کسب درآمد از رشته گرافیک

پردرآمدترین مشاغل گرافیک کدام‌ها هستند؟ جواب این سوال را با کمی تمرکز بر روی بازار کار گرافیک در داخل کشور می‌توان پیدا کرد. حتما شما هم شاهد تعرفه‌های جدید انجمن صنفی گرافیک ایران بوده‌اید. برای طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی موشن گرافیک، طراحی کاراکتر یا مسکات و … تعرفه‌های بالایی ذکر شده است. اما آیا واقعا کارفرما حاضر به پرداخت هزینه‌های بالا برای کارهای گرافیکی خواهد بود؟ جواب این سوال بله یا خیر نیست. جواب این سوال کاملا بستگی به حوزه کاری گرافیک دیزاینر و توانایی او در خلق اثر گرافیکی دارد. یک گرافیست موفق و پردرآمد، نیازهای بازار هدف را به خوبی می‌شناسند. درآمد از نرم‌افزارهای فتوشاپ، افتر افکت، پریمیر، ایلوستریتور، ایندیزاین و … در زمینه‌های مختلف ارتباط بصری، تصویرسازی و گرافیک محیطی برای شما امکان‌پذیر است. آن هم الان که بیشتر از هر زمان دیگری شاهد گره خوردن علم گرافیک با دنیای دیجیتال مارکتینگ هستیم.

ما در حال حاضر با تولد استارتاپ‌های جوان و کسب و کارهای نوپای زیادی مواجه هستیم. هر کدام از اینها حتما و قطعا به یک طراح گرافیک حرفه‌ای در تیم خود نیاز خواهند داشت. هر لحظه نیز امکان دارد که در کوتاه‌مدت به یک برند محبوب و موفق تبدیل شوند. موفقیتی که بخش مهمی از آن را مدیون طراح گرافیک خود خواهند بود. و اما پردرآمدترین مشاغل گرافیک چیست؟ بهترین نرم‌افزارهای گرافیکی برای کسب درآمد کدام‌ها هستند؟ با ما همراه باشید.

درآمد از طریق طراحی لوگو 

هر کسب و کاری در هر بستری اعم از سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، فضاهای فیزیکی و … به یک آرم، نشان تجاری یا طراحی لوگو نیاز دارند. اهمیت لوگو از جایی مشخص می‌شود که برندهای مختلف به دنبال دیده شدن و ماندگاری در ذهن کاربران خود هستند. برای همین یک نشان تجاری موفق حکم اقتدار و انحصاری بودن را برای کسب و کارها ایفا می‌کند. حال شما می‌توانید با داشتن چند نمونه کار موفق و خلاقانه در طراحی نشان تجاری، پروژه‌های جدید بگیرید و طراحی کنید. شرکت‌های کوچک و بزرگ به دنبال کسانی هستند که بتوانند ماهرانه طراحی کنند و از پرداخت هزینه نیز واهمه نخواهند داشت. حواستان باشد یک لوگوی موفق باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • ساده بودن: لوگوهای پیچیده و پر از جزییات دیگر زیبایی بصری زیادی ندارند. نگاهی به لوگوی برندهای مشهور جهان بیندازید.
  • قابل ریسایز کردن: یادتان باشد که لوگو قرار است در گوشه سایت به عنوان فاوآیکون، در داخل کارت ویزیت و در ابعاد بنر تبلیغاتی بزرگ به کار برود. پس باید با اسکرول کردن لوگو، خوانایی و زیبایی آن ثابت بماند
  • ماندگاری: لوگو باید قابلیت در ذهن ماندن کاربران را داشته باشد. بگونه‌ای که اگر جایی دیده شد، قابل حدس باشد
  • مرتبط بودن با کسب و کار: طراح گرافیک باید بریف مفیدی از شرح کسب و کار، اهداف، ماموریت و چشم‌انداز آن داشته باشد.
  • رنگ و فونت: دو فاکتور مهم دیگر در طراحی لوگو، انتخاب رنگ و فونت مناسب است. ترجیحا از دو یا سه رنگ در طراحی لوگو استفاده کنید.

در برنامه‌های گرافیکی مختلف از جمله فتوشاپ، ایلوستریتور و … می‌توانید لوگو طراحی کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره سفارش طراحی لوگو می توانید به سایت پارماتیک مراجعه نمایید.

درآمد از طریق فتوشاپ

پادشاهی می‌کند! اگرچه شاهد حضور نرم‌افزارهای گرافیکی قدرتمندی مانند ایلوستریتور، افترافکت، ایندیزاین و … هستیم، اما به حرات می‌توان گفت که هنوز هم ادوبی فتوشاپ در پردرآمدترین مشاغل گرافیک نقش اول را دارد. در این برنامه گرافیکی فوق هوشمند و قدرتمند می‌توانید انواع تصویرسازی، طراحی کارت ویزیت، لوگو، بنر، کاتالوگ، انیمیشن، کاراکتر برند، برند بوک و… را انجام دهید. زیبا نیست؟ برای ادیت عکس، طراحی عکس، ویرایش حرفه‌ای و مونتاژ و ترکیب تصاویر نیز، فتوشاپ بهترین گزینه است.

