راه اندازی مزرعه میوه در کانادا

کانادا به دلایل زیادی بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی است، یکی از راه های سرمایه گذاری، راه اندازی مزرعه میوه در کانادا است. از جمله دلایل با ارزش بودن سرمایه گذاری در کانادا را می توان موارد زیر دانست.

  • دسترسی به بازار جهانی، استعدادهای بی‌نظیر، هزینه‌ی کم، ریسک کمتر.
  • در دنیایی که هر روز تغییر می‌کند، پیداکردن فرصت‌ها و ریسک ‌نکردن بسیار سخت است. برای رشد و موفقیت، کشورهای خارجی باید چنین مکانی را مدنظر داشته باشند.
  • کانادا بهترین مکان است و توجه سرمایه‌گذاران به این مکان جلب شده است.
  • وقتی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشورهای توسعه‌یافته ۴۰درصد کاهش یافت، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کانادا در سال ۲۰۱۸ تا ۷۰درصد افزایش یافت.
  • بهترین کشور برای کارآفرینان
  • بهترین کشور برای نخبگان
  • بالاترین کیفیت زندگی
  • بهترین کشور در زمینه‌ی آزادی انسانی
  • سه شهر از ده شهر پرجنب‌وجوش جهان در این کشور قرار دارند.
  • در بین کشورهای عضو جی۲۰، کانادا دومین کشور پس از ژاپن از منظر ثبات سیاسی است.
  • کانادا میان کشورهای عضو جی۲۰ بهترین سیستم بانکداری را دارد و در جهان نیز رتبه‌ی دوم را داراست.
  • کانادا میان کشورهای عضو جی۲۰ کمترین میزان فساد را دارد و در بین ۱۸۰ کشور رتبه‌ی نهم را کسب کرده است.

 

ابوتسفورد بریتیش‌کلمبیا، جامعه‌ای متنوع و مکانی مناسب برای زندگی و نزدیک به یکی از هاب‌های جهانی، ونکوور، است. شبکه‌ی نقل‌وانتقالات ابوتسفورد دسترسی ارزان و راحت به سراسر آمریکای شمالی، ایالات متحده، شمال غربی پاسیفیک و آسیا پاسیفیک را فراهم می‌کند.

ابوتسفورد مرکز درآمد ۱٫۸ میلیون دلاری کشاورزی، هوافضا، و هاب جدید صنایع تکنولوژی است. ابوتسفورد مزایای صنعتی زیادی برای بسیاری از بازارها ایجاد کرده است.

 

شهر ابوتسفورد، هاب فریزر ولی کلمبیا، یکی از مراکز تجاری روبه‌رشد در کاناداست. ابوتسفورد، که در جنوب غربی استان بریتیش‌کلمبیا در طول مرز کانادا و ایالات متحده و در فاصله‌ی ۸۹ کیلومتری ساحل پاسیفیک واقع شده است، مرکز بسیار خوبی برای شرکت‌های بین‌المللی است تا وارد بازار آمریکای شمالی شوند. همچنین شرکت‌های داخلی می‌توانند به‌صورت هوایی و دریایی در این منطقه سرمایه‌گذاری استراتژیک داشته باشند.

کانادا تنها کشور عضو جی۷ است که دسترسی سرمایه‌گذاران را به بیش از ۱٫۵میلیارد مشتری در ۵۱ کشور فراهم کرده است. توافق‌نامه‌های اصلی تجاری آن عبارت‌اند از:

  • توافق‌نامه‌ی کانادا، ایالات متحده و مکزیک
  • توافق‌نامه‌ی جامع تجاری و اقتصادی کانادا و انگلیس
  • توافق‌نامه‌ی جامع و پیشرفته برای مشارکت ترانس پاسیفیک.

کانادا موقعیت خوبی دارد و می‌تواند هاب اصلی تجارت جهانی باشد. زیرساخت حمل‌ونقل هوایی کانادا در جهان بهترین است و بنادر ساحلی آن دسترسی مستقیم به آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی را فراهم می‌کنند.

زیرساخت‌های کانادا همراه با راهروها و دروازه‌های تجارت امن، عملیات زنجیره‌ی تأمین و تجارت مستمر را تسهیل می‌کنند.

امکانات: ۲۶ فرودگاه، ۱۷ بندر دریایی، ۱۱۷ نقطه‌ی مرزی با ایالات متحده‌ی آمریکا.

نرخ مالیات سرمایه‌گذاری مشاغل جدید در کانادا در کمترین حد است و کمترین نرخ هزینه‌های تجاری را در تولید پیشرفته و خدمات شرکتی میان کشورهای عضو جی۷ دارد. همچنین هزینه‌های تجاری در بخش‌های دیجیتال و تحقیق و توسعه بسیار کم است.

بیشتر بدانید: قیمت دلار کانادا

برنامه‌ی نوآوری کشاورزی برای راه اندازی مزرعه میوه در کانادا

یک برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی چهارده‌میلیون دلاری است برای کمک به تولیدکنندگان در تولید محصولات و فرآیندهای جدید و فرآوری مواد غذایی در بریتیش‌کلمبیا.

ابوتسفورد هاب کانادا برای کشاورزی تجاری است و فعالیت‌های سالانه کشاورزی در این منطقه ۱٫۸ میلیارد دلار است که معادل بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی استان در این بخش است.

