رنگ بندی در پاورپوینت

رنگ بندی در پاورپوینت

رنگ بندی در پاورپوینت

سلام، امیدواریم حالتون خوب باشه! اگر که به فکر خوندن این مقاله افتادید، حتما این سؤالات براتون پیش اومده که از چه رنگ بندی در پاورپوینت استفاده کنم؟ چه ترکیب رنگی برای ساخت پاورپوینت مناسبه و یا اینکه ترکیب رنگ دلخواه خودم رو برای پاورپوینت چجوری پیدا کنم؟

در این مقاله قراره به طور کامل به این سؤالات پاسخ بدیم و علاوه بر اون شما را با نحوه تغییر و تنظیم رنگ در پاورپوینت و چندین ترکیب رنگ RGB جذاب آشنا کنیم.

فهرست محتوای این مقاله

  1. RGB چیست؟
  2. آموزش تغییر رنگ پس‌زمینه پاورپوینت
  3. آموزش تغییر رنگ یک المان در پاورپوینت
  4. کدهای رنگی جذاب برای پاورپوینت

۱- RGB  چیست؟ همه رنگ‌ها از ۳ نوع رنگ قرمز (Red) سبز (Green) و آبی (Blue) تشکیل شده‌اند و با توجه به درصد بکار رفته از هر کدام، رنگی خاص پدید می‌آید.

۲- آموزش تغییر رنگ پس‌زمینه در پاورپوینت

اگر می‌خواهید رنگ بک‌گراند یا پس‌زمینه اسلایدها را تغییر دهید، مراحل زیر را طی کنید:

  1. بر روی اسلاید راست کلیک کنید
  2. گزینه Format Background را انتخاب کنید
  3. از پنجره باز شده در سمت راست صفحه بر روی color کلیک کنید

سپس رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

نکته: اگر کد RGB یک رنگ را دارید، پس از کلیک بر روی color بر روی more fill colors کلیک کنید و از قسمت Custom کد RGB دلخواه خود را وارد کنید.

نکته: اگر رنگ خاصی را پسند کرده‌اید و کد آن رنگ (RGB) را ندارید، پس از ورود به color بر روی گزینه Eyedropper کلیک کنید، و وقتی پوینتر موس به شکل مداد درآمد، آن را بر روی رنگ مورد نظر قرار دهید. در این حالت با تغییر ماوس برروی طیف رنگی، رنگ انتخابی برای شما فعال می‌شود.

 

۳- آموزش تغییر رنگ یک المان در پاورپوینت

برای تغییر رنگ یک المان (منظور از المان هر شکل، تصویر، آیکون و … می‌باشد) در پاورپوینت مراحل زیر را طی کنید:

  1. بر روی آن شکل کلیک کنید
  2. به سربرگ فرمت (Format) رفته
  3. Shape fill را انتخاب کرده

سپس رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

۴- رنگ‌بندی‌های جذاب برای پاورپوینت

در پاورپوینت هزارجور رنگ‌بندی را می‌توان خلق کرد، اما رنگ‌بندی‌ای جذاب است که

  • زیبا باشد
  • حاضرین را به ارائه جذب کند
  • متناسب با موضوع پاورپوینت شما باشد

تناسب بین موضوع یک قالب پاورپوینت و رنگ‌بندی آن امر بسیار مهمی است. قطعا شما نمی‌توانید برای یک قالب پاورپوینت مذهبی از تم رنگی شاد استفاده کنید. اگر به وب‌سایت گام۹۸ به عنوان مرجع دانلود قالب پاورپوینت سر بزنید، متوجه خواهید شد که قالب‌های پاورپوینت مذهبی تم رنگی سنگین‌تری دارند و یا قالب‌های پاورپوینت پایان نامه تم رنگی رسمی‌تری دارند. این موضوع دقیقا همان شناخت رنگ‌ها و شناخت کاربرد آنهاست. همانطور که رنگ بندی اتاق خواب با حال و همچنین رنگ لباس مجلسی با لباس ورزشی تفاوت دارد، در دنیای طراحی پاورپوینت نیز با این قوانین سروکار داریم. چرا که پاورپوینت برای ارائه به افراد ساخته می‌شود و این انسان‌ها هستند که می‌توانند در لحظه، حس خوبی نسبت به ارائه داشته باشند.

البته باید توجه داشت که رنگ بندی مورد استفاده حواس بیننده را پرت نکند. در واقع به نحوی نباشد که بیننده بجای توجه به محتوای ارائه به رنگ و ظاهر آن توجه کند. نکته دیگر در رنگ‌بندی پاورپوینت که باید به آن توجه کنید تضاد رنگ‌هاست. رنگ‌های متضاد جلوه‌ی زیبایی به قالب پاورپوینت شما می‌بخشند. این موضوع به خصوص وقتی می‌خواهید دو مورد را با هم مقایسه کنید اهمیت پیدا می‌کند.

در زیر تعدادی کد رنگی جذاب به همراه تصویر آن برای استفاده در پاورپوینت ارائه شده است. برای جمع‌آوری این کدهای رنگی از تم‌های پاورپوینت مذهبی زیبا و متنوع سایت گام۹۸ استفاده شده است. برای مشاهده همه قالب‌های پاورپوینت مذهبی رایگان و اسلیمی گام۹۸ و استفاده از رنگ‌بندی آن بر روی پاورپوینت مذهبی رایگان کلیک کنید.

 

رنگ بندی در پاورپوینت

در این مقاله سعی شد تا دید بهتری نسبت به موضوع رنگ بندی پاورپوینت ارائه شود. علاوه بر آن، به روش‌های تغییر و ایجاد رنگ بندی خاص، نحوه تغییر رنگ بک‌گراند و المان‌ها در پاورپوینت پرداخته شد. همچنین ترکیب رنگ‌های متضاد برای انواع ارائه‌های پاورپوینت معرفی شد. امیدواریم با استفاده از تکنیک‌ها و مجموعه‌های رنگی معرفی شده، به ساخت پاورپوینت زیباتر کمک کرده باشیم.

اگر شما زمان کافی برای تولید یک پاورپوینت حرفه‌ای برای جلسه دفاع از پایان نامه خود ندارید، می‌توانید از قالب‌های پاورپوینت آماده استفاده کنید. یکی از سایت‌های مطرح در زمینه دانلود تم پاورپوینت پایان نامه، وب‌سایت گام۹۸ است. برای مشاهده قالب‌های پاورپوینت این وب‌سایت بر روی دانلود قالب پاورپوینت دفاع پایان نامه کلیک کنید.

تایپ هوشمند

ساعت ها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید!


ارسال شده در آموزش پاورپوینت powerpoint بصورت تصویری و گام به گام, سایر مقالات.

دیدگاه

  1. مرسی از مقاله خوبتون
    این رنگبندی‌ها واقعا به من تو ساخت پاورپوینتم کمک بزرگی کرد.
    لازم دونستم تشکر کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.