برای همین کافیست که مهارت‌های لازم پایه و پیشرفته نرم افزار فتوشاپ را کسب کنید تا به راحتی بتوانید به عنوان یک طراح گرافیک از آن درآمد داشته باشید. دوره آموزش فتوشاپ از صفر تا صد شما را بر این برنامه مسلط خواهد کرد. نقطه قوت برنامه فتوشاپ این است که تقریبا تمام رشته‌ها از جمله کامپیوتر، طراحی بازی و سایت، طراحی معماری، طراحی داخلی، بازاریابی دیجیتال، صنعت چاپ، تولید و … به آن نیاز دارند. چرا که بخش مهمی از پرزانته و ارائه در این مشاغل از طریق فتوشاپ امکان‌پذیر خواهد بود.

درآمد از طریق افترافکت

اشتباه نکنید، افترافکت اصلا یک نرم افزار جدید گرافیکی نیست! این نرم افزار ۲۴ سال است که تولید شده است اما از زمانی که توسط شرکت ادوبی خریداری شد، بر قابلیت‌ها و توانایی‌های آن افزوده شد. به همراه پیشرفت سریع شبکه جهانی اینترنت و تولید تصاویر متحرک کارتونی و …، اهمیت نرم افزار افتر افکت نیز چند برابر شد. به طوری‌که اکنون به یکی از پول‌سازترین نرم‎افزارهای گرافیکی تبدیل شده است. در زمینه‌ها و بسترهای مختلف از جمله سایت، شبکه‌های اجتماعی، تدوین فیلم، ساخت انواع تصاویر متحرک و … می‌توان نرم افزار ادوبی افتر افکت را به کار برد. کافی است شما یک دوره آموزش افترافکت را بگذرانید تا بتوانید از روش‌های زیر به کسب درآمد بالا بپردازید:

  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون و سایت
  • ساخت محتوای ویدیویی برای شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها
  • ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی
  • طراحی لوگوی متحرک
  • ساخت وله‌های تبلیغاتی و میان‌ برنامه‌ای
  • ساخت جلوه‌های ویژه سینمایی
  • ساخت جلوه‌های ویژه و تدوین کلیپ تصویری
  • ساخت کلیپ عروسی
  • جلوه‌های ویژه انیمیشن
  • طراحی و ساخت انیمیشن
  • آموزش و تدریس آنچه آموخته‌اید
  • تدوین فیلم و کلیپ و ویرایش
  • ساخت زیرنویس
  • اعلام برنامه و تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی

دیگر راههای کسب درآمد بالا از طریق گرافیک

در قالب نرم‌افزارهای گرافیکی که دوتا از مهمترین آنها به شما معرفی شد به همراه ایلوستریتور، ایندیزاین، کورل دراو و … می‌توانید از روش‌های دیگر نیز به درآمد خود اضافه کنید. شاید بپرسید چگونه؟

  • طراحی تبلیغاتی انجام دهید: طراحی بنر، طراحی کارت ویزیت، طراحی بنرهای استندی، طراحی بیلبورد، طراحی پوستر، کاتالوگ، طراحی لیوان تبلیغاتی، هدیه تبلیغاتی، طراحی سررسید، طراحی ست اداری و … در این دسته جای دارد.
  • طراحی قالب سایت و کار در کنار برنامه‌نویسان: در تمام تیم‌های موفق برندینگ و طراحی سایت، یک طراح گرافیک حضور دارد. شما پوسه ظاهری سایت، رابط کاربری ux و ui را طراحی می‌کنید. اهمیت ظاهر گرافیکی سایت به جذب مشتری و ماندن بیشتر او در سایت برمی‌گردد. داشتن دانش و تجربه بسیار به شما در این کار کمک خواهد کرد.
  • طراحی جلد: هر کتابی در هر زمینه‌ای که به چاپ برسد، به یک طراح جلد نیاز خواهد داشت. شما به راحتی در برنامه فتوشاپ یا ایندیزاین قادر خواهید بود که انواع جلد برای دسته‌بندی‌های مختلف کتاب را طراحی کنید. صفحه‌آرایی تخصصی در برنامه ایندیزاین نیز منبع درآمد مهم دیگر برای طراحان گرافیک است.
  • تصویر سازی نشریات و مطبوعات: حتما بارها نام تصویرسازی کتاب، نشریات و مطبوعات به گوشتان خورده است. این وقتی است که شما برای شخصیت‌های مختلف داستان، کتاب و … شروع به خلق تصویر و شمایل فیزیکی می‌کنید. البته طراحی کاراکتر برند نیز در این دسته جای دارد.
  • طراحی برچسب، گیف، ایموجی: با گسترش شبکه‌های اجتماعی، اهمیت طراحی برچسب و ایموجی نیز زیاد شده است. اگر به این زمینه علاقه دارید، می‌توانید طرح‌های خود را وب‌سایت‌های معروف جهانی به نمایش بگذارید و از این طریق سفارش‌های جدید با قیمت بالا دریافت کنید.
  • طراحی انیمیشن و موشن گرافیک: این دو مسئله در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد. شرکت‌ها و برندهای مختلف به دنبال افراد حرفه‌ای هستند که بتوانند موشن گرافیک طراحی کنند. موشن گرافیک و انیمیشن با هم تفاوت‌هایی دارند. از جمله اینکه در موشن گرافیک، عموما زمان نمایش کوتاه است، جنبه تبلیغاتی آن بیشتر است، با نوشتار، جدول و … همراه است.
تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.