خاک حاصل‌خیز، آب‌وهوای معتدل و ذخیره‌ی کافی آب، برنامه‌ریزی مؤثر و توسعه‌ی سیاست‌ها از عوامل مهم موفقیت این بخش هستند که رشد صنعتی را تضمین می‌کنند.

مزارع طبقه‌بندی‌شده‌ی استانی (براساس سیستم طبقه‌بندی صنایع آمریکای شمالی)

لبنیات ۵۳درصد
تولید مرغ و تخم‌مرغ ۳۷درصد
گلخانه ۲۷درصد
گراز و خوک ۲۲درصد
میوه و آجیل ۱۸درصد
تعداد کل مزارع ۱۵درصد
بز و گوسفند ۱۴درصد
سبزی و خربزه ۱۱درصد
بذرها و دانه‌های روغنی ۱۰درصد
دیگر حیوانات ۸درصد
دیگر محصولات ۶درصد

به‌دلیل تولید عمده‌ی محصولات لبنی، مرغ، ماهی، گوشت، و مواد آشامیدنی، ارزش افزوده‌ی مواد غذایی درحال افزایش است. علاقه‌ی مشتری به مواد غذایی سالم و باکیفیت به رشد و توسعه‌ی صنعت در این بخش کمک می‌کند.

تقریباً ۲۹۰ کیلومتر مربع از مزارع ابوتسفورد به ۱۳۰۷ مزرعه تبدیل شده است. دردسترس بودن محصولات محلی و دام فرصت‌های زیادی برای محصولات ارزش افزوده فراهم کرده است.

شرکت فعالیت
BW global توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید گلخانه برای برطرف‌کردن نیازهای غذایی در سطح جهان
WESTGEN شرکت‌های ژنتیکی محصولات لبنی و گوشت گاو
NUTRIVA GROUP پیشروی نوآوری در بخش پایدار کشاورزی؛ ازجمله پروژه‌های Ecodairy
VANDERPOL’S EGGS توسعه و ارائه‌ی راه‌حل‌های کاربردی و نوآورانه درزمینه‌ی تولید تخم‌مرغ
SAPUTO تولید و توزیع محصولات لبنی. یکی از ده شرکت برتر تولید محصولات لبنی در سطح جهان

قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سال ۱۹۷۳ توسعه یافت. در این بخش، دامپروری مجاز و فرآوری درون مزرعه ممنوع است و کاربردهای غیرکشاورزی کنترل شده‌اند.

در بخش حفظ کاربری اراضی کشاورزی در منطقه‌ی فریزر ولی ۷۱۸۶۵ هکتار زمین وجود دارد، که حدود ۲۷۴۱۳ هکتار آن در ابوتسفورد واقع شده است. زمین‌های بخش حفظ کاربری اراضی کشاورزی حدود ۷۵درصد از زمین‌های ابوتسفورد را تشکیل داده است و بیانگر این است که این بخش در وضعیت فعلی و آینده‌ی جامعه‌ی ما نقش مهمی دارد.

ابوتسفورد، که براساس استراتژی کشاورزی شهری و برنامه مقامات جامعه پایه‌ریزی شده است، درحال بررسی فرایند برنامه‌ریزی جامع است که AgRefresh نامیده شده است و هدف آن بررسی و به‌روزرسانی سیاست‌ها، مقررات، و قوانین کشاورزی داخلی است. هدف این پروژه حمایت و تقویت پایداری کشاورزی در ابوتسفورد، ازطریق راهنمایی‌ها و مقررات به‌روز و واضح است.

سرمایه‌گذاری سه‌میلیارد دلاری پنج‌ساله‌ی دولت فدرال و استانی به‌منظور بهبود بخش کشاورزی و غذایی در این منطقه وجود دارد.

بخش کشاورزی و غذایی کانادا سه برنامه‌ی گسترده به ارزش یک‌میلیارد دلار را با هدف بهبود رشد اقتصادی این بخش اداره می‌کند. این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

  • بودجه‌ی نوآوری کشاورزی
  • رقابت کشاورزی
  • بازاریابی کشاورزی

این سرمایه‌گذاری‌ها معادل دومیلیارد دلار برای برنامه‌های تقسیم هزینه‌هاست و دولت به‌نسبت ۶۰-۴۰ آن را پرداخت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که این برنامه‌ها برای برطرف کردن نیازهای محلی مناسب هستند. تمرکز این برنامه‌ها بر موارد زیر است:

  • مدیریت ریسک تجارت
  • نوآوری
  • رقابت و توسعه‌ی بازار
  • سازگاری و ظرفیت صنعت.

درحالی‌که کانادا یک کشور شمالی است، بیشتر اوقات آب‌وهوای آن زمستانی است و ابوتسفورد واقع در فریزر ولی در نزدیکی ساحل پاسیفیک، آب‌وهوای معتدلی دارد.

حداکثر دمای هوای ابوتسفورد در تابستان ۲۴ درجه‌ی سانتیگراد و حداقل هوای زمستان بیش از نقطه‌ی انجماد است، حداکثر دوازده روز سال برفی است؛ بسیار کمتر از دیگر مناطق کشور. همه اینها ابوتسفورد را به منطقه ای ایده آل برای راه اندازی مزرعه میوه تبدیل کرده است.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در سایر مقالات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.