وجود دارد این است که اغلب آن ها پروژه محور نیستند و امکان تعامل و پرسش و پاسخ در این روش وجود ندارد.

شرکت در کلاس های حضوری نیز مستلزم داشتن وقت آزاد زیاد است و هزینه زیادی نیز خواهد داشت. همچنین زمان زیادی از روز شما به علت رفت و آمد به کلاس و مشکلات جانبی آن به نوعی هدر می رود. پس بهترین گزینه ممکن شرکت در دوره های آنلاین یا خرید فیلم های این دوره ها می باشد.

کدام دوره آنلاین شما را به یک متخصص SQL Server تبدیل می کند؟

همانطور که می دانید دوره های آنلاین و فیلم های آموزشی متعددی در زمینه آموزش SQL Server وجود دارد. ممکن است شما قبلاً در برخی از این دوره ها شرکت نموده باشید؛ اما در انتهای دوره احساس کرده باشید که هنوز راه زیادی تا متخصص SQL Server شدن باقی مانده است. علت آن این است که شما مناسب ترین گزینه را انتخاب ننموده اید.

دوره آموزشی SQL Server درسمن بهترین گزینه ممکن برای این است که در زمانی نه چندان طولانی خود را به یک متخصص SQL Server تبدیل نمایید.

تاکنون بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در این دوره آموزشی شرکت نموده اند و بر اساس نظرسنجی های به عمل آمده از آنان، شرکت در این دوره  یکی از رموز موفقیت تحصیلی و شغلی آنها است. دوره آموزشی SQL Server سایت درسمن، تنها دوره آموزش SQL Server است که می تواند شما را از نقطه صفر در SQL به نقطه ۱۰۰ برساند.

مطمئناً پس از شرکت در این دوره، نیاز به شرکت در هیچ دوره SQL دیگری نخواهید داشت؛ زیرا این دوره تمام مطالب ریز و درشت مرتبط با SQL  را آموزش می دهد.

شرکت در این دوره آموزشی حتی نسبت به دوره های آموزشی خارجی نیز ارجحیت دارد. علت آن نیز روشن است. دوره های خارجی معمولاً به زبان انگلیسی تدریس می شوند و حتی اگر شما پایه بسیار قوی در زبان داشته باشید ممکن است نتوانید برخی از قسمت ها را با سرعت و عمق لازم درک نمایید.

همچنین امکان تعامل و پرسش و پاسخ با مدرس و سایر دانشجویان برای شما مهیا نخواهد بود. از سوی دیگر هزینه شرکت و یا خرید آن دوره ها چندین برابر دوره آموزش SQL Server درسمن می باشد.

مدرس دوره SQL Server درسمن چه کسی است؟

مدرس این دوره یکی از چهره های شناخته شده و محبوب در میان دانشجویان کامپیوتر یعنی آقای مهدی عباسی می باشد. این استاد و محقق کامپیوتر، به دلیل روحیه پژوهشی که دارند سالهاست که در حوزه نرم افزار های کامپیوتری سرسختانه به یادگیری و یاددهی اشتغال دارد. آقای عباسی سبک خاصی در تدریس داشته و همواره از بهترین روش های تدریس در آموزش های خود استفاده می نمایند.

آنچه سبب جذب بسیاری از دانشجویان به کلاس های ایشان گردیده است؛ بیان روان و در عین حال دقیق ایشان است. شما می توانید پیچیده ترین مباحث کامپیوتر را به ساده ترین روش ممکن در دوره های آقای مهدی عباسی بیاموزید.

پیش نیاز لازم برای شرکت در دوره چیست؟

خوشبختانه راه برای همه افرادی که تصمیم گرفته اند یک کاربلد در SQL Server شوند باز است. شما برای شرکت در این دوره به هیچ دانش قبلی در زمینه SQL Server نیاز ندارید. آموزش از نقطه صفر شروع می شود و شما را تا متخصص SQL Server شدن همراهی می کند.

در ابتدای آموزش شما با مفاهیم پایه ای پایگاه داده و انواع آن آشنا خواهید شد. سپس قدم به قدم به جلو می روید و محو دنیای شگفت انگیز مدیریت پایگاه داده ها می گردید؛ ناگهان خود را در قله می بینید. به قدری روش این آموزش شما را به خود جذب می کند که حتی خودتان هم باور نمی کنید که چگونه توانستید این حجم وسیع از مطالب را در این زمان کوتاه بیاموزید.

هزینه دوره:

از آن جا که مهمترین هدف گروه درسمن بالا بردن سطح دانش علاقمندان به کامپیوتر می باشد؛ هزینه این دوره نیز مانند سایر دوره های درسمن بسیار منصفانه است و شما در ازای ۷۱ جلسه پربار آموزش SQL Server هزینه اندکی را پرداخت خواهید نمود. علاوه بر این برای دوستان عزیزی که در برخی از مباحث نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارند؛ امکان خرید جلسات به صورت جداگانه نیز فراهم می باشد.

در دوره آموزش SQL Server درسمن چه مطالبی آموزش داده می شود؟

در این دوره آموزشی شما به صورت کامل کار با نرم افزار SQL Server 2019 را خواهید آموخت و پس از طی دوره مطمئناً یک متخصص SQL Server خواهید بود. متد آموزشی مورد استفاده در این دوره به صورت پروژه محور است. شما از طریق قرار گرفتن در فضای یک پروژه عملی، کاربرد دستورات را در عمل و در حین کار خواهید دید. برای اطلاع دقیق از سرفصل های مطرح شده در این دوره می توانید به آدرس https://darsman.com/courses/sql-server-training مراجعه نمایید.

چگونه می توانیم قبل از خرید دوره از کیفیت آن مطمئن شویم؟

امکان استفاده از برخی از قسمت های این دوره به صورت رایگان فراهم می باشد. شما عزیزان می توانید با دانلود این بخش ها ضمن یادگیری برخی از مطالب مرتبط با SQL با روش آموزش مورد استفاده در این دوره نیز آشنا شوید.

 

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.